Στα 6,893 δις. δολ. η αποτιμηση 31ναυτιλιακων εταιρειων

Ρεπορτάζ : Νίκος Μπαρδούνιας
(από την Καθημερινή)
Μεικτή εικόνα συνεχίζουν να εμφανίζουν οι περισσότερες εισηγμένες σε ξένα χρηματιστήρια ποντοπόρες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, καθώς τα αρνητικά αποτελέσματα των προηγούμενων μηνών αλλάζουν, σιγά σιγά, προς το θετικότερο, μεταφέροντας...
ένα κλίμα «συγκρατημένης αισιοδοξίας» αναφορικά με την πορεία των ναύλων άρα και την αναμενόμενη κερδοφορία των εταιρειών.
Ωστόσο, ο βασικός εξαγωγικός κλάδος της χώρας, η ναυτιλία, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας
της Eλλάδας «συνεχίζει να δέχεται σημαντικές πιέσεις από το σκέλος της προσφοράς με τις τιμές των σύνθετων ναύλων να παραμένουν 47% περίπου χαμηλότερα από τον μέσο όρο της τελευταίας δεκαετίας». Η συγκεκριμένη κατάσταση, όπως αναφέρουν ναυτιλιακοί αναλυτές, έχει οδηγήσει αρκετές μικρές εταιρείες σε «λουκέτο» ή στο να απορροφηθούν από μεγαλύτερες. Αποτέλεσμα είναι να αυξηθούν οι εταιρείες με στόλο άνω των 25 πλοίων σε 34 από 19 που ήταν το 1998, όπως επίσης να αυξηθούν και οι εταιρείες με στόλο από 15-24 πλοία σε 37 από 11 που ήταν το 1998. Αντιθέτως, σημαντικά μειώθηκε ο αριθμός των μικρών εταιρειών με μέσο όρο στόλου από 1-8 πλοία. Σύμφωνα με στοιχεία από ανάλυση του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών για τη ναυτιλία, προκύπτει ότι η συνολική κεφαλαιοποίηση των 31 ελληνικών συμφερόντων εισηγμένων ποντοπόρων εταιρειών σε ξένα χρηματιστήρια τον Αύγουστο του 2011 ήταν 6,893 δισ. δολ.
Πάντως, παρά τα προβλήματα στη διεθνή οικονομία, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα πλοία, που αποτελούν το «δυνατό χαρτί» των Ελλήνων εφοπλιστών έναντι των ανταγωνιστών τους αλλά και σε μεταχειρισμένα, στοχεύοντας να εκμεταλλευτούν τις «κρυμμένες» υπεραξίες από μεταπώλησή τους όταν η αγορά ανακάμψει και αυξηθεί η ζήτηση πλοίων για τη μεταφορά προϊόντων.
Σύμφωνα με τους Clarkson, από τις αρχές του έτους έως και τον Οκτώβριο οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει περί τα 3,7 δισ. δολ. για την αγορά 162 μεταχειρισμένων πλοίων καθώς και περί τα 9,4 δισ. δολ. για την παραγγελία 91 νεότευκτων πλοίων.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, κατά την διάρκεια του τρίτου 3μήνου καταγράφηκε επιστροφή στην κερδοφορία. Ειδικότερα, ανακοινώθηκαν κέρδη 0,57 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 3,2 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2010 και αυξημένα έσοδα στα 16,2 εκατ. δολ. έναντι 12,2 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο πέρυσι. Στο ξηρό φορτίο η εταιρεία αξιοποίησε την άνοδο των ναύλων το αμέσως προηγούμενο διάστημα καλύπτοντας με χρονοναυλώσεις το σύνολο του στόλου για το 2011, το 80% για το 2012 και το 40% για το 2013. Κατά τον Αριστείδη Πίττα «στο ξηρό φορτίο σύντομα θα υπάρξουν ευκαιρίες για νέες επενδύσεις». Να σημειωθεί ότι η Εuroseas έχει ένα στόλο από δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έξι πλοία φορτηγά. Συμμετέχει και στην κοινοπραξία Euromar, η οποία ελέγχει οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Παραγγελία για έξι πλοία
Σε συμφωνία για το «χτίσιμο»
Keywords
Τυχαία Θέματα