Στα ναυπηγεια για νεα πλοια 25 ελληνες εφοπλιστες

08:38 28/9/2012 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Αγγελική Καλλή
(από την Ημερησία)
Παρά την κρίση στη ναυτιλία και τη μειωμένη χρηματοδότηση από τις τράπεζες τουλάχιστον 25 ελληνικά εφοπλιστικά ονόματα βρήκαν τον «δρόμο» που τους οδήγησε και πάλι στις ναυπηγικές εσχάρες μέσα στους...
πρώτους εννέα μήνες του 2012, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις μικρές ναυτιλιακές εταιρείες που μέχρι τώρα περνούσαν κάτω από τα ραντάρ της δημοσιότητας έκλεισαν
συμφωνίες με ναυπηγεία για πλοία υψηλών προδιαγραφών εκμεταλλευόμενες τις χαμηλές τιμές. Αξία 4 δισ. δολ. Υπολογίζεται ότι στο διάστημα Ιανουαρίου ? Σεπτεμβρίου τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 97 πλοίων ενώ εκτιμάται ότι το σύνολο των συμφωνιών -ένας μεγάλος αριθμός δεν δημοσιοποιείται καθώς πρόκειται για προσωπικές εταιρείες- πρέπει να υπερβαίνει σε αξία τα 4 δισ. δολάρια. Οι εφοπλιστές που έχει γίνει γνωστό ότι συνδέονται με αυτές τις παραγγελίες είναι οι εξής: Αγγελόπουλος, Φωστηρόπουλος, Κανελλάκης, Βαρδινογιάννης, Βαφειάς, Κολλάκης, Παληός, Οικονόμου, Τσολάκης, Προκοπίου, Μαρτίνος, Λαιμός, Βεργωτής, Λασκαρίδης, Λογοθέτης, Φράγκου, Περατικός, Πιστιόλης, Λιβανός, Ευσταθίου, Τραυλός, Καρνέσης, Τσάκος, Αγγελικούσης. Ο χρονικός ορίζοντας παράδοσης των νέων πλοίων είναι κατά κύριο λόγο από τα μέσα του 2014 έως και το 2015 ενώ ένας μικρός αριθμός αφορά το 2013. Το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων σε αυτή τη δύσκολη περίοδο δείχνει και πού στοχεύουν για την ανάπτυξη των εταιρειών τους μετά το 2015. Για παράδειγμα ο όμιλος της AVIN (Βαρδινογιάννης) κάνει το πρώτο του άνοιγμα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ με την παραγγελία δύο πλοίων που θα παραλάβει στο τέλος του 2013 και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014. Επίσης στην αγορά των κοντέινερ κάνει μεγάλο άνοιγμα η Enesel της οικογένειας Λαιμού η οποία προχώρησε στην παραγγελία δέκα πλοίων με παράλληλη συμφωνία για τη ναύλωσή τους στην Evergreen. O όμιλος Λασκαρίδη εισέρχεται δυναμικά στην αγορά των bulk carriers με την παραγγελία έξι πλοίων 64.000 τόνων το καθένα τα οποία θα τα παραλάβει το 2014. Ο όμιλος Τσάκου επιχειρεί να ενισχύσει τη θέση του στα LNG με δύο παραγγελίες ενώ όπως έχει γίνει γνωστό τα πλοία θα κατασκευαστούν με πρωτοποριακή τεχνολογία ώστε να εξοικονομούν καύσιμα. Επίσης στα LNG κάνει την είσοδό του το 2014 ο όμιλος Φωστηρόπουλου με δύο πλοία που έχει ήδη παραγγείλει. Ο όμιλος Αγγελόπουλου επενδύει σε πλοία που κατασκευάζονται με προδιαγραφές eco friendly, το ίδιο και η DST της οικογένειας Τσολάκη ενώ σε eco design πλοία επενδύει και η οικογένεια Βεργωτή.
Keywords
Αναζητήσεις
πλοια βεργωτη, στελιος ευσταθιου εφοπλιστης
Τυχαία Θέματα