Πώς προχωρούν οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας – Ε65

11:36 16/1/2024 - Πηγή: NewsIt

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας. Το εμβληματικό αυτό έργο (το οποίο προωθείται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.

Ο αυτοκινητόδρομος  Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα

χάραξη που βασίζεται στα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Οι εργασίες στο νότιο και το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «τρέχουν» με γρήγορους ρυθμούς.

Βόρειο τμήμα: Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 39,81%. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου ΤμήματοςΣυνολικό μήκος: 70,5 χλμ.2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)23 Γέφυρες14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου ΣηράγγωνΠρόοδος Κατασκευής Βορείου ΤμήματοςΣυνολική πρόοδος κατασκευής 39,81%Σήραγγες 76,51%Γέφυρες & Τεχνικά 61,90%Ασφαλτικές εργασίες 24,75%Χωματουργικές εργασίες 37,64%

Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017.

Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.

Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.

Νότιο τμήμα: Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται και το τρίτο γνωστό ως νότιο τμήμα του Ε65 το οποίο βρίσκεται σε τελικό στάδιο με την με πρόοδο των εργασιών να φτάνει σχεδόν το 98%. Με την ολοκλήρωσή του νοτίου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Ευρυτανία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Νοτίου ΤμήματοςΣυνολικό μήκος: 32,5 χλμ.1 αμφίπλευρη Σήραγγα9 Γέφυρες (6 >50μ., 3 μικρότερες)4 Κάτω Διαβάσεις1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)72 Κιβωτοειδείς Οχετοί και 9 Διαβάσεις Πανίδας3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων1 Κέντρο Ελέγχου & ΣυντήρησηςΠρόοδος Κατασκευής Νοτίου ΤμήματοςΣυνολική πρόοδος κατασκευής σχεδόν 98%Σήραγγες 99,96%Γέφυρες & Τεχνικά 99,30%Ασφαλτικά οδοστρωμάτων  88,91%Χωματουργικές εργασίες 98,83%

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.

To άρθρο Πώς προχωρούν οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Keywords
Τυχαία Θέματα
Πώς, Κεντρικής Ελλάδας – Ε65,pos, kentrikis elladas – e65