Ο Φερστάπεν ταχύτερος με 0,1'' από τις McLaren και Ferrari στις πρώτες δοκιμές του Μαϊάμι

21:09 3/5/2024 - Πηγή: Sport 24

Το 6ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1, στο ηλιόλουστο Μαϊάμι, ξεκίνησε με την πρώτη και μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών - στην οποία οι ομάδες προσπάθησαν να συγκεντρώσουν τα μέγιστα δυνατά δεδομένα, καθώς πλέον απόψε (3/05, 23:00) θα έχουμε το Sprint Qualifying και αύριο το απόγευμα τον αγώνα Sprint και το βράδυ τις δοκιμές κατάταξης του GP.

Οι δοκιμές αυτές ήταν προβληματικές

για αρκετούς από τους πρωταγωνιστές, αλλά πιο πολύ για τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος είχε τετ-α-κε στη στροφή 16, την τελευταία πριν από την πίσω ευθεία, και παρότι δεν έσβησε ο κινητήρας της Ferrari SF-24 και δεν χτύπησε στον τοίχο, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του διότι δεν ήταν εφικτό στο στενό αυτό σημείο να κάνει μανούβρα ώστε να επαναφέρει το cavallino στη σωστή κατεύθυνση.

Ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να βγει από το μονοθέσιο, και αυτό ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για εκείνον καθώς έχασε τη μοναδική ευκαιρία συλλογής δεδομένων που είχε ενόψει του τριημέρου. Και ήταν πλήγμα και για τις άλλες ομάδες, που έχασαν 10 λεπτά λόγω της κόκκινης σημαίας για τη διακοπή που χρειάστηκε μέχρι να απομακρυνθεί η Ferrari του Λεκλέρ από το σημείο.

Πρόβληματα, αν και μικρότερα, είχε και ο Μαξ Φερστάπεν της RBR και ο Λάντο Νόρις. Ο πρωταθλητής αρχικά διαπίστωσε την νευρική απόδοση των φρένων, που μπλόκαραν τους εμπρός τροχούς στα φρένα της πίσω ευθείας, και έπειτα την υπερθέρμανση της μαλακής γόμας (C4) πριν καν ολοκληρωθεί ο ένας γύρος προσομοίωσης των δοκιμών κατάταξης.

Ο Νόρις, στο μεταξύ, αντιμετώπισε πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης της -βαρέως ανανεωμένης- McLaren MCL38, το οποίο τον δυσκόλευε πολύ στις δεξιές στροφές (ενώ στις αριστερές ήταν μια χαρά). Το πρόβλημα αυτό δεν μπορούσε να λυθεί κατά τη διάρκεια των δοκιμών αυτών, παρά μόνο μετά το τέλος τους.

Οι οδηγοί έβαλαν τη μαλακή γόμα μόλις στα τελευταία λεπτά των ελεύθερων δοκιμών. Πρώτος, από τους πρωταγωνιστές, βγήκε ο Φερστάπεν για έναν γρήγορο γύρο σε ρυθμό κατατακτήριων, όμως μια πολύ δυνατή ριπή ούριου ανέμου τον ώθησε εκτός πίστας στη στροφή 17.

Τρία λεπτά αργότερα, με τη μαλακή γόμα τον πρώτο χρόνο έκανε ο Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari εμπρός από τις δύο Mercedes, αλλά σύντομα τον γκρέμισε από την κορυφή ο Σέρτζιο Πέρεζ με 4 εκατοστά του δευτερολέπτου.

Δύο λεπτά πριν την καρό σημαία ο Φερστάπεν έκανε επιτέλους έναν γύρο χωρίς μεγάλα προβλήματα και ανέβηκε πρώτος, με διαφορά τριών δεκάτων από τον ομόλογό του στην RBR. Αλλά στο τέλος τη δεύτερη θέση πήραν διαδοχικά οι Τζορτζ Ράσελ, Κάρλος Σάινθ και τέλος ο Όσκαρ Πιάστρι, με μικρές διαφορές μεταξύ τους.

Στα 5 συν 35 λεπτά (μεταξύ της 10λεπτης διακοπής για τον Λεκλέρ) που προηγήθηκαν, οι οδηγοί αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων με τη σκληρή και τη μέση γόμα (C2-C3 αντίστοιχα) - που είχαν πολύ μικρή διαφορά ταχύτητας στον γύρο.

Ενδεικτικό είναι ότι με τη σκληρή γόμα οι Κάρλος Σάινθ και Λάντο Νόρις είχαν τους δύο ταχύτερους γύρους μπροστά από μια σειρά οδηγών που είχαν πετύχει το χρόνο τους με τη μέση γόμα. Πάντως, ο Ισπανός και ο Βρετανός -που χωρίστηκαν στην κορυφή από 0,16'') σίγουρα έδειξαν αρκετά καλό ρυθμό στην προσομοίωση αγώνα με τα σκληρότερα αυτά ελαστικά.

Keywords
Τυχαία Θέματα