Μα η Εθνική Γερμανίας με Nike;

Αν υπάρχει κάτι πάνω στο οποίο έχει χτίσει διαχρονικά το brand Adidas, είναι προϊοντική υπεροχή. Όταν η Nike έδινε πάντα μεγάλη προσοχή στο στυλ, η Adidas διαφήμιζε τη «γερμανική» τεχνολογική της παράδοση. Και στα 90ς που αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, εκεί έδωσε έμφαση για να τα ξεπεράσει. Εκμεταλλευόμενη μάλιστα το γεγονός ότι εκείνη την περίοδο

οι τότε βασικοί Αμερικανοί ανταγωνιστές της – η Nike, η Reebok L.A. Gear –έριχναν το βάρος τους στη μόδα.

Και αν υπήρχε ένα από τα προϊόντα της Adidas που έφερε το μεγαλύτερο βάρος σε αυτή την προσπάθεια, αυτό δεν ήταν άλλο από τα ποδοσφαιρικά παπούτσια. Πρωτοσυστήθηκε μέσα από τους θριάμβους του σπρίντερ Τζέσσε Όουενς στους ΟΑ του 1936 στο Βερολίνο. Όμως τίποτα δεν συνδέθηκε περισσότερο με τη διεθνή ανάπτυξή της από την κατάκτηση του Μουντιάλ του 1954 από την εθνική ομάδα της Γερμανίας – χάρη (και) στα παπούτσια της Adidas που ζύγιζαν το μισό από αυτά των αντιπάλων της.

Έκτοτε, η Εθνική Γερμανίας δεν φόρεσε άλλη μάρκα αθλητικών ειδών. Οι τρεις ρίγες της Adidas συνόδευσαν για εβδομήντα χρόνια τις τρεις ρίγες της γερμανική σημαίας και σχεδόν ταυτίστηκαν μαζί τους. Μέχρι που πριν λίγες εβδομάδες η γερμανική ποδοσφαιρική ομοσπονδία ανακοίνωσε το αδιανόητο: από το 2027 ο προμηθευτής της εθνικής ομάδας δεν θα είναι πλέον η Adidas, αλλά η Nike!

Και προκλήθηκε σάλος: τι και αν η Nike προσέφερε τα διπλά χρήματα, «για μένα Adidas και μαύρο-κόκκινο-χρυσό πάνε μαζί και αποτελούν κομμάτι της γερμανικής ταυτότητας. Θα ήθελα λίγο περισσότερο τοπικιστικό πατριωτισμό», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Η εθνική μας ομάδα παίζει σε τρεις ρίγες – αυτό είναι τόσο καθαρό όσο ότι η μπάλα είναι στρογγυλή και το παιχνίδι διαρκεί 90 λεπτά», δήλωσε κάποιος άλλος πολιτικός, χαρακτηρίζοντας ως απαράδεκτο το διαζύγιο με την Adidas.

Η Adidas και η Nike αποτελούν τα δύο μεγαλύτερα παγκόσμια brands sportswear με συνεχή ανάπτυξη: η πρώτη πήγε από τα $4 δις του 2000 στα $16 δις το 2020 ενώ η δεύτερη από τα 8 στα 54. Αντίστοιχη ήταν και η πορεία του valuation των δύο brands στις εκθέσεις της Interbrand. Η Nike, αν και νεότερη, κατάφερε να επικρατήσει σχεδόν παντού. Η αγορά των ποδοσφαιρικών παπουτσιών και αυτή της Γερμανίας, παρέμεναν από τα τελευταία προπύργια στα οποία η Adidas διατηρούσε έστω βραχεία κεφαλή. Άραγε πώς θα επηρεάσει η νέα εξέλιξη; Μετά από αυτήν της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα δούμε το γερμανικό marketing να χάνει μια ακόμα μάχη;

Keywords
Τυχαία Θέματα