Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την υπο-παραχώρηση του λιμένα Καβάλας

Κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το σχέδιο νόμου «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group

Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία» του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, με το υπόψη σχέδιο νόμου:

α) κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η προαναφερόμενη Σύμβαση, αναφορικά με την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β’» της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» και

β) εισάγονται λοιπές διατάξεις για την εφαρμογή της Σύμβασης αυτής.

Από τις προτεινόμενες διατάξεις, καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης, προκαλούνται επί του κρατικού προϋπολογισμού και επί του προϋπολογισμού λοιπών φορέων Γενικής Κυβέρνησης (ΔΑΛ, ΤΑΙΠΕΔ, ΟΛΚ), τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα:

Ετήσια αύξηση εσόδων του προϋπολογισμού του ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ από την είσπραξη:

α) της Σταθερής Ετήσιας Αμοιβής Υπο-Παραχώρησης από τον ΥπόΠαραχωρησιούχο, η οποία ορίζεται στο ποσό των 180.000 ευρώ για καθένα από τα πρώτα 2 έτη Υπο-Παραχώρησης και στο ποσό των 200.000 ευρώ για κάθε επόμενο έτος Υπο-Παραχώρησης. (όρος 11.2.1 της Σύμβασης)

Τα έσοδα εκ της αιτίας αυτής, ενδέχεται να προσαυξάνονται, με έναρξη από το 2ο έτος Υπο-Παραχώρησης, σε περίπτωση αναπροσαρμογής, προς τα πάνω, ετησίως, της Σταθερής Ετήσιας Αμοιβής Υπο-Παραχώρησης, σύμφωνα με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), (όρος 11.2.2 της Σύμβασης),

β) της Μεταβλητής Ετήσιας Αμοιβής Υπο-Παραχώρησης ή της Εγγυημένης Μεταβλητής Ετήσιας Αμοιβής Υπο-Παραχώρησης, ανάλογα με το ποια εκ των δύο διαμορφώνεται σε υψηλότερο ποσό για κάθε έτος Υπο-Παραχώρησης. (όροι 11.3.1, 11.3.2 της Σύμβασης).

Το ποσό της Εγγυημένης Μεταβλητής Ετήσιας Αμοιβής Υπο-Παραχώρησης, για τα 40 έτη Υπο-Παραχώρησης ορίζεται συνολικά στο ποσό των 19.978.652 ευρώ.

Αύξηση εσόδων του προϋπολογισμού του ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ από την είσπραξη της Εφάπαξ Αμοιβής Υπο-Παραχώρησης, ύψους 1.856.000 ευρώ, από τον ΥποΠαραχωρησιούχο, κατά την Ολοκλήρωση της Συναλλαγής. (όρος 11.1 της Σύμβασης).Ενδεχόμενη δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού ή του προϋπολογισμού ΟΛΚ ΑΕ, κατά περίπτωση, από την εφαρμογή ειδικότερων προβλέψεων της Σύμβασης (ενδεικτικά οι όροι 9.6, 29.5, 29.7, 29.10 κ.λπ.).Ετήσια απώλεια εσόδων του προϋπολογισμού του ΟΛΚ ΑΕ, λόγω της είσπραξης από τον Υπο-Παραχωρησιούχο εσόδων που απορρέουν από την άσκηση του Δικαιώματός του στην Περιοχή της Υπο-Παραχώρησης, το οποίο συνίσταται στην αποκλειστική χρήση Στοιχείων Υπο-Παραχώρησης για εμπορική εκμετάλλευση, ανάπτυξη και παροχή υπηρεσιών καθώς και στην επιβολή και είσπραξη εσόδων (μισθώματα, τέλη λιμενικών υπηρεσιών και λιμενικών υποδομών κ.λπ.), σύμφωνα με τους όρους της Σύμβασης. (ενδεικτικά οι όροι 2, 6.3, 8, 16 κ.λπ.).

Σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, εκτιμάται απώλεια εσόδων ύψους 800.000 ευρώ ετησίως, τα οποία αφορούν σε εργασίες φορτοεκφόρτωσης και παραχωρήσεις χώρων.

Ετήσια αύξηση εσόδων της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ) από την οριζόμενη ημερομηνία, λόγω της είσπραξης από τον Υπο-Παραχωρησιούχο, τέλους, ύψους 15.000 ευρώ κατ’ έτος, σύμφωνα με τον όρο 11.9 της Σύμβασης και το άρθρο δεύτερο παρ. 5 του σχεδίου νόμου.Ετήσια αύξηση εσόδων του προϋπολογισμού του ΟΛΚ ΑΕ, λόγω της είσπραξης από τον Υπο-Παραχωρησιούχο, ανταποδοτικού τέλους, ύψους 2% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων του, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ ανά τριετία. (όρος 11.4 της Σύμβασης).Ενδεχόμενη αύξηση εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ή του ΟΛΚ ΑΕ, κατά περίπτωση, από την:

– είσπραξη διοικητικού τέλους, καθοριζόμενου με Κ.Υ.Α., στο πλαίσιο της διαδικασίας είσπραξης για λογαριασμό του Υπο-Παραχωρησιούχου, αξιώσεων ή απαιτήσεων που απορρέουν από την επιβολή τελών, σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου έκτου του σχεδίου νόμου,

– εφαρμογή ειδικότερων προβλέψεων της Σύμβασης (ενδεικτικά οι όροι 5.3, 14.12, 29.5 κ.λπ.).

Ετήσια εξοικονόμηση δαπάνης του προϋπολογισμού του ΟΛΚ ΑΕ, αναφορικά με υποχρεώσεις και ευθύνες σχετιζόμενες με την Περιοχή Υπο-Παραχώρησης, οι οποίες αναλαμβάνονται από τον Υπο-Παραχωρησιούχο, σύμφωνα με τους όρους της Σύμβασης. (ενδεικτικά οι όροι 2, 5.5, 6, 7, 22, 23, 25).

Σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, εκτιμάται εξοικονόμηση δαπάνης, ύψους 580.000 ευρώ ετησίως, η οποία αφορά σε έξοδα για αμοιβές, προμήθειες, επισκευές και συντήρηση καθώς και υπηρεσίες ασφάλειας, φύλαξης και διαχείρισης αποβλήτων.

Το άρθρο Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την υπο-παραχώρηση του λιμένα Καβάλας εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.

Keywords
Αναζητήσεις
sti-vouli-to-nomoschedio-gia-tin-ypo-parachorisi-tou-limena-kavalas.htm
Τυχαία Θέματα