Μάννα Τσατσαρωνάκη: «Βλέπει» εξωτερικό από το νέο εργοστάσιο στην Αττική

Με “βάση” το εργοστάσιο της πρώην “Κατσέλης” και με "όπλο" τα νέα της προϊόντα η εταιρεία “Μάννα Τσατσαρωνάκης” -που από το 1948 ξεκίνησε μια πετυχημένη πορεία με τον Χ. Τσατσαρωνάκη και στη συνέχεια με "πλοηγό" το Νίκο Τσατσαρωνάκη άνοιξε την επώνυμη αγορά παξιμαδιού- “στρώνει” το δρόμο για τόνωση των εξαγωγών της.

Την επέκταση της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ

σε νέα προϊόντα, με την αξιοποίηση του εργοστασίου της «Κατσέλης», έκτασης 23.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής, ανακοίνωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Ελένη Τσατσαρωνάκη, στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κίσσαμο Χανίων.

“Ζήσαμε το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης”, είπε η κ. Τσατσαρωνάκη αναφερόμενη στη σχεδιαζόμενη αναδιοργάνωση της εταιρείας με βάση τη συγκεκριμένη παραγωγική μονάδα και πρόσθεσε ότι «τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε, καθώς σχεδιάζουμε ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες, πάντοτε με τη γνωστή ποιότητα του “Μάννα”.

Δημιουργούμε, λοιπόν, το δικό μας “μεταφορικό ισοδύναμο” με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, στο ίδιο κτήριο εκσυγχρονίζουμε την εφοδιαστική δομή και τις διοικητικές υπηρεσίες. Παράλληλα, συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία των παραγωγικών εγκαταστάσεων στην έδρα της εταιρείας, τον Πλάτανο. Η δεύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας, στην Κρήτη, στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων έχει αρχίσει, ήδη, να προσφέρει αποδοτικότερη ανταπόκριση στις παραγγελίες”, επισήμανε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Οι εξαγωγές

Σημειώνεται ότι "Το Μάννα" Τσατσαρωνάκης παράγει ετησίως 3,5 χιλ. τόνους παξιμαδιών και το 2023 εμφάνισε πωλήσεις 22 εκατ. ευρώ, με αύξηση 4,5%. Οι εξαγωγές αντιστοιχούν γύρω στο 5-7% σε ένα δίκτυο 40 χωρών με σημαντικότερες αυτές των ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλίας και Κύπρου. Το 93% είναι προϊόντα "το Μάννα" και το υπόλοιπο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες αλυσίδες (Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μymarket). Το 2024 οι πωλήσεις στο α' τετράμηνο τρέχουν με ρυθμό 3,7%.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Πωλήσεων, Θανάση Τσακαρδάνο στις νέες κατηγορίες στις οποίες έχει τοποθετηθεί η εταιρεία η ανάπτυξη είναι δυναμική και μάλιστα αποτελεί μια πρώτη ένδειξη για το πώς θα “απλώσει” το δίκτυό της σε περιοχές εκτός Ελλάδος. Έτσι, η σειρά μπισκότι με τις καινοτομίες που έχει υιοθετήσει όπως η σακούλα zipp με day pack κλείσιμο και η νέα σειρά “δαγκωτό”, προϊόντα με γεύσεις που καταναλώνονται ως σνακ μπορούν να τονώσουν τις εηαγωγές. Μάλιστα η σειρά “δαγκωτό” αποτελεί ήδη το 10% του τζίρου, επίδοση που έχει δώσει ώθηση στην κατηγορία περίπου 4%. Στόχος, μάλιστα, είναι η επέκταση της σειράς στο β' εξάμηνο της χρονιάς.

Νέα προϊόντα

Στην υψηλή διατροφική αξία του παξιμαδιού και στα ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα ποιοτικού ελέγχου, που αποτελούν μέγιστη προτεραιότητα για την εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ αναφέρθηκε η διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης, χημικός - τεχνολόγος Τροφίμων Χαρά Τσατσαρωνάκη. Αρχικά, η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη σημείωσε ότι «είμαστε η πρώτη εταιρεία που έβαλε στην αγορά τα παξιμάδια, τόσο σε πανελλαδικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Και το κάναμε με τέτοιο τρόπο που ουσιαστικά υλοποιήσαμε, πολλά χρόνια πριν ακόμη ανακοινωθεί, τη μετέπειτα Ευρωπαϊκή Σύσταση Ανασύνθεσης Τροφίμων, παράγοντας, μεταξύ των άλλων, παξιμάδια με ελαιόλαδο, χωρίς αλάτι. Άλλωστε, “πυξίδα” της εταιρείας μας ήταν από την αρχή το ανθρώπινο σώμα, ο ανθρώπινος μεταβολισμός. Το σώμα έγινε το όργανο ανοιχτής καινοτομίας του “Μάννα”».

«Η εταιρεία μας, ως leader της ελληνικής και διεθνούς αγοράς στην κατηγορία των παξιμαδιών, είναι πιστοποιημένη με όλα τα διεθνή πιστοποιητικά ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων, όπως IFS, BRC, ISO, FSMA κ.ά. ενώ έχει ελεγχθεί και από τον αμερικανικό FDA. Παράλληλα, οι υπεύθυνοι κάθε σταδίου της παραγωγής παρακολουθούν την εξέλιξη των διαδικασιών και ελέγχουν την εφαρμογή του πρωτοκόλλου ποιότητας και ασφάλειας. Όσον αφορά τον έλεγχο πρώτων υλών, τελικών προϊόντων και υλικών συσκευασίας, στην εταιρεία μας υπάρχει εργαστήριο που διεξάγει χημικές και μικροβιακές αναλύσεις, καθώς και ρεολογικούς ελέγχους αλεύρων», υπογράμμισε η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη. Η Διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ τόνισε ότι «τα παξιμάδια μας είναι μοναδικά επειδή είναι χειροποίητα».

Όπως εξήγησε, «ένα πολύ μεγάλο μέρος της παραγωγής τους δεν εκτελείται από μηχανές, αλλά από ανθρώπινα χέρια. Δεν αποτελούν, δηλαδή, προϊόντα μαζικής παραγωγής. Αυτό, από μόνο του, τους προσθέτει ιδιαίτερη αξία, αλλά και χαρακτηριστικά ιδιαίτερη γεύση, εμφάνιση και υφή. Παράλληλα, έχουν υψηλή διατροφική αξία: Κυρίως τα παξιμάδια ολικής αλέσεως, ανήκουν στην κατηγορία εκείνων των προϊόντων που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά».

Παράλληλα, με βάση όσα ανέφερε σε ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε το Σαββατοκύριακο που πέρασε στην Κίσσαμο, η εταιρεία “Μάννα Τσατσαρωνάκη” έχει βάλει πλώρη να μετασχηματιστεί σε Όμιλο με διαχωρισμό των τριών δραστηριοτήτων, όπου έχει παρουσία, τη μεταποιηση, την αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό.

“Κινούμαστε στην κατεύθυνση συγκρότησης Ομίλου. Στόχος να γίνει διαχωρισμός και εξειδίκευση ανά αντικείμενο” τόνισε η Ελένη Τσατσαρωνάκη Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας.

“Επιτυγχάνουμε εταιρική διαφοροποίηση συνδυάζοντας την αγροτική παραγωγή με τη διατροφή και τον τουρισμό”, τόνισε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Η οικονομική στρατηγική

Στην οικονομική στρατηγική της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ ο οικονομικός διευθυντής Παναγιώτης Σταθόπουλος, τονίζοντας ότι στόχος είναι να διατηρείται διαρκώς σε πολύ υψηλά επίπεδα η ποιότητα των προϊόντων και ταυτόχρονα οι τιμές να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές στο ράφι για τους καταναλωτές, που τιμούν με την εμπιστοσύνη τους την εταιρεία εδώ και δεκαετίες.

«Αντιλαμβανόμενοι νωρίς την πληθωριστική τάση, καταφέραμε να κλείσουμε νωρίς συμβόλαια υψηλής ποσότητας πρώτων υλών για την επίτευξη καλύτερων τιμών, ενώ αντίστοιχες συμφωνίες έγιναν στο πλαίσιο των μεταφορών με συνεχή διαπραγμάτευση των καλύτερων δυνατών τιμών για να ελαχιστοποιηθεί τυχόν επιβάρυνση, με παράλληλα συγκράτηση των λοιπών γενικών εξόδων, μέσα από τη συνεχή παρακολούθηση, με στόχο τη χρηστή διοίκηση. Όλα αυτά, με την ταυτόχρονη απορρόφηση του μεγαλύτερου μεριδίου αυξήσεων σε κατηγορίες που ήταν αναπόφευκτες (υγρά καύσιμα, ενέργεια κ.λπ.) οδήγησαν στην πολιτική χαμηλών αυξήσεων στις τελικές τιμές των παραγόμενων προϊόντων», επισήμανε ο κ. Σταθόπουλος. Να σημειωθεί ότι η υγιής οικονομική θέση της εταιρείας, που έχει μηδενικό δανεισμό, της επέτρεψε να κινηθεί ευέλικτα στο έντονα πληθωριστικό περιβάλλον.

Βούληση της εταιρείας είναι να παράγει την καλύτερη ποιότητα προϊόντων -γεγονός αδιαπραγμάτευτο- στην καλύτερη δυνατή τιμή για τον καταναλωτή», πρόσθεσε ο κ. Σταθόπουλος. Σημείωσε, δε, ότι «σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι η έλλειψη δανεισμού καθώς όλες οι επενδύσεις γίνονται με ίδια κεφάλαια. Η επανεπένδυση των εταιρικών κερδών στην ίδια την επιχείρηση αποτελεί βασική στρατηγική των μετόχων, η οποία αποδεικνύει και στηρίζει το όραμά τους για αειφόρο ανάπτυξη», υπογράμμισε ο κ. Σταθόπουλος,

Τα μερίδια

Τα προϊόντα της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχουν σταθερά την πρώτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών επισήμανε ο διευθυντής Πωλήσεων Θανάσης Τσακαρδάνος, παρουσιάζοντας τα επίσημα στοιχεία της Nielsen για το 2023. Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία, η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχει το υψηλότερο μερίδιο αξίας στα branded προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού με 38%. Ταυτόχρονα, διατηρεί την πρώτη θέση στις υποκατηγορίες: χωρίς αλάτι (46%), ελαιολάδου (46%), σίκαλης (32%), κριθαρένια (28%), κριθαροκουλούρες (24%) και τη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία χαρούπι (20%). Ο κ. Τσακαρδάνος τόνισε ότι η εταιρεία παράγει στις εγκαταστάσεις της, μέσα από 4 γραμμές παραγωγής, περισσότερους από 80 κωδικούς σε 5 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, τα οποία διοχετεύει στην αγορά μέσω των δύο Κέντρων Διανομής της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε ζητήματα ποιότητας και καινοτομίας, λέγοντας πως «είναι πάντα ψηλά σε ό,τι κάνουμε. Τολμήσαμε να βάλουμε το παξιμάδι σε σακούλα zipp με day pack κλείσιμο, όπως τολμήσαμε να κάνουμε το παξιμάδι πιο γευστικό από ποτέ με τη νέα σειρά “δαγκωτό”, σε 4 μοναδικές γεύσεις. Με τη χρήση αγνών υλικών (αλεύρι, ελαιόλαδο, ελιές, ντομάτες, πιπεριές, γραβιέρα), η εταιρεία δημιούργησε μπουκέτα γεύσεων και χρωμάτων, με ξεχωριστή γεύση και τραγανή υφή. Πρόκειται για μια σειρά προϊόντων που καταναλώνονται ως σνακ μέσα στην ημέρα», σημείωσε ο κ. Τσακαρδάνος.

Γιώργος Αλεξάκης

#ΤΣΑΤΣΑΡΩΝΑΚΗ #ΜΑΝΝΑ_ΤΣΑΤΣΑΡΩΝΑΚΗ #ΑΤΤΙΚΗ
Keywords
Αναζητήσεις
manna-tsatsaronaki-vlepei-exoteriko-apo-to-neo-ergostasio-stin-attiki.htm
Τυχαία Θέματα