Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο ηλεκτρικό MINI Cooper

Η τέταρτη γενιά του εμβληματικού MINI Hatch λανσάρεται αρχικά ως αμιγώς ηλεκτρική και εμείς ταξιδεύουμε στη χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου για μια πρώτη επαφή με την κορυφαία έκδοση SE.

Η ανάσταση της MINI από το BMW Group πριν από δύο και

βάλε δεκαετίες, αποτελεί την πιο πετυχημένη του είδους. Όσοι κατασκευαστές προσπάθησαν να αναβιώσουν ορισμένα θρυλικά μοντέλα μιας άλλης εποχής απέτυχαν, με αποτέλεσμα να σταματήσουν την εξέλιξη και φυσικά την εμπορική τους διάθεση.

Η MINI όμως είναι ακόμα εδώ και όχι απλά υπάρχει, αλλά συνεχίζει ακάθεκτη με μια ουσιαστική γκάμα compact μοντέλων που ενστερνίζονται όλες τις σύγχρονες τάσεις και τεχνολογίες.

Η τέταρτη γενιά του 3θυρου MINI στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας, δεν ονομάζεται πια MINI Hatch, αλλά MINI Cooper. Παράλληλα, για να διαφοροποιήσει τις εκδόσεις κινητήρα της νέας γενιάς, ονομάζει τις θερμικές C και S και τις ηλεκτρικές E και SE.

Νέα εποχή MINI

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου MINI πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη και η έκδοση που ανέλαβε την γνωριμία μας με τη νέα γενιά, είναι η κορυφαία ηλεκτρική SE. Σε δεύτερο χρόνο θα έρθουμε σε επαφή και με τις θερμικές εκδόσεις. Ενημερωτικά, όλες οι εκδόσεις του νέου MINI Cooper είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία στη χώρα μας.

Όπως προαναφέραμε, το ηλεκτρικό MINI Cooper διατίθεται σε δύο εκδόσεις με εμπρός ηλεκτρομοτέρ. Η βασική έκδοση E αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm, και παίρνει ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών με χωρητικότητα 40,7 kWh (36,6 kWh ωφέλιμη) που εξασφαλίζει αυτονομία 305 χλμ. (WLTP).

Η έκδοση που οδηγούμε είναι η κορυφαία SE που διαθέτει ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 218 ίππων και 330 Nm, με την μπαταρία σε αυτή την περίπτωση να παρουσιάζεται «ενισχυμένη» με τις 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμη). Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση ξεπερνά τα 400 χλμ. (402 χλμ.).

Πέρα από το πιο αποδοτικό πρόσωπο που παρουσιάζουν οι νέες ηλεκτρικές εκδόσεις σε σχέση με το παρελθόν, η τέταρτη γενιά του σύγχρονου 3θυρου MINI δεν διαφοροποιεί έντονα το παρουσιαστικό της και ακολουθεί πιο απλές, μινιμαλιστικές γραμμές.

Στόχος των σχεδιαστών της MINI ήταν να χαρίσουν μια πιο εκλεπτυσμένη και premium εικόνα στο ιερό τοτέμ τους, με λιγότερα μαύρα πλαστικά και χρωμιωμένα στοιχεία. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα μια πιο «καθαρή» εικόνα, χωρίς να χάνει σπιθαμή από την παραδοσιακή του ταυτότητα.

Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το νέο 3θυρο MINI είναι ελαφρώς μεγαλύτερο ως προς όλες του τις διαστάσεις, με το μήκος να φτάνει τα 3,86 μέτρα (+1 εκ.), το πλάτος τα 1,76 μέτρα (+3 εκ.) και το ύψος τα 1,46 μέτρα (+3 εκ.). Διαφορά εντοπίζουμε και στο μεταξόνιο, που είναι τρεις πόντους μακρύτερο και φτάνει πλέον 2,53 μέτρα.

Το εσωτερικό ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, χωρίς ξεχωριστό πίνακα οργάνων. Την παράσταση βέβαια κλέβει η νέα στρογγυλή OLED οθόνη πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό, που ενημερώνει τον οδηγό για τα πάντα και φυσικά ψυχαγωγεί τους επιβάτες.

Το πολυλειτουργικό τιμόνι στις βασικές εκδόσεις είναι δύο ακτίνων και διαθέτει φυσικά πλήκτρα, ενώ δεν απουσιάζουν και οι φυσικοί διακόπτες κάτω από το κεντρικό πολυόργανο. Από αυτούς, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης, να αυξήσει την ένταση του ήχου, να επέμβει σε ορισμένες βασικές λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού κ.α.

Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα έχουν οικολογικό προσανατολισμό και δείχνουν ταιριαστά στον μοδάτο χαρακτήρα του. Μπορεί σε ορισμένα σημεία να θέλαμε να είναι λίγο πιο ποιοτικά, εκεί που δεν τα πιάνει το μάτι, αλλά το μεταξύ τους μοντάρισμα είναι πολύ προσεγμένο.

Οι χώροι δεν αποτελούσαν ποτέ το δυνατό σημείο του 3θυρου MINI και το ίδιο ισχύει και με τη νέα γενιά. Ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα, παρά το γεγονός ότι τα καθίσματα είναι ψηλότερα τοποθετημένα. Οι πίσω δεν θα αισθανθούν το ίδιο άνετα, ειδικά εάν είναι ψηλοί. Για μικρές διαδρομές όμως ή για παιδιά, δεν τίθεται θέμα. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη, δεν παρουσιάζει αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και παραμένει μικρό με τα 210 λίτρα του.

MINI με MAXI αίσθηση

Η κορυφαία έκδοση SE του νέου ηλεκτρικού MINI Cooper διαθέτει 218 ίππους που κινούν με άνεση το βαρύ 3θυρο μοντέλο (1,6 τόνοι, 200 κιλά βαρύτερο σε σχέση με πριν), εξασφαλίζοντάς του ένα ευχάριστο πρόσωπο στο δρόμο. Αναντίλεκτα, το πρόσθετο βάρος της νέας ηλεκτρικής γενιάς γίνεται αντιληπτό από τον έμπειρο οδηγό, με την ρύθμιση της ανάρτησης να ελέγχει σωστά το βάρος και να εξασφαλίζει ένα αρκετά άμεσο πρόσωπο.

Το επίπεδο πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλό και ο οδηγός έχει για σύμμαχό του ένα αρκετά ακριβές μπροστινό σύστημα. Το τιμόνι είναι άμεσο και με σωστό βάρος, και στα χέρια του οδηγού φτάνει κάμποση πληροφορία.

Στην πόλη παρουσιάζει ένα πολύ «ευκίνητο» πρόσωπο και η αντιμετώπιση των κακοτεχνιών πραγματοποιείται με ώριμο τρόπο, χωρίς πλεύσεις ή κοπανήματα. Στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζει εντυπωσιακή ευθυβολία και στις καμπές είναι ακλόνητο.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η MINI για το νέο Cooper SE κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που έχει ο οδηγός επιβεβαιώνει τον σπιρτόζικο χαρακτήρα της έκδοσης και θα τον βοηθήσει στην πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος.

Στον τομέα της φόρτισης, το νέο MINI Cooper SE διαθέτει 11άρη OBC και απαιτεί 5μιση ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Σε περίπτωση που συνδεθεί με ταχυφορτιστή, θα χρειαστεί μισή ώρα για να φτάσει το 80%, μιας και μπορεί να δεχθεί μέχρι 95 kW (μέτρια ισχύς για την κατηγορία).

Αντί συμπεράσματος

Και οι δύο εκδόσεις ηλεκτρικού συστήματος κίνησης του νέου MINI Cooper συνδυάζονται με τέσσερα εξοπλιστικά πακέτα (Essential, Classic, Favoured και John Cooper Works) που διαφοροποιούν αρκετά τον χαρακτήρα του, όπως οφείλει κάθε καθαρόαιμο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας. Από την άλλη, εννοείται ότι υπάρχει και μία μεγάλη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού για εξατομίκευση, με το ανάλογο αντίτιμο.

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας, σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση, έχει οριστεί στα 24.450 ευρώ για την έκδοση E και τα 28.450 ευρώ για την SE, και κρίνονται ανταγωνιστές για τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας.

Εν κατακλείδι, η νέα γενιά του ηλεκτρικού MINI Cooper παρουσιάζεται πολύ πιο ώριμη και ολοκληρωμένη σε σχέση με το παρελθόν, δίνοντας έμφαση σε τομείς όπως η αυτονομία, η τεχνολογία και την ξεχωριστή, πιο εκλεπτυσμένη εικόνα. Το αποτέλεσμα, σε συνδυασμό και με την τιμή, κρίνεται επιτυχημένο και ας έχει βάλει λίγο νερό στο «οδηγικό» του κρασί.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΝΙ Cooper SE
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 218 ίπποι (160 kW), 330 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 402 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.858/1.756/1.460 χλστ., 2.526 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.605 κιλά
Χώρος αποσκευών: 210 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.450 ευρώ (28.450 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα