Το λαμπάκι στον πίνακα οργάνων που δεν πρέπει να αγνοήσεις -Τι πρέπει να κάνεις όταν το δεις

Ο οδηγός δεν πρέπει να αγνοεί τις προειδοποιητικές λυχνίες στον πίνακα οργάνων, καθώς το αυτοκίνητό του ενδέχεται να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα.

Κάθε άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι πρέπει να φροντίζει ότι το αυτοκίνητό του βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, δεδομένου ότι διαφορετικά ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί βλάβη με ό,τι συνπεπάγεται αυτό για την ασφάλειά του.

Ο οδηγός ενημερώνεται για την ύπαρξη κάποιου προβλήματος μέσω του πίνακα οργάνων και συγκεκριμένα από τις προειδοποιητικές λυχνίες.

Μια από τις πιο… σοβαρές ενδείξεις που εμφανίζονται στο

καντράν του ΙΧ και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αγνοηθεί είναι το κόκκινο λαμπάκι θερμοκρασίας του κινητήρα, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό ότι το μοτέρ έχει υπερθερμανθεί.

Πρόκειται για μια συνθήκη που επιβάλει την άμεση λήψη μέτρων από τον οδηγό, δεδομένου ότι ένας κινητήρας που έχει υπερθερμανθεί μπορεί ακόμα και να καταστραφεί.

Οι υψηλές θερμοκρασίας είναι πιθανόν να «κάψουν» τα ελαστικά μέρη του μοτέρ, κοινώς τις φλάντζες, ενώ σε ακόμα πιο ακραίες περιπτώσεις δεν αποκλείεται να επηρεαστούν ακόμα και τα κινούμενα-μεταλλικά μέρη ενός κινητήριου συνόλου.

Οι βασικές αιτίες υπερθέρμανσης του κινητήρα είναι εξής:

-Βλάβη στο σύστημα ψύξης του κινητήρα, με αποτέλεσμα αυτό να μην μπορεί να επιτελέσει το έργο του, ήτοι την αποτροπή της υπερθέρμανσης του κινητήρα.

-Χαμηλή σταθμή του ψυκτικού υγρού στο δοχείο, το οποίο συνήθως είναι ένα ημιδιαφανές πλαστικό δοχείο κοντά στο ψυγείο. Το αντιψυκτικό υγρό συμβάλλει στην απαγωγή της θερμότητας από τον κινητήρα.

-Ηλεκτρικά ζητήματα: H ένδειξη θερμοκρασίας ενδέχεται να ανάψει λόγω ηλεκτρικών προβλημάτων με τον αισθητήρα ή την καλωδίωση που παρακολουθεί τη θερμοκρασία του κινητήρα.

Τι πρέπει να κάνουμε

Σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας του κινητήρα οφείλουμε να μειώσουμε άμεσα το φορτίο του κινητήρα, περιορίζοντας την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου.

Στη συνέχεια οφείλουμε να ακινητοποιήσουμε το ΙΧ με ασφάλεια και να απενεργοποιήσουμε τον κινητήρα. Έπειτα, μπορούμε να ανοίξουμε το καπό, ώστε να εξασφαλίσουμε τον βέλτιστο αερισμό του, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επιχειρήσουμε εκείνη τη στιγμή να ανοίξουμε την τάπα του ψυγείου.

Κι αυτό γιατί στην περίπτωση που έχουν αναπτυχθεί στο εσωτερικό του υψηλές θερμοκρασίες τότε το καυτό ψυκτικό υγρό πρόκειται να εκτιναχθεί από το πρώτο άνοιγμα που θα δημιουργηθεί και να υποστούμε εγκαύματα.

Εντός του χώρου του κινητήρα βρίσκεται και το δοχείο διαστολής του ψυκτικού υγρού, το οποίο έχει 2 βαθμονομήσεις, MIN και MAX. Η στάθμη θα πρέπει πάντα να βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά τα σημεία. Αν είναι χαμηλότερη από το minimum, το υγρό χρειάζεται οπωσδήποτε συμπλήρωμα.

Αν, τώρα, η στάθμη του υγρού στο δοχείο είναι μέσα στα επιθυμητά όρια, μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία, έχοντας ωστόσο διαρκώς στο νου μας το δείκτη θερμοκρασίας.

Σε περίπτωση που η θερμοκρασία ανεβαίνει και πάλι, πρέπει να ακινητοποιήσουμε εκ νέου το αυτοκίνητό μας και να καλέσουμε οδική βοήθεια μιας και πιθανότατα υπάρχει βλάβη που δεν αποκλείεται να είναι σοβαρή.

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα