Η χαμένη «χλιδή»

Οι αλλαγές που επέφερε η κρίση στη ζωή των Ελλήνων απασχόλησαν την έρευνα, που παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα, από την εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» με τη Νόνη Καραγιάννη.
Αντικείμενο της σημερινού, τελευταίου μέρους της έρευνας, που επιμελήθηκαν η Μαρία Παύλου, η Λουκία Σανιδά και η Νάντια Σκεπετάρη, ήταν η διασκέδαση και η ψυχαγωγία σε συνθήκες κρίσης.

Τα μπουζούκια από πέντε, έξι ακόμη επτά ημέρες λειτουργίας την εβδομάδα και ολόκληρη σεζόν, τώρα κάνουν πρόγραμμα για δύο μέρες την εβδομάδα και περιορισμένες εμφανίσεις το πολύ για 3 μήνες.

Κάποτε ο Έλληνας έτρωγε σε ακριβά εστιατόρια
με πιστωτική κάρτα. Τώρα τιμά και γεύεται τις νοστιμιές των οικονομικών εστιατορίων και μαγειρεύει πολύ στο σπίτι του.

Κάποτε ο Έλληνας συναντούσε τους φίλους του για καφέ, φσγητό, γλυκό και μετά για ποτό.
Τώρα μαζεύονται σε σπίτια, μοιράζονται τα έξοδα για το φαγητό και τα ποτά για να διασκεδάσουν, ενώ οι νέοι εγκαταλείπουν τις καφετέριες και επιστρέφουν στις πλατείες.

Κάποτε οι Έλληνες ψώνιζαν με άνεση ό,τι επιθυμούσαν από τα σούπερ μάρκετ ή τα εμπορικά καταστήματα. Τώρα κυνηγούν τις προσφορές, ψωνίζουν με μικρό καλαθάκι και μαθαίνουν να ανταλλάσσουν ή να παραγγέλνουν από τους παραγωγούς για να γλιτώσουν τα χρήματα των μεσαζόντων.

Η ιδιοκτήτρια μίας καφετέριας στο κέντρο της Αθήνας που περιέγραψε ανάγλυφα την κατάσταση.

Βαρόμετρο στην κρίση η γυναίκα. Βλέπαμε μέχρι πρόσφατα ότι οι γυναίκες έκαναν οικονομία αλλά όχι σε στοιχειώδη προϊόντα περιποίησης. Τώρα όμως άλλαξε κι αυτό. Η κρίση άλλαξε τα γυναικεία πρότυπα και έκανε μόδα τις φθηνές και εναλλακτικές λύσεις. Οι γυναίκες άρχισαν να ανταλλάσσουν ρούχα για τις ίδιες, ρούχα και παιχνίδια για τα παιδιά τους, ψωνίζουν φθηνότερα προϊόντα ομορφιάς, καλλωπισμού και περιποίησης και ίσως για πρώτη φορά μείωσε τις επισκέψεις της στο κομμωτήριο.

Ενδεικτικά τα όσα είπε στον Αθήνα 9.84,  η Μίνα Τσαλαντζίδη, κομμώτρια, που παράλληλα φτιάχνει και χειροποίητα αξεσουάρ και κοσμήματα.

«...ο κόσμος πλέον έχει σταματήσει τα ακριβά κοσμήματα και έχει πέσει σε κάτι πιο οικονομικό. Η γυναίκα πάντα προσέχει την εμφάνισή της απλώς δεν την προσέχει στο βαθμό που την πρόσεχε κάποτε. Σαφώς από τη μία έχει περιορίσει τη σχέση της με το κομμωτήριο, δεν την έχει κόψει αλλά την έχει περιορίσει, δηλαδή μπορεί να μην έρχεται 2 φορές την εβδομάδα όπως ερχόταν, θα έρθει 1 φορά στις 10 μέρες. Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο μειώθηκαν κάπως οι τιμές του κομμωτηρίου, αλλά πλέον τις ημέρες που ήμασταν κλειστά, δηλαδή τις Δευτέρες, έχει ανοίξει πλέον το κομμωτήριο και έχουμε βάλει κάποιες προσφορές, ούτως ώστε οι γυναίκες οι οποίες έκαναν τον τεχνικό τομέα στο σπίτι πλέον τον κάνουν στο κομμωτήριο, σε πολύ καλύτερη τιμή».

Σε προσφορές και μειώσεις τώρα, έχουν προχωρήσει όλοι. Για πρώτη φορά, μειώσεις ανακοίνωσαν στα εισιτήριά τους οι κινηματογράφοι. Τα θέατρα έχουν μειώσει τις παραστάσεις τους και πληρώνουν με καθυστέρηση τους ηθοποιούς. Εναλλακτικές έχουν β
Keywords
Τυχαία Θέματα