2024: Οι τάσεις

Ξεκινώ το έτος με τα trends της Kantar. Χαίρομαι που διαπιστώνω ότι όσοι παρακολουθείτε τη στήλη συστηματικά μάλλον είστε ήδη εξοικειωμένοι με τα περισσότερα.

AI will find a way: Οι marketers (67%) πιστεύουν στις δυνατότητες του GenAI να αναπτύσσει περιεχόμενο. Φέτος θα καταλάβουμε πόσο αποτελεσματικά μπορεί να το κάνει.Culture comes first: Οι καταναλωτές (80%) επιλέγουν μάρκες που υποστηρίζουν ζητήματα σημαντικά για αυτούς. Οι εταιρείες πρέπει να ενσωματώσουν διαδικασίες για τη
διαχείριση των σχετικών κινδύνων.Message control meets cancel culture: Τα brands που θα μιλούν για τα μεγάλα κοινωνικά ζητήματα σύμφωνα με το DNA τους, θα κερδίζουν την καρδιά των καταναλωτών.The battle for attention: Τα AI-based attention predictions δείχνουν πώς, πού και σε τι εστιάζει την προσοχή του ο καταναλωτής ώστε να βελτιώσουμε τη χρήση media & την επιλογή δημιουργικού.Shift towards holistic measures of success: Το 42% των επιχειρήσεων ενσωματώνει sustainability metrics στα KPIs (26% του 2021).Radical innovation for sustainable growth: Οι μάρκες που θεωρούνται καινοτόμες, επιτυγχάνουν τριπλάσια ανάπτυξη. Μετά τον Covid παρατηρήθηκαν χαμηλά επίπεδα καινοτομίας, όμως πλέον η ριζική καινοτομία είναι απαραίτητο συστατικό ανάπτυξης.Challenger brands breakthrough: Ένας στους δύο καταναλωτές προτιμάει όπου μπορεί μικρότερες μάρκες, πιέζοντας τις μεγάλες να εστιάσουν στο agility, το speed-to-market, το customer-focus και τη data-driven λήψη αποφάσεων.The power of premiumisation: Ο πληθωρισμός ανάγκασε τις μάρκες να καταφύγουν σε προσφορές και συρρίκνωση συσκευασιών. Φέτος, οι μάρκες θα επικεντρωθούν στο σωστό price management.Life beyond the search bar: Mε την άνοδο του ΑΙ, το search ενισχύεται. Τα search engines είναι τώρα το 5ο ισχυρότερο touchpoint σε brand impact (11ο το 2018). Οι μάρκες επανεξετάζουν στρατηγική & περιεχόμενο για να εμφανίζονται όπου βρίσκονται οι καταναλωτές.Retail gets into the ad business: Με τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, τα retail media γίνονται σημαντικότερα και χρειάζονται αντικειμενικές μετρήσεις απόδοσης ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες διαφημιστικές εμπειρίες.

Κλείνω με το σχόλιο της Gonca Bubani της Kantar: «Η κουλτούρα συνεχούς μάθησης και data-driven decision-making είναι απαραίτητη στην τεχνολογική και πολιτισμική μετάβαση που ζούμε. Το GenAI δεν είναι hype, μετασχηματίζει το industry. Ωστόσο, η τεχνολογία χωρίς την ανθρώπινη ευφυία είναι ανεπαρκής».
Καλή χρονιά!

Keywords
Τυχαία Θέματα