Agencies Around Greece: Επένδυση στην αξιοπιστία με know how υψηλού επιπέδου

Με κύρια προτεραιότητα την ικανοποίηση των πελατών τους και τη δημιουργία επιτυχημένων συνεργασιών, τα agencies της περιφέρειας συνεχίζουν να αξιοποιούν για λογαριασμό εκείνων τις περαιτέρω ευκαιρίες που προσφέρει το digital και το remote working, προσφέροντάς τους «το κάτι παραπάνω» στις διαφημιστικές ανάγκες του. Καταρρίπτουν δε τα σύνορα μεταξύ πρωτεύουσας και περιφέρειας, εστιάζοντας -πέρα από κάποιους τεχνικής φύσης διαχωρισμούς- στην ειλικρίνεια

και στην αξιοπιστία, με την οποία αντιμετωπίζουν κάθε πελάτη.

Προσόντα η ταχύτητα, ευελιξία και εγγύτητα
Ενώ η στροφή των διαφημιζομένων σε μικρότερα ανεξάρτητα agencies δεν αποτελεί κάτι νέο, οι λόγοι για τους οποίους οδηγούνται στην απόφαση αυτή παραμένουν έως και σήμερα επικαιροι και ενισχύονται περαιτέρω. Διαφημιζόμενοι κολοσσοί, τόσο στις ΗΠΑ, όσο και παγκοσμίως, όπως οι Domino’s, Kraft, Pfizer κ.ά., εμπιστεύτηκαν, το περασμένο διάστημα, τη διαφημιστική επικοινωνία τους σε agencies τα οποία λειτουργούν εκτός των μεγάλων holding εταιρειών, αναζητώντας περισσότερη ταχύτητα, φρέσκια σκέψη και έμφαση στο concept, αναφέρει σε άρθρο της η Fast Company. Συγκεκριμένα, επικαλούμενη δηλώσεις του Art D’Elia, Chief Marketing Officer της Domino’s στο AdAge, αναφέρει ότι η μετάβαση σε ένα ανεξάρτητο agency θεωρήθηκε ως μια ευκαιρία για την εταιρεία, να αποκτήσει το ίδιο επίπεδο δημιουργικού και στρατηγικού ταλέντου από μια πολύ πιο εξορθολογισμένη επιχείρηση. Σημείωνε δε ότι τα ανεξάρτητα agencies δεν έχουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις εκείνων που ανήκουν σε εταιρείες ενταγμένες στο χρηματιστήριο με όποιες απαιτήσεις και προσδοκίες συνεπάγεται αυτό. Άλλα προτερήματα των ανεξάρτητων agencies, σύμφωνα με τη Fast Company είναι, επίσης, η ευελιξία στη λήψη αποφάσεων, η εγγύτητα και η αμεσότητα στις συναντήσεις, καθώς σε επικοινωνία με τους πελάτες έρχονται τα ίδια τα ανώτατα στελέχη τους. Τέλος, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, κανείς δεν θα δώσει σημασία στο μέγεθος των εγκαταστάσεων ενός agency, κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης στο Zoom, γεγονός το οποίο συνδέεται άμεσα με τη διάδοση του remote working.

Life: Consultancy για τη βιωσιμότητα από την M&C Saatchi
Στο πλαίσιο αυτό και εστιάζοντας στη μεγάλη τάση της βιωσιμότητας, η M&C Saatchi ίδρυσε, σύμφωνα με το The Drum, πρόσφατα, ένα ανεξάρτητο unit συμβουλευτικής με focus στο συγκεκριμένο αντικείμενο και σκοπό να απαντήσει στην αυξημένη ζήτηση από τα brands για insights και τεχνογνωσία στο πεδίο. Με επικεφαλής την πρώην Global Head of Sustainability της Ikea, Joanna Yarrow και τον Managing Director της M&C Saatchi London, Tom Firth, το consultancy απευθύνεται σε πελάτες που επιθυμούν να κάνουν τις υπηρεσίες, τα προϊόντα και τις διαδικασίες τους, περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με τον Tom Firth, οι υπηρεσίες του consultancy βρίσκονται στο σημείο τομής μεταξύ επιχειρηματικής στρατηγικής, βιωσιμότητας και brand marketing, βοηθώντας τους πελάτες να επικοινωνήσουν τις μεγάλες αποφάσεις που λαμβάνουν, ώστε να φαίνονται relevant στις διαφορετικές ομάδες όλων των stakeholders.

Σημαντικά new businesses με 360° καμπάνιες
Νέες συνεργασίες είχαν τη δυνατότητα να συνάψουν, το περασμένο χρονικό διάστημα, agencies της περιφέρειας, αποδεικνύοντας ότι οι αξιόλογοι συνεργάτες και τα ποιοτικά projects δεν έχουν σύνορα. Ειδικότερα, η Admine, η οποία απέσπασε Silver βραβείο στα Effie Awards για την καμπάνια του προϊόντος Fortimel της Nutricia και το δεύτερο βραβείο στα Young Lions Competitions Greece, για το έργο «Training wheels», αναδείχθηκε νικήτρια ανοικτού διαγωνισμού της ΑΦΗΣ, αναλαμβάνοντας τον διαφημιστικό της λογαριασμό. Η Orange Adv ανακηρύχθηκε οριστική ανάδοχος του τμήματος «Προβολή τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σποτ σε κανάλια και ραδιοφωνικούς σταθμούς» του ηλεκτρονικού διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για την ανάθεση υπηρεσιών που αφορούν σε μέτρα/δράσεις προβολής και αξιολόγησης και συνοδευτικά εκπαιδευτικά μέτρα για την προώθηση της κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών και γάλακτος σε μαθητές. Η Ristart ανέλαβε να γνωστοποιήσει στο ελληνικό κοινό τη γερμανική πολυεθνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας P&I AG, η οποία είχε δημιουργήσει, από το 2017, στα Ιωάννινα, την P&I Hellas, αναλαμβάνοντας το πλάνο επικοινωνίας της σε ΜΜΕ, ενέργειες προώθησης στο διαδίκτυο και activation στην πόλη των Ιωαννίνων. Επίσης, ανέλαβε τη γνωστοποίηση της σειράς κρασιών «Μαύρα Νερά» της Passas Winery, μέσα από στοχευμένες ενέργειες σε ψηφιακά μέσα και offline ενέργειες. Η Vitamin Media εγκαινίασε τη συνεργασία της με το ΙΕΚ Άλφα και την ανάληψη του διαφημιστικού του λογαριασμού με 360° καμπάνια.

Συμμετοχή σε ποικιλία επικοινωνιακών projects
Παράλληλα, τα agencies της περιφέρειας συμμετείχαν και σε ευρύτερα projects προβολής σε συνεργασία με άλλες εταιρείες του κλάδου της επικοινωνίας. Ενδεικτικά, η Admine ανέλαβε τη 360° επικοινωνία της Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη, η οποία άνοιξε και πάλι μετά από έξι χρόνια εργασιών, από τον όμιλο Fais, καθώς και την παραγωγή της τηλεοπτικής επικοινωνίας της Τσίπουρο Καλαϊτζή. Από την πλευρά της, η Blender SKG επιμελήθηκε τη στρατηγική επικοινωνίας της καμπάνιας της Trata, η οποία αναδείκνυε τα χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Τόνου Trata, ενώ η Orange Adv ανέλαβε το media plan της τηλεοπτικής καμπάνιας της Karag, η οποία αναδείκνυε πώς η Karag υπηρετεί τις ανάγκες «από τη γέννηση μέχρι την ενηλικίωση κάθε ατόμου». Όσο για τη Ristart, ανέλαβε, για δεύτερη χρονιά, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της ψηφιακής καμπάνιας επικοινωνίας του Ioannina Lake Run, με σκοπό τη γνωστοποίηση του event και την αύξηση των εγγραφών. Εξάλλου, η Cleancut Advertising Agency, συνεργάτης της Παπαστράτος από το 2016, ανέλαβε το redesign και το επαναλανσάρισμα του Παπαστράτος Open -της online πλατφόρμας, με περιεχόμενο που απευθύνεται αποκλειστικά σε λιανοπωλητές, με πάνω από 21.600 εγγεγραμμένους χρήστες- με ανανεωμένη εμφάνιση, πλούσιο περιεχόμενο και εξαιρετικά βελτιωμένη εμπειρία πλοήγησης.

Creative στρατηγική με benefit το υψηλό know how
Ποια είναι, ωστόσο, τα προτερήματα τα οποία προσφέρουν τα agencies της περιφέρειας στους πελάτες τους και ποιες ιδιαίτερες ανάγκες τους καλούνται να καλύψουν; «Όταν το ζητούμενο προέρχεται από επιχειρήσεις εκτός πρωτεύουσας, τα agencies πρέπει να καλύψουν τις διαφορές που υπάρχουν σε επίπεδο προϋπολογισμού και στόχων», σχολιάζει ο Παναγιώτης Γαρουφαλίδης, Co-Founder & Account Manager της Ristart. Για τον λόγο αυτό, λοιπόν, εμβαθύνουν, όπως αναφέρει, στην ανάπτυξη δημιουργικών προτάσεων και στρατηγικής, αφού μπορεί να χρειαστεί να κάνουν περισσότερα, έχοντας στη διάθεσή τους λιγότερους πόρους. Στον τρόπο εργασίας και στη μετάβαση στο remote working στέκεται ο Βαγγέλης Ντάμπος, New Business Director της Vitamin Media, εξηγώντας ότι «αν και η remote εργασία είναι σε υψηλά επίπεδα, η ανάγκη για εργασία στο γραφείο παραμένει, ειδικά στους newcomers σε ένα agency. Έτσι το χαμηλότερο κόστος ζωής στην περιφέρεια σε συνδυασμό με κατά τόπους χαμηλότερα ενοίκια, δίνουν τη δυνατότητα για χαμηλότερα πάγια έξοδα». Υπογραμμίζει επιπλέον ότι «σε ένα περιφερειακό agency, οι ομάδες είναι πιο solid, μιας και το μέγεθός τους βοηθά πολύ στο team bonding».

Ειλικρίνεια και αξιοπιστία ζητά ο πελάτης
Αναφορικά με τα πρωταρχικά ζητούμενα των πελατών απέναντι στα agencies της περιφέρειας, φαίνεται ότι οι διαχωρισμοί εντός και εκτός πρωτεύουσας είναι πολύ συγκεκριμένοι και αφορούν το client service, την ποιότητα των offerings, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση στρατηγικής. «Οι πελάτες είτε εντός, είτε εκτός πρωτεύουσας, έχουν αντίστοιχες ανάγκες. Αποζητούν έναν ειλικρινή και αξιόπιστο συνεργάτη, με υψηλό know how και καινοτόμες ιδέες που φέρνουν αποτελέσματα», τονίζει ο Βαγγέλης Ντάμπος. Διευκρινίζει, ωστόσο, ότι «η διαφορά μεταξύ τους είναι ότι οι πελάτες της περιφέρειας είναι σαφώς πιο απαιτητικοί, τόσο σε επίπεδο client service, όσο και σε επίπεδο τιμών και χρόνων παράδοσης». Αναφερόμενος δε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, επισημαίνει την εύρεση εκπαιδευμένων στελεχών και την απόκτηση μεγάλου market share στα local markets τους. «Τα περιφερειακά agencies βοηθούν την τοπική οικονομία κάθε περιοχής, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας με καινοτόμα κουλτούρα και βοηθώντας τους πελάτες τους να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας τους», σημειώνει. Από το μέγεθος του ανταγωνισμού, τον οποίο έχουν οι επιχειρήσεις στην πρωτεύουσα σε σύγκριση με την περιφέρεια, αλλά και από το διαφορετικό εύρος κοινού στο οποίο απευθύνονται, προκύπτει η βασική διαφορά μεταξύ των αναγκών των πελατών σε Αθήνα και περιφέρεια, υποστηρίζει ο Παναγιώτης Γαρουφαλίδης. «Συνεπώς, οι ανάγκες διαφέρουν σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση στρατηγικής, αλλά και τον καθορισμό του media buying», εξηγεί.

Παναγιώτης Γαρουφαλίδης, Co-Founder & Account Manager, Ristart

«Σημαντική η έμφαση στην εξωστρέφεια των πελατών»
«Η βασικότερη πρόκληση που καλούνται να υπερβούν τα agencies της περιφέρειας είναι να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μια στρατηγική για την επίτευξη των στόχων του πελατολογίου τους, έχοντας, όμως, στη διάθεσή τους όχι απαραίτητα υψηλούς πόρους –δεδομένου ότι οι προϋπολογισμοί για το marketing στην περιφέρεια είναι ως επί το πλείστον χαμηλότεροι. Παράλληλα, είναι σημαντικό να δώσουν έμφαση στην εξωστρέφεια των πελατών τους –υπό την έννοια της δημιουργίας και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων. Διότι πρόκειται για έναν από τους βασικούς κορμούς του επιχειρείν, ο οποίος με την έλευση των social media γίνεται ακόμη πιο επιτακτικός. Όσοι το επιτυγχάνουν αυτό αποκτούν έναν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή της τοπικής κοινωνίας, αφού σαφώς βοηθούν την οικονομία να συνεχίζει να κινείται».

Βαγγέλης Ντάμπος, New Business Director, Vitamin Media

«Transition στα digital media και remote working»
«Η ανάγκη για (digital) marketing στις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις –ειδικά με την επίδραση που είχε το lockdown– είχε ως αναμενόμενο αποτέλεσμα την ανάπτυξη των agencies σε όλη την Ελλάδα, καθώς και στην περιφέρεια. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το transition από τα παραδοσιακά media στα digital. Επίσης, πολλές επιχειρήσεις με έδρα την περιφέρεια που εμπιστεύονταν big agencies της Αθήνας, τώρα άρχισαν να συνεργάζονται και πάλι με agencies εκτός της πρωτεύουσας. Το remote working βοήθησε πολύ πελάτες και από Αθήνα να εμπιστευτούν agencies άλλων πόλεων».

Επικοινωνία σύγχρονη, με χιούμορ και μινιμαλιστική διάθεση

Admine: Στην υλοποίηση έξι καμπανιών για πέντε διαφορετικούς πελάτες της δημιούργησε η Admine. Συγκεκριμένα, για την ΑΦΗΣ, η Admine δημιούργησε την καμπάνια «Κάνε την ανακύκλωση μπαταριών συνήθεια» με slogan «Μπαταρίες πήρες;». Για την εταιρεία ενέργειας Ήρων δημιούργησε δύο καμπάνιες, μια για το πρόγραμμα Ήρων ΕΝΑ, η οποία «έτρεξε» με 360° υλικά επικοινωνίας και μία ακόμη για το πρόγραμμα ηλεκτρικής ενέργειας Ήρων Generous, το οποίο αναπτύχθηκε σε τηλεόραση, ραδιόρφωνο και digital. Επίσης, δημιούργησε τηλεοπτικό σποτ για τη σειρά Cook at Home της Provil, καμπάνια για την Bic, μέσα από την οποία προβλήθηκε η στήριξη της εταιρείας στην Ένωση «Μαζί για το Παιδί», καθώς και 360º καμπάνια για το γιαούρτι ΜΕΒΓΑΛ Στραγγιστό με προβολή σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και BTL.

Metagenesis Adv: Καμπάνια επαναλανσαρίσματος για τα αναψυκτικά Nektar υλοποίησε η Metagenesis Adv. Το τηλεοπτικό σποτ αξιοποίησε το motion design animation και «έτρεξε» στην τηλεόραση.

Orange Advertising: Στην υλοποίηση καμπάνιας προβολής του ευρωπαϊκού σχολικού προγράμματος διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος σχολικού έτους 2019-2020 προχώρησε η Orange Advertising για λογαριασμό του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η καμπάνια περιλάμβανε 45 τηλεοπτικά σποτ και 45 ραδιοφωνικά σποτ για τα οποία το agency έκανε τον δημιουργικό σχεδιασμό και επιμελήθηκε την παραγωγή. Επίσης, δημιούργησε την πρώτη εταιρική καμπάνια της ACA Lighting υλοποίησε η Orange Advertising, τόσο σε επίπεδο concept και creative direction, όσο και σε επίπεδο παραγωγής.

Vitamin Media: Η Vitamin Media δημιούργησε καμπάνια για την εταιρεία επίπλων Μαρμαρίδης, η οποία αναπτύχθηκε με ευρύ επικοινωνιακό πλάνο, το οποίο περιλάμβανε προβολή στην τηλεόραση, στο digital και τα social media, print, αυτοκόλλητα στις βιτρίνες των 13 καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, «έτρεξε» καμπάνια για λογαριασμό της Proteas Filter, την πρώτη τηλεοπτική για την εταιρεία, σε συνέχεια ραδιοφωνικής καμπάνιας, η οποία, ωστόσο, είχε «τρέξει» μόνο στη Θεσσαλονίκη. Η καμπάνια επεκτάθηκε και σε social media και YouTube με προσαρμογή του σποτ.

 

Keywords
υπουργείο παιδείας, working, ειλικρίνεια, ηπα, kraft, pfizer, art, εταιρεία, life, βιωσιμότητα, saatchi, focus, συγκεκριμένο, global, head, ikea, london, nutricia, lions, wheels, αφησ, orange, ιωαννινα, hellas, μμε, offline, media, ιεκ, συμμετοχή, θεσσαλονικη, blender, run, online, εμφάνιση, creative, account, business, team, market, αθηνα, buying, ελλαδα, big, home, bic, μεβγαλ, design, animation, lighting, print, youtube, χρηματιστηριο, σταση εργασιας, www.youtube.com, Καλή Χρονιά, 600 δις, εκλογες ηπα, τελος του κοσμου, nutricia, αλφα, ανακυκλωση, αφησ, εδρα, εργασια, ηπα, ιεκ, μμε, οικονομια, πλαισιο, προγραμμα, ραδιοφωνο, τηλεοραση, υπουργείο παιδείας, creative, kraft, orange, pfizer, youtube, αυξηση, αρθρο, αυτοκολλητα, βιωσιμότητα, γεγονος, γινεται, γιαουρτι, δευτερο, διαστημα, δυνατοτητα, δηλωσεις, δωσει, διαδικτυο, ευκαιρια, ειλικρίνεια, εννοια, εμφάνιση, εξι, εξωστρεφεια, επικοινωνια, ερχονται, εταιρεία, ζωη, ζητα, ζωης, ιδεες, ιδια, ιδιο, υπηρεσιες, ηρων, η στροφη, θεσεις εργασιας, κυρια, ληψη, λογο, μεβγαλ, νεες θεσεις εργασιας, πεδιο, περιβαλλον, περιφερειακο, ποιοτητα, ρολο, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συνεχεια, σειρα, ταση, τσιπουρο, υλοποιηση, φαινονται, χιουμορ, account, animation, art, bic, blender, business, big, design, εμφαση, ενωση, focus, global, head, home, hellas, υπουργειο, lighting, lions, london, media, market, offline, ομαδες, print, run, saatchi, team, online, θεσεις, υλικα, working
Τυχαία Θέματα