All about pets: Η καινοτομία και η εξειδίκευση «σύντροφοι» της επιτυχίας

Έτοιμο να αναπτυχθεί είναι το pet industry από 320 δισ. δολάρια σήμερα, σε σχεδόν 500 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, σύμφωνα με νέα έκθεση της Bloomberg Intelligence. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η ανάπτυξη αυτή ενισχύεται από την αύξηση του πληθυσμού των κατοικίδιων ζώων παγκοσμίως, καθώς και από το φαινόμενο του premiumization των τροφών και των υπηρεσιών που προκύπτει από τον συνεχή εξανθρωπισμό των ζώων συντροφιάς.

Αυξάνονται

οι pet parents
Η υιοθεσία κατοικίδιων ζώων στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί σημαντικά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Το 2023, το 66% των νοικοκυριών έχει κατοικίδιο ζώο, συγκριτικά με το 56%, το 1988, σύμφωνα με στοιχεία του American Veterinary Medical Association. Η αύξηση των pet parents παρατηρείται και στην Ελλάδα, τάση για την οποία έκανε λόγο ο Γιώργος Τσιρολιάς, Marketing Manager, Astron Pet Division. «Ο “εξανθρωπισμός” των κατοικιδίων στη χώρα μας συνεχίζει να εξελίσσεται σταθερά, μια φυσική συνέπεια του αυξανόμενου ποσοστού κηδεμονίας σκύλων και γατών που παρατηρήθηκε ειδικότερα κατά την πανδημία. Μάλιστα, ο αστικός τρόπος ζωής έχει φέρει τους μικρόσωμους σκύλους και τις γάτες στην κορυφή της προτίμησης των Ελλήνων κηδεμόνων», σημειώνει ο ίδιος. Kαι συνεχίζει: «Τα κατοικίδια αποτελούν μέλη της οικογένειας. Ως εκ τούτου, η επιλογή της κατάλληλης διατροφής για εκείνα έχει εξελιχτεί σε μια πολύ σημαντική απόφαση για τον σύγχρονο κηδεμόνα. Η διατροφή δεν αποτελεί πλέον “μέσο επιβίωσης” αλλά εξέχον συστατικό μιας ισορροπημένης, συναρπαστικής καθημερινότητας. Επιπλέον, μέσω αυτής οι κηδεμόνες αντλούν ικανοποίηση προσφέροντας έμπρακτα την αγάπη τους στο κατοικίδιό τους».

Την παγκόσμια τάση του humanization των κατοικιδίων, αναγνώρισε και ο Χρήστος Κουνάβης, Commercial Director, Pet City Group. «Η περσινή χρονιά έδειξε πως ο κόσμος ενδιαφέρεται για υψηλότερου επιπέδου προϊόντα και υπηρεσίες αλλά και για τη διαρκή εκπαίδευσή του ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσει αποτελεσματικότερα τις ανάγκες του κατοικίδιου του. Εστιάζει σε ανώτερης ποιότητας προϊόντα διατροφής αλλά και αξεσουάρ όπως παιχνίδια, είδη βόλτας, προϊόντα υγιεινής και καλλωπισμού. Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στην παγκόσμια τάση του humanization των κατοικίδιων και αναμένουμε να ενταθεί τα επόμενα έτη και στη χώρα μας».

Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των τροφών
Την αλλαγή στον τρόπο επιλογής των τροφών και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα ενημέρωσης που σχετίζονται με το pet food, εντόπισε ο Δημήτρης Κουτρουμάνης, Marketing Manager της Λυδία ΕΠΕ. «Μεγάλο αντίκτυπο, τη χρονιά που πέρασε, είχε η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών στην επιλογή τροφών. Λόγω των πιέσεων στο εισόδημα σε σχέση με τη συνεχή άνοδο του αριθμού των ζώων συντροφιάς, οι ιδιοκτήτες έγιναν πιο ευαίσθητοι σε θέματα ενημέρωσης για το περιεχόμενο των τροφών που επιλέγουν, καθώς και τη σχέση τιμής-ποιότητας. Η τάση που φαίνεται να συνεχίζεται και στο άμεσο μέλλον είναι η αναζήτηση της ιδανικής τροφής σε σχέση με το budget που είναι διατεθειμένοι να δώσουν, παρέχοντας στο κατοικίδιό τους το βέλτιστο δυνατό σε σύσταση τροφής όσο και γεύση».

Νέα λανσαρίσματα
Με στόχο να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών που αναζητούν τα καλύτερα προϊόντα για τα ζωάκια τους, οι εταιρείες του κλάδου προχωρούν σε νέα λανσαρίσματα. Για τα λανσαρίσματα της Λυδία ΕΠΕ μίλησε ο Δ. Κουτρουμάνης. «Το τελευταίο διάστημα, προχωρήσαμε με αρκετά νέα λανσαρίσματα όπως η επέκταση της γκάμας της τροφής σκύλων Belcando με τη σειρά Baseline, το λανσάρισμα της τροφής σκύλου Kudo που έχει την καινοτομία της ψυχρής έκθλιψης κατά την παραγωγή της με σημαντικά οφέλη για την υγεία των ζώων, καθώς και το λανσάρισμα της σειράς νωπής τροφής Chuck που αποτελεί μία άριστη Value for money επιλογή. Παράλληλα, ενισχύσαμε τη διαφημιστική μας κάλυψη με τηλεοπτικές τοποθετήσεις και digital καμπάνιες, ενώ, παράλληλα, ενισχύσαμε την παρουσία μας στα pet shops και “τρέξαμε” καμπάνιες ενημέρωσης και εκπαίδευσης καταναλωτών και καταστημάτων». Ο Δ. Κουτρουμάνης αναφέρθηκε και στη στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρεία, το επόμενο διάστημα. «Σκοπεύουμε να προχωρήσουμε με πολλά νέα λανσαρίσματα και ακόμη μεγαλύτερη επένδυση στην επικοινωνία των brands μας. Στοχεύουμε να εμβαθύνουμε ακόμη περισσότερο στην ενημέρωση προς το κοινό μέσω εξειδικευμένων καμπανιών και εκδηλώσεων. Η επιβολή της υποχρεωτικής στείρωσης κατοικίδιων ζώων που θα ενεργοποιηθεί το ερχόμενο διάστημα, αποτελεί σημαντικό παράγοντα που έχουμε λάβει υπόψη και αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας η επιλογή προϊόντων που θα καλύψουν την αυξημένη ανάγκη σε τροφές για στειρωμένα ζώα, καθώς και προϊόντα φροντίδας τους».

Από την πλευρά του, ο Γ. Τσιρολιάς αναφέρθηκε στα λανσαρίσματα της Astron Pet Division. «Είμαστε υπερήφανοι για το πρόσφατο λανσάρισμά μας στην ελληνική αγορά. Την επαναστατική θεραπευτική διατροφή Hill’s Prescription Diet On Care, που υποστηρίζει κατοικίδια που νοσούν από καρκίνο. H διάθεση των εν λόγω προϊόντων συνδυάστηκε με τη διεξαγωγή κτηνιατρικής ημερίδας που διοργανώθηκε από την ομάδα μας, με διακεκριμένους κτηνιάτρους ομιλητές, καθώς, επίσης, υποστηρίχθηκε από Social Media καμπάνια απευθυνόμενη στους κηδεμόνες, με αξιοποίηση Influencers και key opinion leaders».

Τα Pet City δε, σύστησαν φέτος στο κοινό τα Κουτιά Pet City, προσκαλώντας κάθε κατοικίδιο να ζήσει «Ζωή και Κούτα». Μέσα από τον σχεδιασμό τους, τα χρώματα και τα ονόματα, δίνουν την ευκαιρία «για ατέλειωτες ώρες αγάπης και παιχνιδιού». Το Κουτί Χουζούρεμα είναι ένα κουτί αγκαλιάς για στιγμές σιέστας, ενώ είναι, επίσης, διαθέσιμα τα Κουτί Κρεβάτι, Κουτί Διασκέδασης, Κουτί Ταΐστρα και Κουτί Παιχνιδιών. Ταυτόχρονα, η επαναχρησιμοποίησή τους βοηθά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. «Το 2023 ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για εμάς, καθώς καθιερώσαμε τις Ημέρες Υιοθεσίας, κλείνοντας ένα έτος από την έναρξη αυτού του σημαντικού πλέον θεσμού. Ταυτόχρονα, βάλαμε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της προϊοντικής μας γκάμας, διευρύνοντας τις διαθέσιμες επιλογές που δίνουμε στους pet parents τόσο στη διατροφή με τη ανανεωμένη Alaska River σκύλου και γάτας και την προσθήκη της Acana, όσο και με μια ανανεωμένη γκάμα αξεσουάρ. Τέλος, στα πλαίσια της πολυκαναλικής εμπειρίας, επεκτείναμε το δίκτυο φυσικών μας καταστημάτων αλλά και την digital παρουσία μας μέσω του petcity.gr, φέρνοντας πλέον την εμπειρία Pet City σε κάθε γωνιά της χώρας», συμπλήρωσε ο Χ. Κουνάβης, τονίζοντας πως στόχος της εταιρείας είναι η παροχή μιας ανώτερης ολιστικής εμπειρίας στους κηδεμόνες κατοικίδιων της χώρας μας.

Στο λανσάρισμα νέων συμπληρωμάτων διατροφής για κατοικίδια προχώρησε και η Purina Pro Plan, τα οποία αποτελούν την επίσημη είσοδο της εταιρείας στην κατηγορία συμπληρωμάτων διατροφής κατοικιδίων. Στα οκτώ νέα συμπληρώματα διατροφής για κατοικίδια, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα από κτηνιάτρους, περιλαμβάνονται τα εξής: Mobility+ αποκλειστικά για σκύλους, Relax+ αποκλειστικά για σκύλους, Natural Defences+ για σκύλους και γάτες, Multivitamins+ για σκύλους και γάτες και Skin & Coat+.

Το mix feeding κερδίζει συνεχώς έδαφος
Τα 1,05 δισ. δολάρια μέχρι το 2027 πρόκειται να φτάσει η βιομηχανία συμπληρωμάτων για κατοικίδια ζώα, σύμφωνα με ανάλυση της Grand View Research. Ωστόσο, ίσως, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία συμπληρωμάτων για κατοικίδια ζώα είναι η CBD, καθώς οι αναζητήσεις που αφορούν στο «CBD για σκύλους» έχουν αυξηθεί κατά 1.000%, τα τελευταία 10 χρόνια. Συνεπώς, γίνεται αντιληπτό πως οι pet parents εστιάζουν ιδιαίτερα στην ποιότητα των τροφών αλλά και στην ευζωία των κατοικιδίων τους. Από την πλευρά του, ο Γ. Τσιρολιάς εντοπίζει άνοδο στο mix feeding. «Η αγοραστική συμπεριφορά των κηδεμόνων προσδιορίζεται από την ολοένα αυξανόμενη επιδίωξή τους για μεγαλύτερη διατροφική αξία αλλά και ποικιλία στα καθημερινά γεύματα των τετράποδων φίλων τους. Η ανάπτυξη της κατηγορίας της υγρής μορφής προϊόντων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η συνδυασμένη χορήγηση ξηρής και υγρής τροφής (mix feeding) κερδίζει συνεχώς έδαφος».

Η επικοινωνία στην ενίσχυση της υπεύθυνης κηδεμονίας
Καθώς ο καταναλωτής γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικός σχετικά με τις τροφές που επιλέγει για το κατοικίδιό του, οι εταιρείες επενδύουν στην εκπαίδευση των pet retailers. Παράλληλα, στοχεύουν στην τακτική επικοινωνία με τους καταναλωτές, ενισχύοντας, με αυτόν τον τρόπο, την υπεύθυνη κηδεμονία. «Για την Astron Pet Division και, φυσικά, για τους Super Premium οίκους που εκπροσωπούμε στην ελληνική εξειδικευμένη αγορά με προεξέχουσα τη Hill’s Pet Nutrition (θυγατρική της Colgate Palmolive), η συνεχής εκπαίδευση όλων των ενδιαφερομένων μερών αποτελεί βασική στρατηγική μας στόχευση. Η κατάρτιση των κτηνιάτρων και επαγγελματιών-λιανεμπόρων στο εξειδικευμένο κανάλι είναι κρίσιμη. Ο ρόλος των κτηνιάτρων δε, είναι ιδιαιτέρως σπουδαίος, καθώς ως ειδικοί επιστήμονες καλούνται καθημερινά να απαντούν σε ουσιώδη ερωτήματα των κηδεμόνων γύρω από τη διατροφή. Η άμεση επικοινωνία προς τους καταναλωτές διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο, με βασική μας προτεραιότητα την ενίσχυση της υπεύθυνης κηδεμονίας και την ξεκάθαρη παρουσίαση του οφέλους των προϊόντων μας τόσο σε rationale όσο και emotional επίπεδο. Η κατηγορία, άλλωστε, είναι ιδιαιτέρως συναισθηματική», επισημαίνει ο Γ. Τσιρολιάς.

Πληθώρα χορηγιών και CSR δράσεων
Τα Pet City και η Purina, τον Σεπτέμβριο, ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του καταφυγίου αδέσποτων ζώων του Δήμου Αλίμου, πραγματοποιώντας ενέργειες όπως δεντροφύτευση, τοποθέτηση σταθμών σίτισης, παροχή τροφής κ.ά. Επίσης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτών Ζώων στις 4 Απριλίου και στο πλαίσιο της εταιρικής τους καμπάνιας «Act Pawsitive», τα Pet City βοηθούν να μπει ένα τέλος στον αριθμό καταγγελιών κακοποίησης ζώων. Η εταιρεία συνεργάστηκε με τον ΜΚΟ Dogs’ Voice, μέσω χορηγίας στην πρωτοβουλία του οργανισμού «Συνήγοροι για τα Ζώα Ελλάδος». Σκοπός της πρωτοβουλίας, να ενισχύσει με νομικά εργαλεία τη φαρέτρα δικηγόρων και δικαστών προκειμένου να προστατεύσει τα ζώα. Μέσα από όλα τα εργαλεία που προσφέρει τόσο η ομάδα όσο και το site της πρωτοβουλίας, οι Συνήγοροι για τα Ζώα Ελλάδος θα αναλαμβάνουν υποθέσεις, ικανές να δημιουργήσουν αναγκαίο δεδικασμένο στον τομέα του Δικαίου των Ζώων, με τα Pet City να υποστηρίζουν το κόστος του νομικού συμβούλου για έναν χρόνο. Τέλος, τα Pet City συνεχίζουν να τηρούν τη δέσμευσή τους να κάνουν τον κόσμο και την καθημερινότητα πιο θετική τόσο για τα ζώα όσο και για τον άνθρωπο, μέσα από τη νέα τους συνεργασία με τη Lara’s Guide Dogs, την ελληνική σχολή σκύλων οδηγών Τυφλών, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου, στο πλαίσιο της καμπάνιας Act Pawsitive. Η υποστήριξη των Pet City στη σχολή Lara’s Guide Dogs αφορά τη συνολική χρηματοδότηση της εκπαίδευσης του Alex, ενός κουταβιού που προετοιμάζεται με τα κατάλληλα εφόδια ώστε να γίνει σκύλος – οδηγός. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, τα Pet City αναλαμβάνουν τα έξοδα των εξειδικευμένων εκπαιδευτών, έξοδα φιλοξενίας και τον εξοπλισμό και αξεσουάρ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου.

Αναψυκτικό για… σκύλους!
Η εταιρεία αναψυκτικών Jones Soda Co. με έδρα το Σιάτλ, εισήλθε στην κατηγορία των pet με τη νέα προϊοντική σειρά Jones Craft Dog Soda. Για τη δημιουργία της, η εταιρεία ισχυρίζεται πως συνεργάστηκε με κτηνιάτρους και pet parents ώστε να βρει την ιδανική φόρμουλα που συνδυάζει ποιοτικά συστατικά με επιλεγμένα συμπληρώματα, σχεδιασμένα για την υποστήριξη της υγείας των αρθρώσεων, ενισχύοντας, παράλληλα, την ενυδάτωση των σκύλων. Τα προϊόντα κυκλοφόρησαν, αρχικά, στο Chewy πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών, σε μια σειρά γεύσεων όπως Κοτόπουλο, Μοσχάρι και Γαλοπούλα με Σάλτσα, που λατρεύουν οι τετράποδοι φίλοι μας.

Καμπάνιες που προβάλλουν την υγεία και το παιχνίδι

Κουτιά Pet City: Μέσω digital καμπάνιας, το Pet City Group σύστησε στο κοινό τα νέα Κουτιά Pet City, ενώ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, στον τηλεοπτικό «αέρα» προβλήθηκε σποτ που ενημέρωνε τους καταναλωτές για τις αποκλειστικές προσφορές -30% σε κορυφαία brands, στα καταστήματα Pet City.

Dentalife Activfresh: Στον τηλεοπτικό «αέρα» βρέθηκε πρόσφατα σποτ για το Dentalife Activfresh της Purina που «φέρνει καλά νέα για τη δυσάρεστη αναπνοή» των τετράποδων φίλων μας, καθώς όπως αναφέρεται, εξουδετερώνει βακτήρια, υπεύθυνα για την κακοσμία του στόματος. Περιέχει, επίσης, μέλι και φυσική σπιρουλίνα.

Felix: Τον Οκτώβριο, προβλήθηκε καμπάνια για την υγρή τροφή γάτας σε φακελάκι, Felix, της Punina. To animation TV σποτ παρουσιάζει τη γάτα ονόματι Felix, η οποία ισχυρίζεται πως είναι υπέροχο να είσαι γάτα, καθώς η μέρα σου ξεκινά με χάδια, χουζουρεύεις κάτω από τον ήλιο και απολαμβάνεις τροφή Felix.

Απαιτητικοί καταναλωτές αναζητούν πληθώρα επιλογών

Δημήτρης Κουτρουμάνης, Marketing Manager, Λυδία ΕΠΕ

Ποικίλες οι ανάγκες του καταναλωτή
«Οι ανάγκες του καταναλωτή είναι ποικίλες όσο και τα είδη ζώων συντροφιάς. Δύσκολα μπορεί να υπάρξει μία λύση που καλύπτει πολλές ανάγκες, για αυτό βλέπουμε συνεχώς να υπάρχει ζήτηση για εξειδικευμένα προϊόντα. Στόχος της εταιρείας μας είναι να παρέχουμε όσο το δυνατό περισσότερες λύσεις. Από το πιο απλό, όπως μεγάλη ποικιλία γεύσεων που ανταποκρίνονται σε όλες τις γευστικές απαιτήσεις, ως και εξειδικευμένες τροφές, κατάλληλες για ζώα με περιορισμούς λόγω θεμάτων υγείες, όπως αλλεργίες. Κοινή συνισταμένη για εμάς είναι η ποιότητα της τροφής όπου δεν κάνουμε καμία υπαναχώρηση, καθώς μία ποιοτική τροφή εξασφαλίζει και την υγεία του κατοικίδιου».

Χρήστος Κουνάβης, Commercial Director, Pet City Group

Επένδυση στο omni-channel
«Ο pet parent αναζητά γνώση και εξειδίκευση, πληθώρα επιλογών και άνεση αγορών. Στα Pet City, επενδύουμε στην πολυκαναλικότητα (Omni-channel) και στη δημιουργία ενός ισχυρού οικοσυστήματος προϊόντων και υπηρεσιών με στόχο να προσφέρουμε την πληρέστερη και πιο άνετη εμπειρία αγορών. Μέσα από μια μεγάλη γκάμα προσεκτικά επιλεγμένων προϊόντων και υπηρεσιών, ένα πυκνό δίκτυο καταστημάτων με εξειδίκευση και γνώση για τις ανάγκες των αγαπημένων μας κατοικίδιων αλλά και με μια ισχυρή παρουσία στο eCommerce, είμαστε δίπλα στους κηδεμόνες και τα κατοικίδιά τους. Γι’ αυτό και στο επίκεντρο της στρατηγικής μας είναι η διαρκής εκπαίδευση και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους pet parents».

Γιώργος Τσιρολιάς, Marketing Manager, Astron Pet Division

Σε άνοδο τα προϊόντα θεραπευτικής διατροφής
«Η ευζωία των κατοικιδίων και η υγεία τους βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Αυτό αναπόφευκτα οδηγεί σε διεύρυνση της διάθεσης παγκοσμίως -και στην ελληνική αγορά- προϊόντων θεραπευτικής διατροφής. Πρόκειται για μια εξαιρετικά αναπτυσσόμενη κατηγορία που χαρακτηρίζεται από σημαντική επιστημονική καινοτομία και αποτελέσματα που οι κηδεμόνες μπορούν να δουν άμεσα στα ασθενή κατοικίδιά τους. Ως προς τις τιμές, οι δεδομένες ανατιμήσεις οδηγούν συστηματικά στην επιλογή συσκευασιών μικρότερου μεγέθους».

Keywords
pet city, εν λόγω, pet, νέα, bloomberg, ηπα, parents, ελλαδα, city, group, food, επε, budget, chuck, εταιρεία, diet, media, key, βασεις, alaska, river, pro, skin, view, super, nutrition, θυγατρική, csr, μκο, voice, site, δεδικασμένο, dogs, σκύλος, craft, dog, κοτοπουλο, μοσχαρι, γαλοπουλα, προσφορες, felix, animation, λύση, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , αξια, Καλή Χρονιά, η ημέρα της γης, θεμα εκθεσης 2012, αλλαγη ωρας 2012, εκλογες ηπα, τελος του κοσμου, αποτελεσματα, pet city, αξεσουαρ, γατα, γνωση, γωνια, διατροφη, εδρα, εργαλεια, ζωα, ηπα, λυδια, μκο, ονοματα, παιχνιδια, πλαισιο, τα νεα, υγεια, υιοθεσια, φυσικη, χρωματα, bloomberg, αγαπη, αγορα, αυξηση, αλλεργιες, αφορμη, βακτηρια, βρισκεται, γατες, γινει, γινεται, δεδικασμένο, διαστημα, δικτυο, ευκαιρια, υπαρχει, εκθεση, εκπαιδευση, ενημερωση, εν λόγω, εξοδα, επικοινωνια, επε, εταιρεία, ετη, ετος, ζωακια, ζωης, ζωων, ζωο, ειδη ζωων, υπηρεσιες, λύση, λογο, μελι, μειωση, ομαδα, οδηγος, οκτω, παρουσιαση, ποιοτητα, ρολο, σιατλ, σειρα, συμπληρωματα, σκύλος, συγχρονο, συμπληρωματα διατροφης, ταση, φυσικα, φορμουλα, χαδια, χρηστος, ωρες, group, alaska, animation, super, budget, chuck, city, craft, csr, diet, δημητρης, dogs, ειδη, river, food, felix, φιλοι, χωρα, ιδιαιτερα, key, κρεβατι, pet, media, dog, νομικου, nutrition, parents, pro, site, skin, θεματα, υγειας, υπεροχο, view, voice
Τυχαία Θέματα