Καινοτομία και Βιωσιμότητα, πυλώνες στρατηγικής για τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος

Μετά από εντατική έρευνα και ενδελεχή αξιολόγηση της αγοράς, τα πρώτα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος κυκλοφόρησαν το 2014. Από τότε μέχρι σήμερα, η πορεία τους είναι εντυπωσιακή, καθώς σε λιγότερο από μία δεκαετία η γκάμα έχει εμπλουτιστεί περαιτέρω, με νέες γεύσεις που ακολουθούν τις τάσεις της σύγχρονης εποχής. Επιπλέον, η εταιρεία Βίκος έχει υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις εκσυγχρονισμού, με έμφαση στην καινοτομία και τις συσκευασίες, εφαρμόζοντας υψηλές προδιαγραφές

και ακολουθώντας τις Αρχές της Βιωσιμότητας. Όλα αυτά με την εγγύηση του ονόματος Βίκος, που εμπιστεύονται οι καταναλωτές για 30 και πλέον χρόνια για την ποιότητα και τη συνέπεια του.

Βιώσιμες επενδύσεις
Χρονιά σταθμός στα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος αποτέλεσε το 2022. Με σεβασμό στον καταναλωτή, το περιβάλλον και την κοινωνία, η εταιρεία Βίκος υλοποίησε ένα μεγαλόπνοο επενδυτικό πρόγραμμα με έμφαση στον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις νέες γεύσεις. Συγκεκριμένα, ολοκλήρωσε βιώσιμη επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ στο νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο που διατηρεί στο Καλπάκι Ιωαννίνων, μέσω της οποίας τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος λανσαρίστηκαν σε νέες συσκευασίες γυαλιού και αλουμινίου.

Με τη νέα επένδυση δημιουργήθηκαν οι βάσεις για την κατάκτηση της επαγγελματικής αγοράς εστίασης Ho.Re.Ca (Hotel, Restaurant, Catering), μία αγορά σταθερά ανερχόμενη και με μεγάλες προοπτικές, καθώς μεταξύ άλλων επηρεάζεται από τον τουρισμό, που αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας. Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τα νέα λανσαρίσματα και ήδη η πορεία που διαγράφουν είναι σταθερά ανοδική, καθώς σημειώνεται επώνυμη ζήτηση για φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος από τους επαγγελματίες του κλάδου.

Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά τους, οι νέες συσκευασίες των φυσικών μεταλλικών αναψυκτικών Βίκος, είναι ευφάνταστες στον σχεδιασμό και πρακτικές στη χρήση, που τις καθιστούν ιδανικές, για επιλεγμένους χώρους γαστρονομίας, από bar και εστιατόρια, μέχρι ξενοδοχεία.

Pink phenomenon
Κατά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας τους τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος κυκλοφορούσαν σε 8 γεύσεις, στην πορεία ωστόσο η γκάμα εμπλουτίστηκε με νέες γεύσεις, καλύπτοντας σήμερα σε μεγάλο εύρος τις γευστικές προτιμήσεις των καταναλωτών που τα εμπιστεύονται.

Το Βίκος Pink Grapefruit αποτελεί τη νεότερη και απόλυτα επιτυχημένη έλευση της οικογένειας φυσικών μεταλλικών αναψυκτικών Βίκος, με μερίδιο που ξεπερνά το 12,5% στην αγορά των pink grapefruit σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ. Η παραγωγή και συσκευασία του ξεκίνησε από το υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Καλπάκι Ιωαννίνων το Μάρτιο του 2022, σημειώνοντας ραγδαία ανάπτυξη από τους πρώτους κιόλας μήνες και διατηρώντας σταθερά την αναπτυξιακή του πορεία μέχρι σήμερα.

Έχοντας μετατραπεί σε «ροζ φαινόμενο», σε σύντομο χρονικό διάστημα από το λανσάρισμά του, το Βίκος Pink Grapefruit είναι το μοναδικό pink αναψυκτικό, το οποίο συνδυάζει την ποιότητα του φυσικού μεταλλικού νερού Βίκος, με την ξεχωριστή γεύση του ροζ γκρέιπφρουτ.

Το Βίκος Pink Grapefruit διατίθεται σε μοντέρνες και πρακτικές συσκευασίες αλουμινίου (cans) και γυαλιού (glass), καθώς και σε πρακτικές φιάλες pet με μη αποσπώμενο καπάκι. Καταναλώνεται είτε αυτόνομα, είτε ως mixer σε αλκοολούχα ποτά, αποτελώντας την ιδανική πρόταση σερβιρίσματος σε χώρους γαστρονομίας, από bar και εστιατόρια, μέχρι ξενοδοχεία.

Πλούσιες γεύσεις
Διαχρονικά πρωταγωνιστική είναι και η θέση του brand Βίκος στην κατηγορία Cola, τόσο με το προϊόν Βίκος Cola Classic, όσο και με το Βίκος Cola Zero, τα αναψυκτικά με χαμηλές ή μηδενικές θερμίδες, τα οποία επίσης γνωρίζουν μεγάλη απήχηση καθώς ικανοποιούν τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Η Βίκος Cola Zero Sugar, με φυσικό μεταλλικό νερό και αποκλειστική συνταγή λανσαρίστηκε το 2021, ενώ αρκετά χρόνια πριν, πρωτοπόρα για την εποχή τους είχαν λανσαριστεί τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά από τις κατηγορίες Cola, Πορτοκαλάδα και Λεμονάδα με στέβια.

Σύγχρονη στρατηγική
Η επιλογή της εταιρείας να παράγει προϊόντα με χαμηλές ή μηδενικές θερμίδες υλοποιείται στο πλαίσιο της στρατηγικής της να αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς και να προηγείται των εξελίξεων.

Το απέδειξε και πρόσφατα με την επιλογή της να επενδύσει στο μη αποσπώμενο καπάκι, μία οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τις εταιρείες εμφιάλωσης νερών και αναψυκτικών. Παρά την καταληκτική ημερομηνία, προς τις εταιρείες, για να υιοθετήσουν την οδηγία έως τον Ιούνιο του 2024, ωστόσο η εταιρεία Βίκος λάνσαρε 1 χρόνο πριν τις συσκευασίες φυσικών μεταλλικών αναψυκτικών με μη αποσπώμενο καπάκι, με δρομολογημένη απόφαση να επεκταθεί από το ερχόμενο έτος και στις συσκευασίες νερού. Τα μη αποσπώμενα και ασφαλή καπάκια, έχουν δυνατότητα να ανοιγοκλείνουν πολλές φορές, χωρίς καμία αλλοίωση και με μεγάλα περιβαλλοντικά οφέλη, αφού το πλαστικό που χρησιμοποιείται είναι λιγότερο κατά 35%.

Πετυχημένη πορεία
Η διοίκηση της εταιρείας δηλώνει ικανοποιημένη για την πορεία που διαγράφουν τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος, καθώς το 2022 αποτέλεσε μία εξαιρετικά σημαντική χρονιά σε επίπεδο ανάπτυξης και διανομής. Ο ρυθμός ανάπτυξης άγγιξε το 10%*, ενώ η θετική πορεία συνεχίζεται και το 2023, όπου τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος ενισχύουν περαιτέρω τα μερίδια τους.

Στο σύνολο της αγοράς* τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος αναπτύχθηκαν την προηγούμενη χρονιά με 9,8%* όταν ολόκληρη η αγορά κινήθηκε με 2,1%*. Εξίσου εντυπωσιακά ήταν και τα αποτελέσματα στην αγορά των supermarkets* όπου ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ήταν μόλις 2%*, ενώ τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος αναπτύχθηκαν με 14,3%*.

Στο σύνολο της αγοράς και στην κατηγορία των Colas, η εταιρεία Βίκος συνέχισε την εντυπωσιακή της πορεία και το 2022, καταφέρνοντας να αναπτυχθεί περαιτέρω κατά 8,4%*. Εμβαθύνοντας σε αυτή την κατηγορία η γεύση που έχει τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης είναι η Βίκος Cola Zero Sugar, ένα προϊόν που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2021 και έχει ήδη αγαπηθεί από το καταναλωτικό κοινό. Το 2022 το προϊόν έτρεξε με ρυθμό ανάπτυξης 37%* και το πρώτο 5μήνο του 2023 συνέχισε να αναπτύσσεται με 20%*.

Η αγορά των flavors** αποτελεί μία εξίσου σημαντική κατηγορία για την εταιρεία Βίκος. Το 2022 ολοκληρώθηκε με την ανάπτυξη να φτάνει στο +15%*. Η εντυπωσιακή πορεία συνεχίστηκε και το πρώτο 5άμηνο του 2023 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι στο +7,4%*, ενώ η αγορά «έτρεχε» με μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης 1,7%*.

Η κατηγορία των pink grapefruit είναι μία δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά. Στο σύνολο της αγοράς η κατανάλωση έχει ανέβει κατά 45%* συγκρίνοντας το 2021 με το 2022 φτάνοντας στα 4.000.000 λίτρα. Το Βίκος pink grapefruit λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2022 και στο κλείσιμο του έτους κέρδισε μερίδιο 12,5%* στο σύνολο της αγοράς. Τα θετικά αποτελέσματα συνεχίζονται και το 2023, όπου το μερίδιο αγοράς έχει φτάσει στο 17,5%*.

Το μεγάλο στοίχημα
Λίγο προτού συμπληρώσουν την πρώτη δεκαετία ζωής, τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος αποδεικνύουν έμπρακτα ότι βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, ενώ μέσα από τη φιλοσοφία για αέναη ανάπτυξη, η διοίκηση της εταιρείας επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της επόμενης δεκαετίας και ανανεώνει τις σχέσεις της με τους καταναλωτές που την εμπιστεύονται εδώ και τρεις δεκαετίες.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το όνομα Βίκος είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της Ηπείρου για περισσότερο από 30 χρόνια. Αναγνωρίστηκε και αγαπήθηκε από το φυσικό μεταλλικό νερό, ενώ τα αναψυκτικά Βίκος με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή Ζαγοροχώρια αποτέλεσαν το δεύτερο μεγάλο και πετυχημένο στοίχημα για την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, που τιμά το παρελθόν, σέβεται το παρόν και σχεδιάζει για το μέλλον.

*NielsenIQ (Market Track data Total Greece Supermarkets + Convenience + Kiosks + Discounters YTD May 2023)
** flavors (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα, κ.λ.π. – εκτός cola)

Keywords
Τυχαία Θέματα