Pitch: Οι τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον των Δημοσίων Σχέσεων

1. Εμπιστοσύνη
Οι πολλαπλές οικονομικές και κοινωνικές κρίσεις που έχουμε περάσει τα τελευταία χρόνια αναδεικνύουν ξεκάθαρα ότι η επιτυχία των εταιρειών και των brands εξαρτάται από τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τα κοινά στα οποία απευθύνονται. Η εμπιστοσύνη επηρεάζει τις πωλήσεις, τα οικονομικά μεγέθη και το employer brand, μεταξύ άλλων.

Συνεπώς, είναι απαραίτητο η επικοινωνία να είναι ανοικτή και ειλικρινής. Οι εταιρείες οφείλουν να επικοινωνούν με σαφήνεια πιθανές αλλαγές που προωθούν και πώς

αυτές μπορούν να επηρεάσουν τους πελάτες τους. Στη βάση αυτή, είναι εξίσου σημαντικό να διατηρούν ενεργό το διάλογο με τα κοινά τους, να ακούν τους προβληματισμούς τους και να απαντούν σε αυτούς.

2. Τεχνητή Νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα των τελευταίων μηνών. Όπως και για κάθε αναδυόμενη τάση, μπορούμε να σκεφτούμε αρκετά θετικά και πιθανά αρνητικά στοιχεία.

Ας δούμε πρώτα τα οφέλη. Όσο εξελίσσονται αυτές οι τεχνολογίες, τόσο πιο εύκολα και αποδοτικά θα μπορούμε να υλοποιήσουμε διάφορες διαδικαστικές εργασίες. Επίσης, στο μέλλον, οι AI αλγόριθμοι μπορούν να επιτρέψουν τη δημιουργία προσωποποιημένου περιεχομένου και εμπειριών. Ακόμη, οι λύσεις AI θα μπορούν να προσφέρουν γρήγορα και ποιοτικά insights, που είναι απαραίτητα σε επίπεδο στρατηγικής επικοινωνίας.

Από την άλλη, ένα μεγάλο ζήτημα, κατά τη γνώμη μου, είναι ο πιθανός ρόλος του AI στη γρήγορη δημιουργία και εξάπλωση fake news. O κίνδυνος να γιγαντωθεί το φαινόμενο αυτό είναι πλέον υπαρκτός και είναι κατανοητό ότι μπορεί προκύψουν δυσκολίες και περίπλοκες καταστάσεις.

3. Εταιρική Υπευθυνότητα
Οι εταιρείες δεν είναι αποκομμένες από το ευρύτερο περιβάλλον τους. Σήμερα, αυτό είναι πιο εμφανές από ποτέ. Οι καταναλωτές απαιτούν από τις επιχειρήσεις να δείχνουν την κοινωνική ευαισθησία τους με έργα. Επίσης, επιδιώκουν να ταυτίζονται με brands που έχουν συγκεκριμένες και ξεκάθαρες αξίες, με εταιρείες που μεριμνούν για το περιβάλλον και φροντίζουν για τους εργαζόμενους τους.

Διεθνείς έρευνες δείχνουν, μάλιστα, ότι οι παράγοντες αυτοί έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα πλέον δυναμικά κοινά της αγοράς, δηλαδή τους Millennials και τη GenZ, που δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν premium για τα brands που επιλέγουν, αν ανταποκρίνονται σε αυτά τα κριτήρια.

4. Οι άνθρωποι σε πρώτο πλάνο
Πλέον, υπάρχει μια ξεκάθαρη στροφή στον τομέα του storytelling. Περνάμε από τα εταιρικά αφηγήματα στα αφηγήματα των ανθρώπων των εταιρειών. Οι ιστορίες των ανθρώπων της πρώτης γραμμής ή των ανθρώπων που κάνουν τη διαφορά με τις ιδέες τους είναι πολύ πιο σημαντικές για την ανάπτυξη loyalty και εμπιστοσύνης σε σχέση με την παράθεση δεδομένων που αφορούν τα περιουσιακά στοιχεία, τον εξοπλισμό ή τις εγκαταστάσεις των εταιρειών. Το #nofilter δεν είναι μόνο για το Instagram – οι πραγματικές, «αφιλτράριστες» ιστορίες των ανθρώπων των εταιρειών είναι αυτές που κερδίζουν το ενδιαφέρον του κοινού.

Keywords
Τυχαία Θέματα