Salesforce, State of Marketing: Σε ποιο τοπίο κινούνται σήμερα οι marketers;

Η Salesforce δημοσίευσε πρόσφατα την όγδοη ετήσια έκθεση «State of Marketing», σύμφωνα με την οποία η δουλειά των marketers παρέχει αυξανόμενη αξία παρά τις μακροοικονομικές και εργασιακές αντιξοότητες, ενώ τα στελέχη του κλάδου προσαρμόζονται στους νέους κανονισμούς απορρήτου, παρόλο που διαχειρίζονται περισσότερες πηγές δεδομένων από ποτέ.

Το 87% των marketers επισημαίνει ότι η δουλειά τους παρέχει μεγαλύτερη αξία τώρα από ό, τι πριν από έναν χρόνο, μια αύξηση 10% σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, 1 στους 3 marketers αναφέρει ότι, σε μια αβέβαιη οικονομία, οι δημοσιονομικοί περιορισμοί αποτελούν

σημαντική πρόκληση. Επίσης, το 71% τονίζει ότι η ικανοποίηση των προσδοκιών των πελατών είναι δυσκολότερη τώρα από ό,τι ήταν το περασμένο έτος.

Για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις, οι marketers επικεντρώνονται στον πειραματισμό με νέες στρατηγικές και τακτικές marketing, καθώς και στη βελτίωση της χρήσης εργαλείων και τεχνολογιών.

Οι κυριότερες τάσεις που διαφαίνονται στην ετήσια έκθεση State of Marketing της Salesforce, η οποία βασίζεται σε στοιχεία που συλλέχθηκαν έπειτα από έρευνα σε 6.000 marketers από 35 χώρες και 6 ηπείρους, είναι οι εξής:

Η ψηφιακή αλληλεπίδραση βαδίζει σε νέα και γνώριμα μονοπάτια. Οι marketers επενδύουν σε έναν συνδυασμό καναλιών και τεχνολογιών για να προσεγγίσουν νέα κοινά και να δημιουργήσουν μακροχρόνιες σχέσεις. 89% των B2B και B2B2C marketers χρησιμοποιούν ΑΒΜ (account based marketing) πλατφόρμες, βοηθώντας τις ομάδες τους να δημιουργήσουν στοχευμένες καμπάνιες πωλήσεων και υπηρεσιών. Ωστόσο, το email marketing εξακολουθεί να κυριαρχεί, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 80% όλων των εξερχόμενων μηνυμάτων marketing, βάσει των τρισεκατομμυρίων μηνυμάτων που αποστέλλονται από το Salesforce Marketing Cloud.

Οι marketers περιηγούνται σε ένα πολύπλοκο τεχνολογικό και κανονιστικό πλαίσιο. Οι marketers προσαρμόζονται στους νέους κανονισμούς απορρήτου και στη διαφάνεια δεδομένων. Παρόλο που το 75% των marketers εξακολουθεί να επενδύει σε third party data, το 68% έχει ήδη σχεδιάσει μια στρατηγική first party data.

Τα KPIs αλλάζουν καθώς οι mar-keters επιδιώκουν τη συλλογή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο. Πλέον οι marketers χρειάζεται να παρακολουθούν ολοένα περισσότερες μετρήσεις. Η ταχύτητα πρόσβασης στην πληροφορία παραμένει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των πιο επιτυχημένων marketers μπορούν να αναλύσουν την απόδοση marketing σε πραγματικό χρόνο, έχοντας ένα πλεονέκτημα στην απόκριση αλλά και στη βελτιστοποίηση της απόδοσης της καμπάνιας. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες marketing προσελκύουν πελάτες σε πραγματικό χρόνο σε ένα ή περισσότερα κανάλια.

Η εξ αποστάσεως εργασία γίνεται ευκολότερη μέσω της τεχνολογίας. Αναγνωρίζοντας ότι η εξ αποστάσεως εργασία ήρθε για να μείνει, οι ηγέτες της αγοράς πραγματοποιούν επενδύσεις σε νέα εργαλεία συνεργασίας. 69% των marketers λένε ότι είναι πιο δύσκολο να συνεργαστούν τώρα από ότι πριν από την πανδημία, γι’ αυτό και επενδύουν σε νέες τεχνολογίες που διευκολύνουν την ψηφιακή συνεργασία, όπως οι βιντεοκλήσεις, οι cloud πλατφόρμες και οι εφαρμογές chatting.

Keywords
Τυχαία Θέματα