Η παγκόσμια διαφημιστική αγορά συνεχίζει σε πορεία ανάπτυξης

Η Magna, στο τελευταίο Advertising Forecasts report της που δημοσιεύτηκε στις 19 Ιουνίου, προβλέπει ότι η παγκόσμια διαφημιστική επένδυση στα Μέσα θα φτάσει το 2023 στα 842 δισ. δολάρια, σημειώνοντας 4,6% αύξηση σε σχέση με το 2022.

Κάποιες κατηγορίες διαφημιζόμενων αναμένεται να αναπτύξουν τη marketing επένδυσή τους δυναμικά (Travel και Αυτοκίνητα), σε αντίθεση με άλλες που δεν προβλέπεται να αναπτυχθούν ιδιαίτερα (Retail). Οι προμηθευτές παραδοσιακών Μέσων

και branding formats (Τηλεόραση, Audio, Έντυπα, ΟΟΗ, Κιν/φος) είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στο αβέβαιο οικονομικό κλίμα, καθώς κάποια brands μειώνουν το budget τους ή αλλάζουν τις προτεραιότητές τους προς performance – based digital formats.

Έτσι η διαφημιστική τους απορρόφηση θα μειωθεί κατά 3% στα 264 δισ. δολάρια. Τα μόνα παραδοσιακά διαφημιστικά Μέσα που προβλέπεται να έχουν αύξηση είναι το ΟΟΗ (+5%) και ο Κιν/φος (+23%). Στον αντίποδα, η διαφημιστική επένδυση στα digital μέσα θα αυξηθεί κατά 8,5%, δηλαδή θα φτάσει να απορροφά 69% μερίδιο επένδυσης. Τα Search/ commerce formats παραμένουν κυρίαρχα (+9.1%), τα Social media formats θα αυξηθούν κατά 9,4%, ενώ τέλος τα short-form video advertising κατά 8,6%.

Τέλος, η ανάλυση της Magna επιβεβαιώνει ότι και αυτή τη χρονιά, το επίπεδο της συγκέντρωσης της επένδυσης στους μεγάλους media owners παραμένει υψηλό. Οι 3 μεγαλύτεροι προμηθευτές παγκοσμίως, Google, Meta και Alibaba συγκέντρωσαν το 2022 το 47% του παγκόσμιου ad spend, έναντι 49% το 2021.

Keywords
Τυχαία Θέματα