Ηλεκτροκίνηση: Τι βάζει… στην πρίζα τους οδηγούς στην Ελλάδα;

Στην πρίζα μπαίνει περίπου το 1 στα 10 αυτοκίνητα, που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 στην ελληνική αγορά. Αν και η Ελλάδα εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, δείχνει να ακολουθεί την τάση. Στελέχη του industry βλέπουν στην παροχή οικονομικών κινήτρων, τις τεχνολογικές εξελίξεις και την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, τους παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη.

Από τη μεριά τους, οι καταναλωτές

λαμβάνουν υπ’ όψιν τα περιβαλλοντικά κριτήρια, ενώ τα οικονομικά αποτελούν επίσης προτεραιότητα. Η ενδεχόμενη εξοικονόμηση από τη χρήση αλλά και το υψηλότερο κόστος απόκτησης, συγκριτικά με τα συμβατικά οχήματα, αποτελούν σημαντικές μεταβλητές της εξίσωσης. Τέλος, στα «πράσινα» χαρακτηριστικά αυτού του τύπου κινητικότητας εστιάζει η επικοινωνία των brands, ωστόσο καθώς η διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν ανάγκη από σαφή και ξεκάθαρα μηνύματα.

Το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Σύμφωνα με πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), αύξηση μεριδίου κατέγραψαν τα επαναφορτιζόμενα οχήματα (BEV-PHEV) την περίοδο Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2022 φτάνοντας στο 7,9% έναντι 6,9% το 2021. Παράλληλα, την ίδια περίοδο, αύξηση 4,3% παρουσίασαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά (105.283 οχήματα το 2022 έναντι 100.911 το 2021). Το μερίδιο των βενζινοκίνητων οχημάτων έφτασε στο 44,8% των ταξινομήσεων, υποχωρώντας από το 49,2%, το 2021, ενώ αύξηση μεριδίου γνώρισαν τα υβριδικά οχήματα (HEV) στο 27,6% το 2022 έναντι 23,2% το 2021. Αντίστοιχα το α΄ τρίμηνο του 2023, τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) έφτασαν στο 9,3% έναντι 7,9% το αντίστοιχο διάστημα το 2022.

«Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία ταξινομήσεων, περίπου το 1 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται στην ελληνική αγορά μπαίνει στην πρίζα, είναι δηλαδή είτε αμιγώς ηλεκτρικό είτε plug-in υβριδικό», σχολιάζει ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Head of Marketing Operations & Communications, Volvo Car Hellas, ενώ προσθέτει ότι τα ποσοστά που καταγράφει η Volvo είναι πιο υψηλά. «Το αντίστοιχο ποσοστό για εμάς έχει ήδη από πέρυσι υπερβεί το 50%. Πάνω από 5 στα 10 νέα Volvo που κυκλοφόρησαν το 2022 στην ελληνική αγορά είναι της σειράς Recharge. Με βάση τις παραγγελίες που δεχόμαστε το τελευταίο διάστημα το ποσοστό των Volvo Recharge αγγίζει πλέον το 75% του συνόλου», επισημαίνει ο ίδιος.

«Η άνοδος αυτή είναι ενθαρρυντική σε μία περίοδο ευρείας σύγχυσης για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς πλήττεται από τις ελλείψεις ημιαγωγών και πρώτων υλών και βιώνει τεχνολογικές αλλαγές στα συστήματα κίνησης και συνδεσιμότητας. Όσον αφορά τη δραστηριότητα του BMW Group στην ελληνική αγορά, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 17,4% το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς και θα ενισχυθούν σημαντικά με την έλευση νέων μοντέλων σε διαφορετικές κατηγορίες», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Διαμαντής, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας, BMW Group Hellas.

Παράγοντες ανάπτυξης
Στους παράγοντες που μπορούν να λειτουργήσουν θετικά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα ο Αντώνης Παπαποστόλου, Marketing Manager, Kia Hellas τοποθετεί «τα κίνητρα, όπως το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, τη συνεχώς αυξανόμενη ενημέρωση του υποψηφίου αγοραστικού κοινού για τα σημαντικά της οφέλη, την τεχνολογική εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που αναπτύσσεται ραγδαία, και την ευαισθητοποίηση του κοινού για την προστασία του περιβάλλοντος, με ενδιαφέρον σε προϊόντα και λύσεις βιώσιμης κινητικότητας».

«Οι ικανοποιητικοί αριθμοί (σ.σ. στο μερίδιο αγοράς BEV και PHEV) μπορούν εν μέρει να αποδοθούν στην επιτυχία του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. Μόνο το 2022 ταξινομήθηκαν 8.320 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα, μια σημαντική αύξηση από τα 2.135 το 2020. Αν και η Ελλάδα εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στο ποσοστό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, είναι σαφές ότι βρίσκεται στον σωστό δρόμο προς ένα πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον. Στην Nrg παρακολουθούμε στενά αυτές τις τάσεις και αξιοποιούμε το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση», αναφέρει ο Ηλίας Πετρής, Strategy & Business Development Manager, Nrg.

Συνοψίζοντας τους παράγοντες που μπορούν να ευνοήσουν την ανάπτυξη της κατηγορίας ο Κωνσταντίνος Διαμαντής αναφέρει ότι: «η ηλεκτρική κινητικότητα θα ενισχυθεί σημαντικά στη χώρα μας με την παρουσίαση νέων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σε διάφορες κατηγορίες από τις εταιρείες αυτοκινήτου. Η επέκταση των υποδομών και υπηρεσιών του δικτύου φόρτισης θα ενισχύσει την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση ενώ οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτροκίνητων μοντέλων, σε συνδυασμό με τις φορολογικές ελαφρύνσεις, θα πρέπει να συνεχιστούν. Επίσης, για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, καίριας σημασίας κρίνεται η αλλαγή νοοτροπίας και η απόκτηση οικολογικής συνείδησης από υποψήφιους αγοραστές που θα ενισχύσουν τη βιώσιμη μετακίνηση».

H Ευρώπη προς το 2035
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), το 2022, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEVs) συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ. Έτσι το μερίδιο των BEVs έφτασε στο 12,1%, σημειώνοντας αύξηση 3 ποσοστιαίων μονάδων από το 2021. Αντιθέτως, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα συνέχισαν να «χάνουν έδαφος», αν και συνολικά αντιπροσωπεύουν ποσοστό μεγαλύτερο το 50% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ, το 2022. Ωστόσο, το τελευταίο τρίμηνο του 2022, τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APVs) απέσπασαν μερίδιο μεγαλύτερο του 50%, και συγκεκριμένα 53,1%, με περισσότερες από 1,3 εκατ. ταξινομήσεις.

Συνολικά, ο στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2021 υπολογίζεται ότι έφτασε τα 1,9 εκατ. οχήματα, αυξημένος κατά 76% σε σύγκριση με το 2020 οπότε μετρούσε 1,1 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Σημειώνεται ότι ο στόλος επιβατικών αυτοκινήτων συνολικά, σε όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη της ΕΕ, έφτασε τα 253 εκατ. οχήματα το 2021.

Στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να συμβάλει η απόφαση της ΕΕ να μην επιτρέπεται η πώληση καινούργιων βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το 2035. Στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, οι Υπουργοί της ΕΕ υπέγραψαν για τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων ρυπογόνων αυτοκινήτων και van. Επιπλέον, η νομοθεσία θέτει ενδιάμεσο στόχο μείωσης των εκπομπών έως το 2030. Συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% για τα καινούργια ιδιωτικής χρήσης θερμικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 και κατά 50% για τα van.

Περιβάλλον ή οικονομία;
Από τη μεριά τους οι καταναλωτές φαίνεται να εξοικειώνονται με την ηλεκτροκίνηση αλλά και να θέτουν τα δικά τους κριτήρια στην υιοθέτηση της συγκεκριμένης επιλογής. Η έρευνα «2023 Global Automotive Consumer Study, EMEA Focus» της Deloitte έδειξε ότι οι αγορές μετακινούνται προς την ηλεκτροκίνηση, καθεμία με τη δική της ταχύτητα. Ενώ υπάρχει μια τάση προς στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) σε κάποιες αγορές της περιοχής EMEA, η υβριδική τεχνολογία μοιάζει να είναι πολύ πιο δημοφιλής συγκριτικά με τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEVs), επί του παρόντος. Επίσης, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, παρά τις ανησυχίες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η στροφή προς τα EVs βασίζεται κυρίως στην πεποίθηση των καταναλωτών ότι αυτή θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος του οχήματος.

Περαιτέρω, η τελευταία έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της EY «Mobility Consumer Index», κατέγραψε ότι το 52% των καταναλωτών, που προσανατολίζονται στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιθυμούν την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος. Όπως επισημαίνεται, αυτή είναι η πρώτη φορά που η έρευνα καταγράφει ένα ποσοστό άνω του 50% στη συγκεκριμένη μέτρηση. Βάσει της συγκεκριμένης έρευνας, βασικός παράγοντας που ωθεί τους συμμετέχοντες στην αγορά EV είναι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες (38%), ενώ υψηλά τοποθετούνται, για πρώτη φορά, οι αυξανόμενοι περιορισμοί και επιβαρύνσεις στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (34%). Επιπλέον, το 88% όσων προσανατολίζονται στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα, ενώ το 35% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 20% επιπλέον ή και περισσότερο.

Προσιτά για τον μέσο καταναλωτή;
Πέρα από τα προαναφερθέντα κριτήρια, το προσιτό κόστος απόκτησης αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα στην απόφαση αγοράς, καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνδέονται με το ετήσιο καθαρό εισόδημα των καταναλωτών. Σύμφωνα με δεδομένα της ACEA, τα ECVs αντιπροσωπεύουν το 21,6% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ το 2022, ωστόσο σε περισσότερα από τα μισά κράτη-μέλη το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 9% ή και χαμηλότερα. Στις χώρες με ποσοστό μικρότερο του 9%, όπως είναι αρκετές στην Κεντρική, Ανατολική και Νότια Ευρώπη (πχ Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία και Κροατία), το μέσο ετήσιο εισόδημα διαμορφώνεται περίπου στις 13.000 ευρώ ανά εργαζόμενο. Τα μεγαλύτερα μερίδια (άνω του 30%) αντιπροσωπεύουν πέντε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης, όπου το ετήσιο καθαρό εισόδημα υπερβαίνει τις 32.000 ευρώ (Σουηδία 56.1%/ 35.486 ευρώ, Δανία 38,6%/ 39.274 ευρώ, Φινλανδία 37,6%/ 33.155 ευρώ, Ολλανδία 34,5%/ 40.312 ευρώ, Γερμανία 31,4%/ 32.850 ευρώ). Τα συγκεκριμένα στοιχεία επιβεβαιώνουν σημαντικές διαφορές στο πόσο προσιτά είναι τα ηλεκτρικά οχήματα σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα.

«Η αγοραστική δύναμη των ιδιωτών και των επιχειρήσεων αποτελεί σημαντικό παράγοντα, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να είναι ακριβότερα από τα συμβατικά. Ωστόσο, οικονομικά κίνητρα, όπως επιχορηγήσεις ή φοροαπαλλαγές, θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σχολιάζει ο Ηλίας Πετρής.

«Η αναπροσαρμογή των τιμών των νέων μοντέλων προς τα πάνω για όλες τις εταιρείες παραμένει πρόκληση αλλά εκτιμώ ότι σε βάθος χρόνου, θα υπάρξει ξανά μία ισορροπία προσφοράς και ζήτησης καθώς οι νέες τεχνολογίες συστημάτων κίνησης και συνδεσιμότητας καθιερώνονται όλο και περισσότερο», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Διαμαντής.

Η επικοινωνία των brands
Η επικοινωνίας των brands που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητα. Άλλωστε, «η ευαισθητοποίηση του κοινού για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή» είναι ένας από τους παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως επισημαίνει ο Θωμάς Χαϊδής, e-Mobility Product Manager, Kosmocar ΑΕ.

Επί παραδείγματι, η επικοινωνία της Volvo εστιάζει σε δύο πυλώνες, βιωσιμότητα και ασφάλεια, όπως αναφέρει ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου, ενώ προσθέτει: «η Volvo εστιάζει από την ίδρυσή της στην προστασία και την ευημερία του ανθρώπου. Διαθέτουμε, επομένως, πλήρη επίγνωση ότι για να έχουμε μια ασφαλή και βιώσιμη ζωή πρέπει να είναι ασφαλής και βιώσιμος ο κόσμος που μας περιβάλλει. Γι’ αυτό, η επικοινωνία μας εστιάζει σε αυτούς τους δύο συνδεδεμένους πυλώνες, στην ασφάλεια και τη βιωσιμότητα, απαντώντας σε ανάγκες των καταναλωτών.

Επικοινωνώντας, επομένως, ό,τι καλό και χρήσιμο κάνουμε, βλέπουμε το εμπορικό αποτέλεσμα στην ανταπόκριση των πελατών. Ευθυγραμμισμένοι με τη στρατηγική μας για βιωσιμότητα, στην επικοινωνία μας χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τα ψηφιακά κανάλια και γενικά τις δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία. Θέλουμε οι καταναλωτές να μας συναντούν ψηφιακά σε όλο το funnel της επικοινωνίας».

«Η βιωσιμότητα μέσω της καινοτομίας θα είναι ο κεντρικός πυλώνας μέσω του οποίου θα επικοινωνούμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας στο ευρύ κοινό», αναφέρει, με τη σειρά του, ο Κων. Διαμαντής και συνεχίζει: «Αυτή η φιλοσοφία θα μας χαρακτηρίζει και στο μέλλον με συναρπαστικά μοντέλα που θα διαθέτουν εντυπωσιακές καινοτομίες, ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης και θα κατασκευάζονται από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Για την BMW, προετοιμαζόμαστε για ένα ολοκληρωμένο τεχνολογικό άλμα με τη Neue Klasse, μία νέα σειρά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων BMW που θα παρουσιαστεί το 2025. H Mini θα παρουσιάσει φέτος το Mini Aceman, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover μοντέλο της νέας οικογένειας μοντέλων Mini».

«Η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης αφορά στην ουσιαστική ενημέρωση του κοινού και το κάλεσμα για τη γνωριμία με τα ηλεκτρικά μας μοντέλα στη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημαντικό ρόλο στην ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα παίξει το δίκτυο συνεργατών μας για Volkswagen, Audi και Skoda το οποίο είναι έτοιμο να υποστηρίξει το καταναλωτικό κοινό με υπεύθυνη και ουσιαστική ενημέρωση καθώς και με ηλεκτρικά μοντέλα που είναι στη διάθεση των ενδιαφερομένων για να βιώσουν τη μοναδική εμπειρία μετακίνησης με ηλεκτρικό αυτοκίνητο», επισημαίνει ο Θωμάς Χαϊδής.

Η επικοινωνία της ηλεκτροκίνησης εστιάζει στον «πράσινο» χαρακτήρα αυτής της μορφής κινητικότητας, πόσο ξεκάθαρα είναι ωστόσο τα μηνύματά της για το καταναλωτικό κοινό; Μια εικόνα μπορεί να δώσει έρευνα της Advertising Standards Authority (ASA), τα στοιχεία της οποία δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Οκτώβριο, εστιάζουν σε δύο τομείς, ένας εκ των οποίων οι «πράσινοι» ισχυρισμοί της διαφήμισης για τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, και υποδεικνύει ότι οι καταναλωτές βρίσκουν την τρέχουσα ορολογία δυσνόητη. Βάσει των ευρημάτων, οι καταναλωτές δυσκολεύονται να ακολουθήσουν την περίπλοκη ορολογία και τις τεχνικές προδιαγραφές αυτών των οχημάτων, γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα να παραπλανηθούν.

Αναλυτικότερα, η διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου έχει γίνει πιο περίπλοκη και καθίσταται αναγκαία η κατανόηση των διαφορών μεταξύ των τεχνολογιών, του νοήματος της ορολογίας, της καταλληλότητας κάθε επιλογής σε συνάρτηση με τους διαφορετικούς τρόπους ζωής των ανθρώπων και των οικονομικών συνεπειών κάθε επιλογής. Επίσης, οι συμμετέχοντες θεώρησαν ότι βασικές πληροφορίες, όπως η εμβέλεια ή τα «πράσινα» χαρακτηριστικά σε σύγκριση με ανταγωνιστικά προϊόντα, ήταν ασαφείς. Δήλωσαν ότι οι διαφημίσεις θα ήταν πιο ξεκάθαρες αν όριζαν τον τύπο οχήματος, αρχικά, και χρησιμοποιούσαν όρους και εικόνες μόνο για να διευκρινίσουν τον τύπο του μοντέλου. Τέλος, η έρευνα έδειξε ότι οι συμμετέχοντες εντόπιζαν το ενδεχόμενο παραπλάνησης σε ασαφείς «πράσινες» εικόνες και μηνύματα, τα οποία δεν αποδίδονταν σε συγκεκριμένες ενέργειες.

Ο ρόλος των υποδομών
Βασικός παράγοντας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η παράλληλη ανάπτυξη των υποδομών. «Οι επενδύσεις για την ανάπτυξη της υποδομής του δικτύου φόρτισης υψηλής ταχύτητας, στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση των προβληματισμών του οδηγικού κοινού για την αυτονομία, είναι απαραίτητες για την ουσιαστική επιτάχυνση στην πορεία προς τη νέα συναρπαστική εποχή της ηλεκτροκίνησης», επισημαίνει ο Αντώνης Παπαποστόλου.

«Η διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη της αγοράς. Στην Nrg, αναγνωρίζουμε τη σημασία των υποδομών φόρτισης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, γι’ αυτό και έχουμε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον τομέα αυτό μέσω του δικτύου Incharge, που αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα και περιλαμβάνει πάνω από 900 θέσεις φόρτισης, με 700 φορτιστές και ταχυφορτιστές σε 450 σημεία», αναφέρει ο Ηλίας Πετρής.

Οι ελλείψεις σε επίπεδο υποδομών είναι και για τον Θωμά Χαϊδή ένα από τα βασικά εμπόδια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. «Οι παράγοντες που εμποδίζουν την ταχύτερη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι ενδεικτικά η ανησυχία για την εμβέλεια του EV, οι ελλείψεις υποδομών φόρτισης, ο χρόνος φόρτισης, το αρχικό κόστος απόκτησης. Είναι σημαντικό να σημειωθεί όμως ότι οι παράγοντες αυτοί δεν είναι σταθεροί και θα εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, το κόστος μειώνεται και οι υποδομές βελτιώνονται», τονίζει ο ίδιος.

Αισιόδοξος για την ανάπτυξη του δικτύου δηλώνει ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου, καθώς «με τα διάφορα κίνητρα που παρέχει η Πολιτεία, το δίκτυο φορτιστών αναμένεται να αναπτυχθεί με ταχείς ρυθμούς», όπως τονίζει. Σε αυτό το πλαίσιο πριν από λίγες ημέρες προκηρύχθηκε η δράση «Φορτίζω Παντού», για την επιδότηση δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών, η οποία θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Πρόκειται για μία δράση προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ περίπου για την εγκατάσταση 8.000 φορτιστών, σε όλη την επικράτεια.

Επενδύσεις της βιομηχανίας
Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση εκδηλώνεται και με τις επενδύσεις των εταιρειών, όχι μόνο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είτε κατά μόνας είτε μέσα από συνέργειες. Σε αυτό το πλαίσιο, τον στόχο να καταστεί ένας από τους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως έως το 2030, έθεσε ο όμιλος Hyundai, με τους επικεφαλής του να παρίστανται σε τελετή για τη θεμελίωση παραγωγικής μονάδας αποκλειστικά για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στη Νότια Κορέα. Η αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να επενδύσει 18 δισ. δολάρια έως το 2030.

Η Honda και η LG Energy Solution πραγματοποίησαν την επίσημη τελετή θεμελίωσης νέου εργοστασίου μπαταριών EV, εμβαδού άνω των 185.800 τμ, στο Οχάιο. Οι δύο εταιρείες δεσμεύτηκαν να επενδύσουν 3,5 δισ. δολάρια στην εγκατάσταση της κοινοπραξίας, με τη συνολική τους επένδυση να προβλέπεται να φτάσει τα 4,4 δισ. δολάρια.

Δήλωση προθέσεων στην οποία αποτυπώνονται οι σχεδιασμοί τους για συνεργασία στην ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων υπέγραψαν η Siemens και η Mahle. Όσον αφορά τα δίκτυα φόρτισης, τον περασμένο Φεβρουάριο, έγινε γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συμφώνησε να χορηγήσει στη Motor Oil 10ετές δάνειο ύψους 40 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτώντας το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου στην Ελλάδα.

Στον κλάδο φόρτισης εισέρχεται και ο ΑΔΜΗΕ με την Grid Charge, τη νέα επιχειρηματική μονάδα της θυγατρικής εταιρείας του ομίλου, Grid Telecom, για την ηλεκτροκίνηση. Τον Σεπτέμβριο ανακοινώθηκε η συνεργασία της Nrg με την αλυσίδα s/m Μασούτης για τη δημιουργία 150 θέσεων φόρτισης σε συνολικά 70 καταστήματα. Τον Δεκέμβριο η Volvo Car Hellas και η ElpeFuture ανακοίνωσαν τη σύμπραξή τους για να παρέχουν στους κατόχους των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων Volvo, προνομιακή πρόσβαση στο πανελλαδικό δίκτυο φόρτισης της Helleniq Energy.

Αξιοποιώντας τη δύναμη του storytelling
Στη δημιουργία μιας κουλτούρας ηλεκτροκίνησης μέσω του storytelling αποσκοπεί η συνεργασία των Netflix και General Motors, με την υπηρεσία streaming να συμμετέχει στην καμπάνια «Everybody In» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο πλαίσιο της σύμπραξης, η πλατφόρμα δήλωσε ότι θα αυξήσει την παρουσία των EVs στις ταινίες και τα shows, δικής της παραγωγής, κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους. Ξεκινώντας τη συνεργασία τους, οι δύο εταιρείες παρουσίασαν κατά τη διάρκεια του Super Bowl διαφημιστικό σποτ με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό, Will Ferrell, ο οποίος «εισβάλει» στον κόσμο δημοφιλών παραγωγών του Netflix, όπως το «Army of the Dead» και το «Squid Game» οδηγώντας EVs της GM.

Ηλίας Πετρής, Strategy & Business Development Manager, Nrg

Αύξηση της ζήτησης & τεχνολογικές εξελίξεις
«Κατά το τελευταίο έτος, το κυριότερο insight που κυριαρχεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης είναι το αυξανόμενο ενδιαφέρον και η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, από μεμονωμένους καταναλωτές και επιχειρήσεις. Μπορούμε να αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και θα επιταχυνθεί ακόμη και την επόμενη περίοδο. Οι κυβερνήσεις και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής σε όλο τον κόσμο δίνουν όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση ως βασική λύση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Αυτό είναι πιθανό να οδηγήσει σε πιο υποστηρικτική πολιτική, κίνητρα και κανονισμούς για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αυξημένη χρηματοδότηση για υποδομές φόρτισης και φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Επιπλέον, μπορούμε να αναμένουμε συνεχείς εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών και στον σχεδιασμό των ηλεκτρικών οχημάτων, που θα οδηγήσουν σε βελτιωμένες επιδόσεις, χαμηλότερο κόστος και αυξημένη υιοθέτηση τους τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις».

«Ανάπτυξη μιας γκάμας 11 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2026»
«Η Kia οδεύει ολοταχώς προς ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο μέλλον με την ανάπτυξη μίας γκάμας 11 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2026. Αυτή η πορεία ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική μας, γνωστή ως “Plan S”, η οποία στοχεύει στην τοποθέτηση της μάρκας ως τον κορυφαίο πάροχο λύσεων βιώσιμης κινητικότητας παγκοσμίως. Η προϊοντική μας γκάμα στην Ευρώπη θα έχει εξηλεκτριστεί πλήρως μέχρι το 2035, με τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου να ακολουθούν μέχρι το 2045. Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Kia θα παρουσιάσει και μία γκάμα οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου με έναρξη το 2028. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την προώθηση της βιώσιμης παραγωγής σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού χρησιμοποιώντας καθαρή ενέργεια και ανακυκλώσιμα υλικά, αποσκοπούν στην επίτευξη ουδετερότητας ως προς τον άνθρακα έως το 2045, μέσω του τρίπτυχου των πυλώνων “3Β”: Βιώσιμη κινητικότητα, Βιώσιμη ενέργεια και Βιώσιμος πλανήτης».
Αντώνης Παπαποστόλου, Marketing Manager, Kia Hellas

Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Head of Marketing Operations & Communications, Volvo Car Hellas

«Φιλοδοξία μας είναι, μέχρι το 2030, η γκάμα των μοντέλων μας να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη»
«Πιστεύουμε, ίσως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, στην ηλεκτροκίνηση και γι’ αυτό έχουμε την τολμηρή φιλοδοξία μέχρι το 2030, η γκάμα των μοντέλων μας να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη στο σύνολό της. Μέχρι τότε, κάθε χρόνο θα παρουσιάζουμε τουλάχιστον ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα έχουμε στον τιμοκατάλογό μας ήδη τέσσερα, καλύπτοντας ένα μεγάλο τμήμα της αγοράς των premium αυτοκίνητων».

Θωμάς Χαϊδής, e-Mobility Product Manager, Kosmocar ΑΕ

«Αναμένεται να συνεχίσει η αναπτυξιακή πορεία της ηλεκτροκίνησης»
«Κατά το τελευταίο έτος είναι σημαντική η επιτάχυνση της υιοθέτησης και της ανάπτυξης της αγοράς EV. Στην τάση αυτή συνέβαλαν διάφοροι παράγοντες όπως τα κίνητρα της Πολιτείας για την προώθηση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, οι τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν στις βελτιώσεις στην τεχνολογία των μπαταριών, την εμβέλεια και την επέκταση της υποδομής φόρτισης, ενώ σημαντική είναι και η αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Όσον αφορά το μέλλον, η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία η οποία θα στηριχθεί στην αυξημένη διαθεσιμότητα μοντέλων, στη μείωση του κόστους παραγωγής των EVs, στην επέκταση της υποδομής, στην ηλεκτροκίνηση των δημόσιων μεταφορών και στις συνεχείς τεχνολογικές καινοτομίες».

Κωνσταντίνος Διαμαντής, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας, BMW Group Hellas

«Μέχρι το τέλος του 2023, θα έχουμε 12 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα μας»
«Στο BMW Group, έχουμε ως στόχο να συμβάλουμε στις παγκόσμιες προσπάθειες για να σταματήσει η κλιματική αλλαγή. Γι’ αυτό εδώ και πολλά χρόνια αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες που μας φέρνουν πιο κοντά στην επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη των στόχων που έχουν υιοθετηθεί και μέχρι το τέλος του 2023, θα έχουμε 12 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα μας, που θα καλύπτουν περίπου το 90% από τις υπάρχουσες κατηγορίες μοντέλων του BMW Group σε όλο τον κόσμο».

Keywords
ελλαδα, πωλησεις αυτοκινητων, ελστατ, σεαα, αμιγώς, ηλεκτρικος, head, volvo, car, hellas, νέα, bmw, group, kia, nrg, business, european, eurostat, υπουργοι, global, study, emea, focus, ice, index, προσφορες, βιωσιμότητα, κων, mini, volkswagen, audi, skoda, δραση, hyundai, κορεα, honda, energy, οχάιο, siemens, τραπεζες, motor, αδμηε, grid, netflix, super, bowl, army, game, λύση, κινηση στους δρομους, τελη ταξινομησης, φορολογικη δηλωση 2011, τραπεζα της ανατολης, Καλή Χρονιά, αποτελεσματα πανελληνιων 2012, Τελετή Έναρξης, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, εσπα 2021, ξανα, αδμηε, υιοθετηση, επιδοτησεις, χωρες, αυτοκινητα, γερμανια, δανια, εικονες, ελστατ, ιταλια, ολλανδια, πλαισιο, προγραμμα, ταινιες, audi, car, honda, hyundai, kia, nrg, siemens, volvo, volkswagen, αγορα, αυξηση, αμιγώς, ανοδος, εβδομαδες, βιωσιμότητα, βρισκεται, γεγονος, γινει, γινεται, γνωριμια, δανειο, διαστημα, δυναμη, δικη, δειχνει, δωσει, δικτυο, δικτυα, εγινε, ευρω, υπαρχει, ενεργεια, ενημερωση, εν μερει, εξελιξη, επικοινωνια, επενδυσεις, εποχη, επιτυχια, ερευνα, ετοιμο, ετος, ευημερια, ευρωπη, τεχνολογια, ζωη, ζωης, ιδια, ιδρυση, υπηρεσια, υπηρεσιες, η στροφη, θωμας, ιανουάριος, εικονα, ισορροπια, λύση, μασουτης, μηνυματα, μειωση, μοντελα, ομιλος, οχάιο, οχηματων, οχηματα, παρουσιαση, περιβαλλον, πολιτεια, πολωνια, πωλησεις, ρολο, συγκεκριμενα, σειρα, ταση, τμημα, φινλανδια, φορα, χρονος, ψηφιακα καναλια, κωνσταντινος, group, αγορες, αλυσιδα, ασφαλεια, super, bowl, business, eurostat, emea, energy, global, grid, head, hellas, χωρα, υβριδικα, κων, mini, μοιαζει, netflix, πληροφοριες, πωληση, skoda, study, σωστο, τραπεζα, θεσεις, θετικα, υλικα, θωμα, motor, european
Τυχαία Θέματα