Τηλεόραση: Αύξηση 5% στη διαφημιστική δαπάνη για το 2024 – Τα κανάλια επιμένουν στη μυθοπλασία με… Σασμό 4 και Μάγισσα 2

Με πρόβλεψη για άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης κατά 5% για το 2024 κλείνουν σταδιακά αυτή την περίοδο τα μπάτζετ των καναλιών για την προσεχή χρονιά. Με την «τρύπα» του ΕΚΟΜΕ να παραμένει και ενώ εξετάζονται και νέα κριτήρια «κόφτες» που αφήνουν εκτός επιδότησης αρκετές σειρές, τα κανάλια φέρονται αποφασισμένα να συνεχίσουν να επενδύουν στοχευμένα στη μυθοπλασία, «ακούγοντας» το τηλεοπτικό κοινό που διψά για ιστορίες fiction. Οι εμβληματικές σειρές μυθοπλασίας που

έχουν πρωτοστατήσει στη μάχη της prime time σε Mega, ANT1 και Alpha οδεύουν προς νέους κύκλους, ακόμα και αν είχαν «δεσμευτεί» να ρίξουν αυλαία, ενώ την πόρτα της μυθοπλασίας κλείνει το Open με την απόφαση να ολοκληρώσει πρόωρα τον επιτυχημένο «Έρωτα φυγά» και να δώσει οριστικά τα κλειδιά της ψυχαγωγίας στον Νίκο Κοκλώνη.

Σε παρασκηνιακό επίπεδο, εντείνονται οι πιέσεις των τηλεοπτικών σταθμών για μια πιο επωφελή λύση και κατανομή των κρατικών κονδυλίων που θα διατηρήσει έστω εν μέρει το καθεστώς επιδότησης για τις νέες σειρές. Το νέο κριτήριο του ΕΚΟΜΕ που προωθείται τις τελευταίες ημέρες θέτει ως προϋπόθεση η σειρά να βασίζεται σε πρωτότυπο σενάριο. Με τον τρόπο αυτό και αν τελικά περάσει το κριτήριο αυτό, μένουν εκτός όσες σειρές μυθοπλασίας βασίζονται σε ξένα φορμάτ όπως οι «Παγιδευμένοι» στον ΑΝΤ1 και ο «Γιατρός» στον Alpha και όχι σε ελληνικό σενάριο, ενώ ελέγχεται αν ο όρος περί «πρωτοτυπίας» αφορά και όσες σειρές βασίζονται σε βιβλία. Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες για να διευθετηθούν τα ζητήματα επιδότησης παραγωγών μυθοπλασίας από προηγούμενες σεζόν, ενώ ενδεικτικό είναι ότι μετά από μακρά παύση, ξεκίνησαν δειλά να ανεβαίνουν στη Διαύγεια τροποποιημένες αποφάσεις για σειρές της περασμένης σεζόν. Ανάμεσα σε αυτές, οριστική υπαγωγή στο επενδυτικό σχέδιο αποφασίστηκε για τις καθημερινές σειρές του Σκάι και του Star, «Μόλις χθες» και «Τρία Μίλια», το «Κόκκινο ποτάμι- η συνέχεια» του Open, καθώς και η κωμική σειρά «Είμαι η Τζο» που μεταδίδεται από το καλοκαίρι του 2022 στην πλατφόρμα του ΑΝΤ1+.

Και ενώ το καθεστώς επιδότησης παραμένει εν πολλοίς θολό, οι εκτιμήσεις –ή οι ευσεβείς πόθοι- των τηλεοπτικών καναλιών για άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης μέσα στη νέα σεζόν εξελίσσονται σε κρίσιμο παράγοντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εμπορικές διευθύνσεις των καναλιών κάνουν πρόβλεψη για άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης για το 2024 κατά 5%. Η εν λόγω εκτίμηση βασίζεται στο ότι το νέο έτος δεν θα περιλαμβάνει τις τέσσερις εκλογικές αναμετρήσεις που περιόρισαν τη δαπάνη το τρέχον έτος, αλλά και την… ευχή να μην υπάρξουν ακραία γεγονότα και καταστροφές όπως το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και οι πλημμύρες που «πάγωσαν» την κοινωνία αλλά και την εμπορική δραστηριότητα στην τηλεόραση. Η εκτίμηση της ανόδου κατά 5% χαρακτηρίζεται λελογισμένη και πιθανή, ενώ σύμφωνα με πηγές της αγοράς, όλοι λένε «βάλτε 5% πάνω για να βγουν τα μπάτζετ».

Συνέχεια και μετά τον… επίλογο με «ΣΑΣΜΟ 4»
Με κεντρικό στόχο να μην χάσουν κοινό προς τις πλατφόρμες, τα κανάλια εμμένουν στο μυθοπλαστικό storytelling, εξετάζοντας μάλιστα σοβαρά να διατηρήσουν στο «οπλοστάσιό» τους σειρές που αποτέλεσαν στυλοβάτη ή και gamechanger. Την έκπληξη κάνει ο Alpha ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε «Σασμό 4» ακόμα και αν είχε προαναγγείλει το οριστικό φινάλε τιτλοφορώντας τον τρέχοντα κύκλο «ο επίλογος». Τελικά υπάρχει ζωή και μετά τον επίλογο; Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία παραγωγής JK Productions κατεβάζει πρόταση για συνέχιση του «Σασμού» για τέταρτη σεζόν, με τη μορφή ενός spin-off. Με άλλα λόγια, ο νέος κύκλος θα αποτελεί μια ξεχωριστή ενότητα στην οποία θα συμμετέχει μόνο ένα μέρος των χαρακτήρων και θα αφηγείται μια άλλη ιστορία. Το σενάριο είναι πάνω στο τραπέζι και εξετάζεται σοβαρά, ενώ ενδέχεται να γίνει μόνο για το α’ μισό της σεζόν, περιλαμβάνοντας 60 επεισόδια.

«Μάγισσα 2» με ταξίδι στον χρόνο
«Μαγεμένος» από τις επιδόσεις της «Μάγισσας» που δίνουν την πρωτιά στον ΑΝΤ1 τις τρεις πρώτες ημέρες την εβδομάδα είναι και ο ΑΝΤ1. Μετά την έλευση του νέου Γενικού Διευθυντή Περιεχομένου Νίκου Χριστοφόρου, το κανάλι καταστρώνει τη στρατηγική του για την επόμενη σεζόν που περιλαμβάνει επιστροφή στο DNA του σταθμού με επαναφορά των σόου, της ελαφράς ψυχαγωγίας αλλά και τη διατήρηση της μυθοπλασίας στην πρώτη γραμμή. Η «Μάγισσα» αποτελεί βασικό πολιορκητικό κριό του προγράμματος, ενώ βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για το β’ κύκλο. Το υπέρογκο κόστος των 12 εκατ. ευρώ αναμένεται να περιοριστεί μέσω της απόσβεσης παγίων όπως η κατασκευή του πύργου που κόστισε 1 εκατ. ευρώ. Πού θα μας ταξιδέψει η «Μάγισσα» στον β΄ κύκλο; Σύμφωνα με πληροφορίες, το season 2 θα είναι στην πραγματικότητα ένα prequel, πιάνοντας την ιστορία από πιο πίσω στον χρόνο. Μάλιστα, ο ΑΝΤ1 ετοιμάζεται για ακόμα μεγαλύτερη βουτιά στον χρόνο καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, ο δεύτερος κύκλος της «Μάγισσας» θα μας μεταφέρει 100 χρόνια ακόμα πιο πίσω, δηλαδή το 1717, όταν στη Μάνη υπήρχαν Ενετοί.

Αναβρασμός στο Open λόγω «έρωτα φυγά»
Και ενώ τα κανάλια που προπορεύονται κοιτούν την επόμενη χρονιά, το Open τελεί σε φάση εσωστρέφειας μετά την απόφαση για πρόωρο τέλος του «Έρωτα φυγά» που τάραξε τον τηλεοπτικό χώρο. Με κοινό που ξεπερνά τους 700.000 τηλεθεατές κάθε ημέρα, η σειρά θα κατεβάσει αυλαία στις 29 Φεβρουαρίου στο Open, ενώ ήδη αναζητά νέα τηλεοπτική στέγη. Η εταιρεία παραγωγής άνοιξε δίαυλο επικοινωνίας με το Mega, τον Alpha ενώ πριν λίγες ημέρες πραγματοποίησε συνάντηση με τον ΑΝΤ1. Η μετακίνηση του «Έρωτα φυγά» σε άλλο κανάλι δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς ο τίτλος ανήκει στο Open όπως και τα δικαιώματα των πρώτων κύκλων, που θα πρέπει να αγοραστούν από τον διάδοχο σταθμό. Για την ώρα κανένας σταθμός δεν φέρεται να έχει ανάψει πράσινο φως για την υποδοχή του «Έρωτα φυγά». Το Open φέρεται διχασμένο μετά την απόφαση αυτή, που αποδίδεται προσωπικά στον Νίκο Κοκλώνη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι παρότι η συμφωνία της εταιρείας Αργοναύτες ήταν με τον Ιβάν Σαββίδη, υπήρχε όρος ότι μετά τα 100 επεισόδια το κόστος της σειράς θα περάσει στον Ν. Κοκλώνη, ο οποίος δεν μπορεί να «σηκώσει» το βάρος. Για τη νέα χρονιά, η Barking Well έχει υπολογίσει ότι το συνολικό κόστος για την ψυχαγωγία του Open δεν θα ξεπεράσει τα 15 εκατ. ευρώ, με κόστος ανά ώρα περί τις 2.500 ευρώ, ενώ ο «Έρωτας φυγάς» κοστίζει 43.000 το επεισόδιο. Και ενώ ο «βραχίονας» της ψυχαγωγίας και ειδικότερα ο Ν. Κοκλώνης φωτογραφίζεται ως κατ’ ουσίαν υπεύθυνος για την απόφαση να διακοπεί η σειρά, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Διεύθυνση Ειδήσεων του σταθμού καταβάλλει προσπάθειες να παραμείνει ο «Έρωτας φυγάς» στο Open. Σε αντίθετη περίπτωση θεωρείται ότι το κανάλι θα χάσει το μόνο δυνατό του asset στο ψυχαγωγικό πρόγραμμα. Για την ώρα δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται ανατροπή της απόφασης.

Keywords
Τυχαία Θέματα