«Aπεγκλωβισμό» από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναζητούν οι Σκοπιανοί;
09:02 9/1/2012
- Πηγή: Ksipnistere
Πριν από ο,τιδήποτε άλλο, οφείλουμε να σημειώσουμε πως οι δηλώσεις των πολιτικών δεν πρέπει να λαμβάνονται πάντα τοις μετρητοίς, διότι κανείς δεν γνωρίζει αν εκφράζουν αληθινή επιθυμία ή υποκρύπτουν κάποια σκοπιμότητα. Και τούτο διότι, υπάρχουν πολλές δηλώσεις των Σκοπιανών σχετικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που είναι αμφιλεγόμενες.
Η τελευταία δήλωση έγινε προχθές, κατά τη συνάντηση των....
υπουργών Οικονομίας Σκοπίων και Αλβανίας κ.κ. Βαλιόν Σαρατσίνι και Νασίπ Νάτσο. Η ανακοίνωση, με το πέρας των συνομιλιών τους, κάνει λόγο για προτροπή της κυβέρνησης των Σκοπίων προς την Αλβανία να θέσει στη διάθεσή της το λιμάνι του Δυρραχίου, προκειμένου να απεγκλωβιστεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σ’ αυτήν την είδηση πρέπει να λάβουμε υπόψη δυο δεδομένα. Πρώτον, ότι για πολιτικούς λόγους οι Σκοπιανοί δεν θα ήθελαν ποτέ να αποχωρήσουν πλήρως από τη Θεσσαλονίκη, αφού την προορίζουν για πρωτεύουσα της «Αιγαιακής Μακεδονίας». Και δεύτερον, ναι μεν για οικονομικούς λόγους (μικρότερη η απόσταση από τα λιμάνια της Αδριατικής και φθηνότερα τα κόμιστρα) η Θεσσαλονίκη είναι προτιμητέα (πολύ μεγάλο μέρος της εμπορευματικής κίνησης του Λιμανιού εξαρτάται από σκοπιανές εταιρείες), αλλά υπάρχουν και πολλά αρνητικά στοιχεία.
Αφενός, επιχειρηματικοί κύκλοι των Σκοπίων είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την αγορά μέρους του 24% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, που αναμένουν να πωληθεί, αφετέρου έκαναν λόγο για χρονοβόρες τελωνειακές διατυπώσεις και χαμηλού επιπέδου σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα.
Είναι επομένως πιθανό, να θέλουν πράγματι να απεμπλακούν εν μέρει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και γι’ αυτό να έγινε η δήλωση για το Δυρράχιο. Ίσως πάλι, «να τα είπαν στη νύφη για να τ’ ακούσει η πεθερά», η οποία εν προκειμένω είναι η ελληνική πλευρά, για να ζητήσουν κάποιες επί πλέον διευκολύνσεις.
Παρόμοιες συζητήσεις για μεταφορά των σκοπιανών προϊόντων από τα λιμάνια της Αδριατικής, είχαν γίνει παλαιότερα και για το Μπαρ του Μαυροβουνίου. Είχαμε γράψει στη voria.gr (Ιούνιος 2010) ότι οι Υπηρεσίες του λιμανιού του Μπαρ παρείχαν έκπτωση 10%, σε επιχειρήσεις των Σκοπίων, για χρήση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού αυτού στην Αδριατική.
Ο διευθυντής του τερματικού σταθμού τους διαβεβαίωνε ότι η καλή οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, που έχουν οι δύο χώρες προσφέρουν μεγάλες ευκολίες στη μεταφορά εμπορευμάτων, μάλιστα δε ήταν πρόθυμος και για την καθιέρωση δρομολογίου εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από το Μπαρ στα Σκόπια (όπως έγινε ήδη).
Ο χρόνος θα δείξει, και είναι βέβαιο ότι οι διοικούντες τον ΟΛΘ θα λάβουν τα μέτρα τους, δεδομένου ότι το 80% των εισαγωγών των Σκοπίων πραγματοποιούνται μέσω του Λιμανιού Θεσσαλονίκης, «παρά τις συνεχείς απεργίες και τα μπλόκα», όπως είπαν οι ίδιοι, ενώ οι άλλες δυο εναλλακτικές λύσεις -Δυρραχίου και Μπαρ- είναι ακριβότερες.
Σημειωτέον, ότι για την βελτίωση των υπηρεσιών του Μπαρ, έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατ’ αρχήν οι Σέρβοι, που ίδρυσαν την εταιρεία BB
Η τελευταία δήλωση έγινε προχθές, κατά τη συνάντηση των....
υπουργών Οικονομίας Σκοπίων και Αλβανίας κ.κ. Βαλιόν Σαρατσίνι και Νασίπ Νάτσο. Η ανακοίνωση, με το πέρας των συνομιλιών τους, κάνει λόγο για προτροπή της κυβέρνησης των Σκοπίων προς την Αλβανία να θέσει στη διάθεσή της το λιμάνι του Δυρραχίου, προκειμένου να απεγκλωβιστεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σ’ αυτήν την είδηση πρέπει να λάβουμε υπόψη δυο δεδομένα. Πρώτον, ότι για πολιτικούς λόγους οι Σκοπιανοί δεν θα ήθελαν ποτέ να αποχωρήσουν πλήρως από τη Θεσσαλονίκη, αφού την προορίζουν για πρωτεύουσα της «Αιγαιακής Μακεδονίας». Και δεύτερον, ναι μεν για οικονομικούς λόγους (μικρότερη η απόσταση από τα λιμάνια της Αδριατικής και φθηνότερα τα κόμιστρα) η Θεσσαλονίκη είναι προτιμητέα (πολύ μεγάλο μέρος της εμπορευματικής κίνησης του Λιμανιού εξαρτάται από σκοπιανές εταιρείες), αλλά υπάρχουν και πολλά αρνητικά στοιχεία.
Αφενός, επιχειρηματικοί κύκλοι των Σκοπίων είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την αγορά μέρους του 24% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, που αναμένουν να πωληθεί, αφετέρου έκαναν λόγο για χρονοβόρες τελωνειακές διατυπώσεις και χαμηλού επιπέδου σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα.
Είναι επομένως πιθανό, να θέλουν πράγματι να απεμπλακούν εν μέρει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και γι’ αυτό να έγινε η δήλωση για το Δυρράχιο. Ίσως πάλι, «να τα είπαν στη νύφη για να τ’ ακούσει η πεθερά», η οποία εν προκειμένω είναι η ελληνική πλευρά, για να ζητήσουν κάποιες επί πλέον διευκολύνσεις.
Παρόμοιες συζητήσεις για μεταφορά των σκοπιανών προϊόντων από τα λιμάνια της Αδριατικής, είχαν γίνει παλαιότερα και για το Μπαρ του Μαυροβουνίου. Είχαμε γράψει στη voria.gr (Ιούνιος 2010) ότι οι Υπηρεσίες του λιμανιού του Μπαρ παρείχαν έκπτωση 10%, σε επιχειρήσεις των Σκοπίων, για χρήση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού αυτού στην Αδριατική.
Ο διευθυντής του τερματικού σταθμού τους διαβεβαίωνε ότι η καλή οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, που έχουν οι δύο χώρες προσφέρουν μεγάλες ευκολίες στη μεταφορά εμπορευμάτων, μάλιστα δε ήταν πρόθυμος και για την καθιέρωση δρομολογίου εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από το Μπαρ στα Σκόπια (όπως έγινε ήδη).
Ο χρόνος θα δείξει, και είναι βέβαιο ότι οι διοικούντες τον ΟΛΘ θα λάβουν τα μέτρα τους, δεδομένου ότι το 80% των εισαγωγών των Σκοπίων πραγματοποιούνται μέσω του Λιμανιού Θεσσαλονίκης, «παρά τις συνεχείς απεργίες και τα μπλόκα», όπως είπαν οι ίδιοι, ενώ οι άλλες δυο εναλλακτικές λύσεις -Δυρραχίου και Μπαρ- είναι ακριβότερες.
Σημειωτέον, ότι για την βελτίωση των υπηρεσιών του Μπαρ, έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατ’ αρχήν οι Σέρβοι, που ίδρυσαν την εταιρεία BB
Keywords
θεσσαλονικη, τοις μετρητοίς, σκοπια, ελλαδα, voria, ολθ, απεργιες, εταιρεία, απεργιες αυριο, απεργιες σημερα, Καλή Χρονιά, voria, χωρες, αλβανια, ολθ, αγορα, αδριατικη, γινει, δηλωση, δηλωσεις, δυρραχιο, εγινε, ειπαν, εν μερει, επιθυμια, εταιρεία, υπηρεσιες, λογο, νυφη, παντα, τοις μετρητοίς, χρονος, ιδιαιτερο
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Σεισμός στη θεσσαλονίκη
- Προκήρυξη 5000 θέσεων στον ΕΟΠΥΥ
- Άλλη μια ιστορία μαγκιάς του Κίμωνα Κουλούρη από το μακρινό 1987 έρχεται στο φως της δημοσιότητας!
- Ασθενής σεισμός ανησύχησε τα προάστια της Θεσσαλονίκης
- Ήταν ο Ιησούς Χριστός ελληνικής καταγωγής;
- Ασθενής σεισμική δόνηση 3,1 Ρίχτερ στη Θεσσαλονίκη
- Παλαιστίνη: Εκεί που ο ΟΗΕ κλείνει τα μάτια...
- Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Νέα ρύθμιση έως και 60 μηνιαίες δόσεις
- [Ζώδια] Τα ζώδια σήμερα-Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012
- Ο Κουτρουμάνης «επιβραβεύει» τους παιδόφιλους!...
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Ksipnistere
- Παλαιστίνη: Εκεί που ο ΟΗΕ κλείνει τα μάτια...
- Γκρίνια στη Τουρκία για τα F-35." Άλλοι αποσύρονται κι εμείς τ΄ αγοράζουμε";
- Τη δίωξη Κουλούρη ζητάει ο ειδικός φρουρός
- Αφύπνιση: Ελλάδα ή Βαρβαρότητα
- Οι τρεις μήνες - φωτιά της ελληνικής οικονομίας
- Συναντώνται σήμερα Μέρκελ και Σαρκοζί
- "Δεν πληρώνω",λέει το ΥΕΘΑ στα Ναυπηγεία για τα 108 εκ.ευρώ των υποβρυχίων-ντροπή!
- Τελευταία Νέα Ksipnistere
- Οι τρεις μήνες - φωτιά της ελληνικής οικονομίας
- "Δεν πληρώνω",λέει το ΥΕΘΑ στα Ναυπηγεία για τα 108 εκ.ευρώ των υποβρυχίων-ντροπή!
- Παλαιστίνη: Εκεί που ο ΟΗΕ κλείνει τα μάτια...
- Γκρίνια στη Τουρκία για τα F-35." Άλλοι αποσύρονται κι εμείς τ΄ αγοράζουμε";
- Αφύπνιση: Ελλάδα ή Βαρβαρότητα
- Συναντώνται σήμερα Μέρκελ και Σαρκοζί
- Τη δίωξη Κουλούρη ζητάει ο ειδικός φρουρός
- Απόφθεγμα
- Σαν σήμερα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- ΚΕΡΚΥΡΑ: Η αστυνομία σάρωσε τον καταυλισμό των τσιγγάνων
- Σαν σήμερα 9 Ιανουαρίου 2011...
- C.AGUILERA: Αγαπώ το σώμα μου
- Δεν μου αρέσει να με φωνάζουν "ομορφάντρα μου"
- Κυριαρχία των αδερφών Μουσουλμάνων στην Αίγυπτο
- Σαν σήμερα 9 Ιανουαρίου
- [Αχ Ελλάδα] Πρόσκρουση πλοίου στο λιμάνι Αγίου Νικολάου στη Μύρινα
- Συνεχίζουν τις προκλήσεις οι Σκοπιανοί
- 565.000 ευρώ για ένα ψάρι...