"Ανάσα" στον ελληνικό νηογνώμονα

Το "πράσινο φως" για να μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε όλων των ειδών τα κότερα μέχρι 500 κόρων, ρυμουλκά, ξύλινα, πλαστικά επιβατηγά που εκτελούν διεθνούς πλόες, αλιευτικά κάτω των 24 μέτρων και φορτηγά κάτω των 500 κόρων, πήρε ο ελληνικός νηογνώμονας, μετά από θετική γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους και τη σύμφωνη γνώμη της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων.

Για το θέμα υπήρξε σύνταξη σχετικής υπουργικής απόφασης, η οποία υπεγράφη ήδη από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων
Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη και αναμένεται να δημοσιευθεί στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.

Αυτό που απομένει τώρα είναι ο ελληνικός νηογνώμονας να περάσει τέλη Ιουνίου τη νέα επιθεώρηση από την ΕΜΣΑ (Ευρωπαϊκή Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας) και να καλύψει τις 6 παρατηρήσεις που του έχουν δοθεί, προκειμένου να μπορεί να επιθεωρεί και τα υπόλοιπα ποντοπόρα πλοία.

Σημειώνεται ότι με παλαιότερη εγκύκλιο των ελληνικών αρχών είχε αφαιρεθεί το δικαίωμα από το νηογνώμονα να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για οποιαδήποτε τύπου πλοίου εθνικής νομοθεσίας πέρα από την απαγόρευση για τα ποντοπόρα πλοία που είχε επιβάλει η ΕΕ.

Ο ελληνικός νηογνώμονας που ιδρύθηκε το 1919, αρχικά ήταν κρατική εταιρεία με βασικό μέτοχο την Εθνική Ασφαλιστική. Το 2002 πουλήθηκαν οι μετοχές της Εθνικής και έγινε ανώνυμη εταιρεία.

Όλοι οι νηογνώμονες επιθεωρούνται με βάση ένα κανονισμό που έχει εκδώσει η κοινότητα. Το 2008 ο ελληνικός νηογνώμονας επιθεωρήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜΣΑ) (σσ όργανο που ελέγχει όλους του ευρωπαϊκούς νηογνώμονες) και βρέθηκαν κάποιες παρατηρήσεις.

Η ΕΜΣΑ εξέδωσε εγκύκλιο που έλεγε ότι ελληνικός νηογνώμονας δεν μπορεί να επιθεωρεί τα ποντοπόρα πλοία που υπόκεινται στις κοινοτικές οδηγίες και τηρούν τη διεθνή σύμβαση ΕUROSOLAS (Ευρωπαϊκή Συνθήκη για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας) marpol και Lond line παρά μόνο τα πλοία εσωτερικού.

Η κοινότητα έδωσε 17 μήνες προθεσμία στον ελληνικό νηογνώμονα έως τις 30/08/2010 να αποκαταστήσει 15 αυστηρές παρατηρήσεις. Τον 11ο μήνα του 2009 με νέα επιθεώρηση η ΕΜΣΑ απεφάνθη ότι ο ελληνικός νηογνώμονας αποκατέστησε όλες τις παρατηρήσεις. Ταυτόχρονα όμως τέθηκε σε εφαρμογή ο καινούργιος κανονισμός της ΕΜΣΑ, ο 391, για έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που ήταν πολύ πιο αυστηρός και θα έπρεπε να επιθεωρηθούν από την αρχή όλοι οι νηογνώμονες μαζί και ο ελληνικός. Σε νέα επιθεώρηση η ΕΜΣΑ με τον καινούργιο κανονισμό διατυπώνει προς τον ελληνικό νηογνώμονα 32 παρατηρήσεις από τις οποίες καλύφθηκαν 26 και απέμειναν 6, οι οποίες ήταν πολύ χρονοβόρες και γραφειοκρατικές και θα έπρεπε να αποκατασταθούν. «Δώσαμε περίπου 2.000.000 ευρώ για αποκατάσταση αυτών των παρατηρήσεων και αναθέσαμε σε γραφείο στην Αγγλία να φτιάξει κανονισμούς» δήλωσε διευθυντικό στέλεχος του ελληνικού νηογνώμονα.

«Από την πλευρά μας έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε η εταιρεία να προσαρμοστεί στις αυξημένες ποιο
Keywords
Τυχαία Θέματα