Υπέγραψαν τις συλλογικές συμβάσεις

Αν και ομαλοποιείται πλήρως σχεδόν από σήμερα η κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς σχεδόν όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δέχθηκαν να εφαρμόσουν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας του 2010 και 2011 μετά τις κινητοποιήσεις της ΠΝΟ ωστόσο το «ακτοπλοϊκό» παραμένει ανοικτό, αφού όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, αν η πολιτεία δεν στρέψει το ενδιαφέρον της στον κλάδο, η πτώχευσή του είναι βέβαιη.
Υπενθυμίζεται ότι οι συμβάσεις προβλέπουν αυξήσεις στους
μισθούς των ναυτεργατών 1,5% για το 2010 και 1% για το 2011 και μάλιστα αναδρομικά.
Σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος της ΠΝΟ, μέχρι και χθες το απόγευμα όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εκτός της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) με έγγραφά τους γνωστοποίησαν ότι θα κάνουν δεκτές τις δυο συλλογικές συμβάσεις εργασίας που είχαν αναγνωρισθεί από τον πρώην υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, και είχαν υπογραφεί μεταξύ ΠΝΟ και Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) πριν από τη συγχώνευσή του με την Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Υπενθυμίζεται ότι η Hellenic Seaways και η ΝΕΛ ήταν οι δυο εταιρείες που επέμεναν, μέχρι και την προηγούμενη Πέμπτη, να εφαρμόσουν τη σύμβαση και τις οποίες η ΠΝΟ προειδοποίησε με συνδικαλιστική δράση από σήμερα Δευτέρα.

Την Πέμπτη το απόγευμα η Hellenic Seaways άλλαξε στάση και ειδοποίησε στη συνέχεια την ηγεσία της ΠΝΟ με σχετικό έγγραφο, ότι θα δεχθεί να εφαρμόσει τη σύμβαση. Μετά την εξέλιξη αυτή, προφανώς η ΠΝΟ δεν πρόκειται σήμερα να λάβει μέτρα κατά της αναχώρησης των πλοίων της εταιρείας.

Επίσης σε ανακοίνωσή της η Hellenic Seaways αναφέρει ότι τα δρομολόγια των πλοίων της θα γίνουν σήμερα κανονικά.

Από την πλευρά της η ΝΕΛ επέμεινε μέχρι χθες το απόγευμα στην αρχική της στάση. Ανώτερο στέλεχος της εταιρείας μιλώντας στη «Ν» ανέφερε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και η εταιρεία δεν επιτρέπουν αυξήσεις και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, όταν όλη η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε κρίση.

Επισημαίνεται ότι η ΝΕΛ έχει προχωρήσει και σε μέτρα μείωσης του κόστους στο διοικητικό της προσωπικό με την εκ περιτροπής απασχόληση δύο ημέρες την εβδομάδα προκειμένου, όπως υποστηρίζει η διοίκησή της, να μην προχωρήσει σε απολύσεις.

Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι πάρα πολλά και ως εκ τούτου με ενδιαφέρον αναμένεται τι θα πράξει σήμερα η ΠΝΟ, η οποία στην ανακοίνωση της προηγούμενης εβδομάδας είχε ξεκαθαρίσει ότι «δεν θα επιτραπεί ο απόπλους των πλοίων που είναι προγραμματισμένος για τη Δευτέρα 31-10-2011 το πρωί, είτε για δρομολόγιο ή για τη διενέργεια ετήσιας επιθεώρησης, εφόσον δεν καταβληθούν επί τόπου όλα τα οφειλόμενα στους ναυτεργάτες, με βάση τις ΣΣΕ 2010 και 2011».

«Παρέμβαση της πολιτείας»

Οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι εάν δεν παρέμβει η πολιτεία στην κατεύθυνση εναρμονισμού του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου με όσα ορίζει ο κοινοτικός κανονισμός 3577/92, η ελληνική ακτοπλοΐα θα ακολουθήσει το μέλλον της… ελληνικής
Keywords
Τυχαία Θέματα