"Ζαλισμένη" η αγορά μπίρας

Τις συνέπειες της οικονομικής ύφεσης δέχεται η αγορά της μπίρας με την κατανάλωση να υποχωρεί και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά να αναθεωρούν τις προβλέψεις τους για την εξέλιξη της αγοράς το 2011. Παράλληλα, η διαφαινόμενη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και ο περιορισμός της συχνότητας εξόδου για διασκέδαση εντείνει τη σταδιακή αύξηση του ποσοστού της "ζεστής" αγοράς ενώ παράλληλα δίνει ώθηση στις πωλήσεις μπίρας ιδιωτικής ετικέτας.
Υποχωρεί η κατανάλωση
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Icap Group,
η εγχώρια κατανάλωση μπίρας για το 2011 αναμένεται να κινηθεί πτωτικά σε ποσοστό 4%-5%. Η εγχώρια παραγωγή μπίρας, μετά από δύο διαδοχικές ετήσιες μειώσεις, διαμορφώθηκε σε 4 εκατ. εκατόλιτρα περίπου το 2010. Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς μπίρας μειώθηκε κατά 5,9% το 2009/08 και κατά 4,6% το 2010/09, διαμορφούμενο σε 4,17 εκατ. εκατόλιτρα περίπου το 2010.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της Μύθος Ζυθοποιία ΑΕ κ. Σόρεν Μπρίνκ, στη διάρκεια του 2010 η ελληνική αγορά μπίρας κινήθηκε συνολικά πτωτικά με ποσοστό περίπου του -8%. Πιο έντονα παρουσιάστηκε κάμψη στην "κρύα" αγορά (εστίαση, μπαρ κ.ά) που έφθασε σε ποσοστό -10%. Μικρότερη ήταν η πτώση που παρουσίασε η "ζεστή" αγορά (σούπερ μάρκετ, κ.ά) που έφθασε σε -6%. "Σημαντικοί παράγοντες που επέδρασαν στο αποτέλεσμα αυτό ήταν η συνολική οικονομική κρίση και η συνεπαγόμενη μείωση του εισοδήματος, η σημαντική αύξηση της φορολογίας όπως του ΦΠΑ καθώς και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και η σαφής μείωση της συχνότητας του αριθμού των εξόδων των καταναλωτών εκτός σπιτιού" τονίζει ο κ. Μπρίνκ.

Όσον αφορά το 2011 οι εκτιμήσεις της Μύθος Ζυθοποιία συνολικά για την ελληνική αγορά μπίρας είναι ότι θα παρουσιάσει πτώση που θα κινηθεί τελικά μεταξύ 3% έως 5%. "Σύμφωνα με τις ενδείξεις του πρώτου τριμήνου το οποίο ήταν πολύ δύσκολο υπάρχουν κάποιες σκέψεις ότι η μείωση θα κυμανθεί στα επίπεδα του 2010, είναι όμως πιθανό η εικόνα να βελτιωθεί στην συνέχεια του έτους με κύριο παράγοντα την αναμενόμενη αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την χώρα, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την συγκεκριμένη αγορά" αναφέρει ο κ. Μπρίνκ.

Από την πλευρά της η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Εμπορικός Διευθυντής της Αλέκος Δανιηλίδης στοχεύει στην ανάπτυξη μέσα από επενδύσεις και νέα καινοτόμα προϊόντα που προωθεί στην ελληνική αγορά. Παράλληλα στο επίκεντρο βρίσκεται η περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών.

"Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ανακοινώσαμε μειώσεις τιμών στα προϊόντα μας που θα ισχύουν καθ' όλη τη διάρκεια του 2011 ενώ παράλληλα ενισχύσαμε το κομμάτι των προωθητικών ενεργειών στη ζεστή αγορά (σούπερ μάρκετ). Παρά την κρίση η μπίρα δείχνει να είναι μια πολύ δυναμική κατηγορία όπου οι εταιρείες επενδύουν όλο και περισσότερο σε νέα προϊόντα" επισημαίνει ο κ. Δανιηλίδης.
Keywords
Τυχαία Θέματα