Tεχνολογία και λιανικές πωλήσεις

03:17 26/5/2012 - Πηγή: PC Nea
Η ύπαρξη της τεχνολογίας αποτελούσε πάντα σημείο αμφιλεγόμενο ως προς τις συνέπειες πάνω στο κοινωνικό σύνολο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η τεχνολογία στις μέρες μας μεταφράζεται πολλές φορές σε ‘ευκολία’ και σε ‘χρόνο’ και αν λάβουμε υπόψη μας ότι ‘ο χρόνος είναι χρήμα’ το μέλλον των λιανικών πωλήσεων και όχι μόνο βασίζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Η παρουσία του διαδικτύου στις μέρες μας είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. Το θέμα όμως είναι κατά πόσο οι εταιρείες αξιοποιούν αυτό το χρήσιμο όπλο για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη τους. Αν και πολλοί έχουν ταυτίσει το διαδίκτυο
με τις μηχανές αναζήτησης, οι προοπτικές για την εκμετάλλευση του διαδικτύου έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια, ειδικά με την ανάπτυξη των έξυπνων κινητών.

Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου αυξάνονται ραγδαία στις αναπτυγμένες χώρες ενώ σίγουρα θα αποτελέσουν το σήμα κατατεθέν στις ήδη αναπτυσσόμενες. Το λυπηρό είναι ότι η Ελλάδα έχει μείνει μετεξεταστέα στο θέμα των διαδικτυακών πωλήσεων αλλά και της χρήσης του ίντερνετ γενικότερα και αυτό μεταφράζεται ποικιλοτρόπως.

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι ο Έλληνας καταναλωτής εμπιστεύεται λιγότερο τις συναλλαγές μέσω ίντερνετ και είναι λιγότερο εξοικειωμένος με τη χρήση του υπολογιστή σε σχέση με τους αντίστοιχους χρήστες στην Ευρώπη. H ελλειπής γνώση μαζί με άλλους παράγοντες, όπως τα μεγάλα έξοδα αποστολής που τις περισσότερες φορές καλούνται να πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές, αποτελούν εμπόδιο στην ανάπτυξη αυτού του τομέα.

Επιπλέον, σημαντικό μερίδιο έχει και η κουλτούρα του Έλληνα καταναλωτή να εμπιστεύεται περισσότερο το προϊόν που έχει μπροστά του και να προτιμά τις επισκέψεις στα κοντινά καταστήματα. Παρ’όλα αυτά, η εικόνα αυτή φαίνεται να αντιστρέφεται τα τελευταία έτη ιδιαίτερα με την νέα γενιά που αναλαμβάνει περισσότερες πρωτοβουλίες όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου αλλά και του e-επιχειρήν. Σημαντικό εμπόδιο τα τελευταία χρόνια αποτελεί η ραγδαία αύξηση της ανεργίας στους νέους που αγγίζει το 50% (το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη), η έλλειψη επιδοτήσεων από πλευράς του κράτους αλλά και των επενδύσεων από πλευράς επιχειρηματιών γενικότερα.

Αν και η πορεία των online πωλήσεων παρουσιάζει μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια, δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με τις αγορές των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης και κυρίως της Βόρειας Ευρώπης. Η Ελλάδα βρίσκεται στη τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης με τις Μ.Βρετανία και τις χώρες της Σκανδιναβίας να ηγούνται της κατάταξης.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν 9% το 2011 σε σχέση με το 2010. Την ίδια ώρα οι πωλήσεις στη Μ. Βρετανία τρέχουν με αμείωτο ρυθμό και για το 2011 οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 19%. Άλλες χώρες που παρουσιάζουν αξιοσημείωτο ενδιαφέρον είναι η Πορτογαλία που σημείωσε αύξηση 23% και η Ιταλία που σημείωσε αύξηση 22%. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, η Πορτογαλία αποτελεί μια δυναμική αγορά όπου οι καταναλωτές φαίνεται να βρίσκουν λύσεις εν μέσω κρ
Keywords
Τυχαία Θέματα