Οι πέντε αλλαγές για έλεγχο της λαθρεπιβίβασης – Φέρνουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Επιτακτική ανάγκη είναι πλέον η ανάγκη ελέγχου εισιτηρίων μετά τον τραγικό θάνατο του 19χρονου Θανάση Καναούτη.

Οι ελεγκτές των αστικών συγκοινωνιών έχουν πολλές φορές βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα έπειτα από καταγγελίες επιβατών για ανάρμοστη συμπεριφορά ενώ τα περιστατικά στα οποία οι ελεγκτές έχουν επιδείξει υπερβάλλοντα ζήλο ή έχουν εξαντλήσει όλη την νομιμότητα στην επιβολή προστίμων.

Το γεγονός ότι η πλειονότητα των ελεγκτών είναι «εθελοντές» φαίνεται ότι δημιουργεί σοβαρά προβλήματα

στην εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου. Ο όρος εθελοντής - ελεγκτής δεν αφορά σε άμισθη εργασία, αλλά σε οδηγούς της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) οι οποίοι αφού έχουν ολοκληρώσει τη βάρδιά τους εκτελούν χρέη ελεγκτών. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Καθημερινή, η αμοιβή τους προκύπτει ως ποσοστό επί των προστίμων που καταλογίζουν σε «λαθρεπιβάτες», κάτι που συνεπάγεται και κρούσματα «ακραίας συμπεριφοράς» που επιδεικνύουν σε ορισμένες περιπτώσεις.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι πάντως πλέον συγκλίνουν στην λύση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για την εφαρμογή του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη ήδη διαγωνισμός.

Η εφαρμογή του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου βρίσκεται πάνω από δέκα χρόνια σε εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του τοποθετείται το 2015.

Παράλληλα στο υπουργείο πραγματοποιούνται συσκέψεις με υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να ληφθούν άμεσα μέτρα καταπολέμησης της «λαθρεπιβίβασης» που δεν θα βασίζονται στο σημερινό, αποδεδειγμένα αναποτελεσματικό, μοντέλο.

Τα πέντε μέτρα που προωθούνται για την αποτελεσματικότερη διεξαγωγή των ελέγχων σύμφωνα με την Καθημερινή είναι:

Η επέκταση του μέτρου εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε όλα τα οχήματα και δρομολόγια της ΟΣΥ. Ηδη εφαρμόζεται η υποχρεωτική επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ στις γραμμές που διασχίζουν άξονες των οδών Κηφισίας, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου και Βασ. Σοφίας. Οι επιβάτες επιβιβάζονται σήμερα από την μπροστινή πόρτα των οχημάτων, επιδεικνύουν το εισιτήριο ή την κάρτα στον οδηγό σε συνολικά 51 κεντρικές γραμμές. Τα λεωφορεία στα οποία ισχύει το μέτρο διαθέτουν ειδική σήμανση, ενώ επισημαίνεται και στη φωτεινή επιγραφή ότι για την επιβίβαση στα εν λόγω οχήματα γίνεται χρήση μόνον της μπροστινής θύρας.Η εκπαίδευση ανέργων μέσω κοινοτικών προγραμμάτων που θα ενισχύσουν το έργο των ελεγκτών. Η διοίκηση της ΟΣΥ έχει προωθήσει το σχετικό αίτημα στον ΟΑΣΑ.Το προσωπικό που προβλέπεται να αποχωρήσει από διοικητικές θέσεις του υπ. Υποδομών να μετακινηθεί στην ΟΣΥ και να εκπαιδευτεί στον ρόλο του ελεγκτή.Ο έλεγχος στα οχήματα να γίνεται από δύο ελεγκτές και όχι έναν, όπως σήμερα.Τέλος, εξετάζεται η τοποθέτηση μπαρών στις εισόδους των λεωφορείων. Ωστόσο, πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά εγχείρημα με υψηλότατο κόστος.
Keywords
Τυχαία Θέματα