Ώρα της Κρίσεως για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες εν όψει χειμώνα- Τι σχεδιάζουν

Το τέλος της επίσημης τουριστικής περιόδου σημαίνει αυτομάτως και την λήξη της περιόδου των αυξημένων ταμειακών ροών για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες γεγονός που τις φέρνει ξανά αντιμέτωπες με τα έντονα προβλήματα ρευστότητας του κλάδου.

Προβλήματα που σχετίζονται με την ισχυρότατη μόχλευση ισολογισμών, εξαιτίας των επενδύσεων σε πλοία κατά τις προηγούμενες δεκαετίες καθώς και την πτώση της μεταφορικής κίνησης που οφείλεται

στην ύφεση.

Η κατάσταση αυτή αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο χρεοκοπίας ορισμένων εταιρειών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Capital.gr το μέλλον της ΝΕΛ είναι αμφίβολο ενώ η Attica Group κρίνεται από τις ηγέτιδες της επόμενης μέρας.

Τέσσερις βασικοί λόγοι συνέβαλαν στο να αποφύγουν τα χειρότερα οι εταιρείες, αξιοποιώντας την καλοκαιρινή σεζόν.

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης που έφερε η μεγάλη ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα φέτος συνέβαλε στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών των ελληνικών ακτοπλοϊκών. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η πτώση των προηγούμενων ετών σταμάτησε.Η συγκυρία στις διεθνείς αγορές ενέργειας ήταν ευνοϊκή, καθώς οι τιμές των καυσίμων της ακτοπλοΐας που καλύπτουν πάνω από το 50% του λειτουργικού κόστους συγκρατήθηκαν και σε περιόδους υποχώρησαν κιόλας, παρέχοντας πρόσθετη ανακούφιση στη δραστηριότητα. Παράλληλα, η υιοθέτηση του slow steaming της πλεύσης, δηλαδή με χαμηλότερες ταχύτητες, συνέβαλε σημαντικά στην εξοικονόμηση πόρων.Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις δρομολογήσεις και, ακολούθως, τις επανδρώσεις παρείχε κάποια ευελιξία στο πόσα πλοία και για πόσο χρόνο πρέπει να δρομολογήσουν οι εταιρείες, εξορθολογίζοντας την υπερρύθμιση του κλάδου. Με απλά λόγια, μπόρεσαν να μπουν λιγότερα ταχύπλοα για μικρότερα διαστήματα και με μικρότερο κόστος.Οι δανείστριες τράπεζες μπόρεσαν σε γενικές γραμμές να στηρίξουν έως έναν βαθμό τις επιχειρήσεις και να εμφανιστούν συνεργάσιμες στην προσπάθεια αναδιάρθρωσης του δανεισμού των ακτοπλοϊκών, o οποίος, αν συμπεριληφθούν οι τέσσερις εισηγμένες (ΝΕΛ, Attica, Minoan, ΑΝΕΚ) και η Hellenic Seaways, αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Αμφίβολη βέβαια κρίνεται η πορεία τους για τους επόμενους μήνες εφόσον μάλιστα υπάρξει αύξηση της τιμής των καυσίμων εξαιτίας της κρίσης στην Συρία και στην ευρύτερη περιοχή κάτι που θα πιέσει και τις τράπεζες.

Η στάση των τραπεζών

Στην παρούσα φάση όλα θα εξαρτηθούν από τη στάση των τραπεζών, οι οποίες, πλέον, λειτουργούν υπό όρους ΤΧΣ, και, κυρίως, από την ικανότητα των εταιρειών να διαχειριστούν το τις ροές κεφαλαίων τους. Σύμφωνα με πηγές μάλιστα δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να υπάρξουν αποφάσεις για delisting εταιρειών από το Χρηματιστήριο, δεδομένου ότι σε κάποιες από αυτές το συντριπτικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου είναι συγκεντρωμένο στα χέρια των μεγαλομετόχων.

Keywords
Τυχαία Θέματα