Στο βυθό του αχανούς Ινδικού Ωκεανού έχει καταλήξει το Boeing, λένε τώρα οι ειδικοί

Ο νότιος Ινδικός Ωκεανός , όπου οι ερευνητές «υποψιάζονται» ότι μπορεί να έχει πέσει το εξαφανισμένο αεροσκάφος Boeing 777 - 200ER της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines, είναι ένας τόπος, όπου ένα εμπορικό αεροσκάφος μπορεί να καταπέσει χωρίς να το εντοπίσουν πλοία, να το καταγράψουν ραντάρ ή να το φωτογραφίσουν δορυφόροι.

Η περιοχή αυτή είναι από τις πιο απομονωμένες του κόσμου, αλλά και από τις πιο βαθιές, θέτοντας δυνητικά τεράστιες προκλήσεις για τη διεθνή προσπάθεια αναζήτησης των πιθανών σημείων

συντριβής του αεροσκάφους. Ακόμη και η Αυστραλία η οποία έχει νησιωτικά εδάφη στον Ινδικό Ωκεανό και στέλνει αεροπλάνα διάσωσης για να εντοπίσουν αγνοούμενους ιστιοπλόους, δεν έχει καμία κάλυψη ραντάρ στα ανοικτά των ακτών της στον Ινδικό Ωκεανό.

«Στο μεγαλύτερο μέρος της δυτικής Αυστραλίας και σχεδόν σε ολόκληρο τον Ινδικό Ωκεανό, δεν υπάρχει σχεδόν καμία κάλυψη ραντάρ», δήλωσε μια αυστραλιανή πηγή της αρχής πολιτικής αεροπορίας, ζητώντας να τηρηθεί ο όρος της ανωνυμίας. «Αν μη τι άλλο είναι πάνω από 100 χιλιόμετρα ανοικτής θάλασσας, χωρίς καμία κάλυψη», συμπλήρωσε.

Ο Ινδικός Ωκεανός , ο τρίτος μεγαλύτερος στον κόσμο, έχει μέσο βάθος πάνω από 12.000 πόδια. Είναι δηλαδή βαθύτερα από ότι το σημείο στον Ατλαντικό Ωκεανό, όπου χρειάστηκαν δύο χρόνια για να βρεθούν στο βυθό τα συντρίμμια από το αεροπλάνο της Air France που εξαφανίστηκε το 2009, παρότι είχε εντοπιστεί σχετικά γρήγορα ο τόπος της συντριβής.

Μέχρι στιγμής, η αναζήτηση από το ναυτικό και τα αεροσκάφη πολυεθνικής δύναμης, έχει αποτύχει να βρει έστω και ένα ίχνος της πτήσης MH370, η οποία εξαφανίστηκε πριν από μία εβδομάδα μετά την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο και την προφανή εκτροπή της από το σχεδιαζόμενο ίχνος πτήσης.

Η προσπάθεια έχει επικεντρωθεί κυρίως στην Θάλασσα της Νότιας Κίνας, αλλά τώρα στρέφεται και προς τον Ινδικό Ωκεανό αφότου οι ερευνητές, εξετάζοντας τα ραντάρ και τα δορυφορικά δεδομένα, άρχισαν να υποψιάζονται ότι το Boeing 777 - 200ER πέταξε σκόπιμα εκατοντάδες ή ίσως και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Οι ερευνητές εξακολουθούν να ελέγχουν όλες τις πιθανές τελευταίες διαδρομές του αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένου του βόρειου άκρου του Ινδικού Ωκεανού, καθώς και της κεντρικής Ασίας, αν και οι περισσότεροι λένε ότι είναι πιο πιθανό να έχει πετάξει νότια από ότι βόρεια σε έναν «πολυσύχναστο» όπου πιθανόν και θα είχε εντοπιστεί.

Αξιωματούχοι πιστεύουν έτσι με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ότι το αεροσκάφος πέταξε νότια μέχρι πού έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη στη θάλασσα, σύμφωνα με μια πηγή που γνωρίζει τα στοιχεία που λαμβάνει η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, σχετικά με την έρευνα. Οι ερευνητές επίσης εκτιμούν ότι από την τελευταία φορά που το αεροσκάφος έδωσε στίγμα, στη βορειοδυτική ακτή της Μαλαισίας, είχε άλλες τέσσερις ώρες καυσίμων και θα μπορούσε να πετάξει για άλλα 3.500 χιλιόμετρα εάν είχε κανονική ταχύτητα πλεύσης και υψόμετρο.

Επίσης θεωρούν ότι στις νότιες περιοχές του Ινδικού Ωκεανού εάν υπήρξε συντριβή τα κομμάτια του αεροσκάφους θα έχουν διασκορπιστεί σε μεγάλη απόσταση που καθιστά δυσκολότερη την επιχείρηση εντοπισμού του σημείου συντριβής, καθώς έχει περάσει μια εβδομάδα και η περιοχή έχει ισχυρά ρεύματα.

Βοήθεια και από άλλες χώρες για την ανεύρεση του Μπόινγκ ζήτησε η Μαλαισία

Οι αρχές της Μαλαισίας ζήτησαν βοήθεια και από άλλες χώρες προκειμένου να εντοπίσουν το Μπόινγκ 777 που αγνοείται από το περασμένο Σάββατο, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή, οι αρχές έχουν έρθει σε επαφή με τις κυβερνήσεις χωρών από εδάφη των οποίων διέρχονται οι δύο αεροδιάδρομοι τους οποίους θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει η πτήση ΜΗ370. Στις χώρες αυτές περιλαμβάνονται το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Κιργιστάν, το Τουρκμενιστάν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, η Ινδία, η Κίνα, η Μιανμάρ, το Λάος, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία, η Αυστραλία και η Γαλλία.

Η αστυνομία της Μαλαισίας επιβεβαίωσε επίσης ότι το Σάββατο πραγματοποίησε έρευνες στα σπίτια του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη του αεροσκάφους που χάθηκε χωρίς ν' αφήσει κανένα ίχνος.

Οι αξιωματικοί της αστυνομίας πήραν καταθέσεις από την οικογένεια του κυβερνήτη ενώ ειδικοί εξετάζουν και τον προσομοιωτή πτήσεων που διέθετε στο σπίτι του ο 53χρονος Ζάχαρι Άχμαντ Σαχ.

Το Σάββατο οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι η απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας του αεροσκάφους και η στροφή του με κατεύθυνση τον Ινδικό Ωκεανό ήταν "σκόπιμες ενέργειες" ενώ από τα στοιχεία που διαθέτουν πιστεύουν ότι το Μπόινγκ συνέχισε να πετά για επτά ώρες αφότου έδωσε για τελευταία φορά το "στίγμα" του. Για το λόγο αυτό αποφάσισαν να επανεξετάσουν και πάλι τα προφίλ των 227 επιβατών και των 12 μελών του πληρώματός του.

Διέκοψε τις έρευνες η Ινδία

Η Ινδία ανακοίνωσε σήμερα ότι διέκοψε τις έρευνές της για το Μπόινγκ 777 της Malaysia Airlines κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης της Μαλαισίας που συντονίζει την προσπάθεια ανεύρεσής του και ότι αναμένει νέες οδηγίες για τα σημεία όπου θα πρέπει να επικεντρωθεί στο εξής.

"Η επιχείρηση διακόπηκε. Αναμένουμε νέες οδηγίες από τη Μαλαισία. Στις έρευνες του Σαββάτου δεν εντοπίστηκε τίποτα", είπε ο Χάρμιτ Σινγκ, ο εκπρόσωπος των ινδικών ενόπλων δυνάμεων για τα νησιά Άνταμαν και Νίκομπαρ.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, που άφησε να εννοηθεί ότι πρόκειται μόνο για μια προσωρινή παύση της επιχείρησης, σήμερα δεν απογειώθηκε κανένα αεροσκάφος για να ερευνήσει την περιοχή.

Η Ινδία έχει αναπτύξει έξι πλοία και πέντε αεροσκάφη στην Κόλπο της Βεγγάλης και γύρω από τα νησιά Άνταμαν και Νίκομπαρ που βρέχονται ανατολικά από τη Θάλασσα Άνταμαν.

Αφού εγκαταλείφθηκαν οι επιχειρήσεις στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, πλοία και αεροσκάφη από περίπου δέκα χώρες επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειές τους κατά μήκος δύο αεροδιαδρόμων: ο ένας, ο βόρειος, εκτείνεται από τη βόρεια Ταϊλάνδη μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν ενώ ο δεύτερος, ο νότιος, από την Ινδονησία μέχρι το νότιο Ινδικό Ωκεανό. Οι αναλυτές ωστόσο επισημαίνουν ότι ο βόρειος αεροδιάδρομος περνά πάνω από πολλές χώρες, τα στρατιωτικά ραντάρ των οποίων θα είχαν εντοπίσει κάποιο σήμα του αεροσκάφους και για το λόγο αυτό θεωρούν πιθανότερη την εκδοχή να κινήθηκε προς τα νότια.

Έρευνες στο σπίτι του συγκυβερνήτη έκαναν οι Μαλαισιανές αρχές

Οι αστυνομικές αρχές της Μαλαισίας που ερευνούν τη μυστηριώδη εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 πριν από 9 ημέρες, πραγματοποίησαν έρευνα στο σπίτι του συγκυβερνήτη του αεροσκάφους, λίγες ώρες αφότου ο πρωθυπουργός της χώρας είχε δηλώσει ότι το Μπόινγκ 777-200ER εξετράπη "σκόπιμα" από την πορεία του.

Ο πρωθυπουργός Νατζίμπ Ραζάκ είπε το Σάββατο ότι οι έρευνες θα επικεντρωθούν και πάλι στο πλήρωμα και τους επιβάτες του αεροσκάφους αφού επιβεβαιώθηκε ότι ανθρώπινο χέρι απενεργοποίησε τα συστήματα επικοινωνιών του Μπόινγκ λίγη ώρα αφότου είχε απογειωθεί από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο.

Υψηλόβαθμος αξιωματικός της αστυνομίας που έχει γνώση των ερευνών είπε ότι αστυνομικοί έψαξαν το σπίτι του 27χρονου συγκυβερνήτη Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, αργά το βράδυ του Σαββάτου. Νωρίτερα είχε γίνει έρευνα και στο σπίτι του κυβερνήτη Ζάχαρι Άχμαντ Σαχ, 53 ετών.

"Προς το παρόν δεν αποκλείουμε κανένα κίνητρο", είπε η πηγή αυτή.

Το Μπόινγκ, στο οποίο επέβαιναν 239 επιβάτες και μέλη πληρώματος, χάθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Μαρτίου, χωρίς να εκπέμψει σήμα κινδύνου.

Από ανάκριση το πλήρωμα και το προσωπικό εδάφους που ασχολήθηκε με το Boeing πριν ξεκινήσει για τη μοιραία πτήση

Οι ερευνητές που εξετάζουν τις συνθήκες εξαφάνισης του αεροσκάφους της Malaysia Airlines ανέκριναν το πλήρωμα και το προσωπικό εδάφους που είχε ασχοληθεί με την πτήση MH370 πριν αυτή απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στις 8 Μαρτίου. Αστυνομική πηγή στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ανέφερε ότι οι ερευνητές μίλησαν με ορισμένους από το προσωπικό εδάφους για να εξακριβώσουν αν αυτοί γνωρίζουν κάποια λεπτομέρεια που θα μπορούσε να παράσχει πληροφορίες ή ενδείξεις για το Μπόινγκ 777.

«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν θετικά αποτελέσματα », είπε η αστυνομική πηγή χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τον αριθμό των ατόμων από το προσωπικό εδάφους που ανακρίθηκαν. Νωρίτερα χθες Σάββατο, η αστυνομία έψαξε τα σπίτια του πιλότου και του συγκυβερνήτη του τζετ της Malaysian Airlines, λίγες ώρες αφότου ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε ότι το σύστημα επικοινωνίας του αεροσκάφους είχε εσκεμμένα απενεργοποιηθεί και ότι το αεροπλάνο πετούσε για επτά ώρες σε άγνωστο προορισμό.

Δύο αεροδιάδρομοι έχουν εντοπιστεί από τα δορυφορικά δεδομένα όπου το αεροσκάφος θα μπορούσε να πετάξει. Ο πρώτος είναι προς τα βόρεια έως το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν στην Κεντρική Ασία και ο δεύτερος προς το νότιο Ινδικό Ωκεανό. Ειδικοί ανέφεραν ότι αν το αεροπλάνο προσπάθησε να κάνει τη βόρεια διαδρομή , είναι εξαιρετικά απίθανο ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει μέσα από τον ινδικό εναέριο χώρο και πάνω από χώρες όπως το Αφγανιστάν και το Πακιστάν όπου είναι διάσπαρτες από στρατιωτικά ραντάρ.

Εν τω μεταξύ όπως έγινε γνωστό η Ινδία ανέστειλε τις έρευνες που διεξήγαγε κατόπιν αιτήσεως της κυβέρνησης της Μαλαισίας. Η Ινδία ερευνούσε δύο περιοχές, μία γύρω από τα νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ και μια πιο δυτικά στον κόλπο της Βεγγάλης. Και οι δύο έρευνες έχουν ανασταλεί, αλλά μπορεί να ξαναρχίσουν όπως ανέφεραν αξιωματούχοι.

Keywords
Τυχαία Θέματα