Ποιος δεν θέλει τις αποκρατικοποιήσεις;

Το 2007, η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποφάσισε μια ρηξικέλευθη για την εποχή εκείνη ιδιωτικοποίηση, παρέδωσε τη χρήση ενός προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά στην κινεζική εταιρεία Cosco Pacific. Η Cosco ανέλαβε το 2008 τη διαχείριση των εργασιών εμπορευματοκιβωτίων, υποχρεώθηκε να επενδύσει επιπλέον 620 εκατ. ευρώ και να πληρώνει ενοίκιο

κάθε χρόνο στο ελληνικό δημόσιο για τα επόμενα 30 χρόνια. Το 2009 η Cosco κατέβαλε  4,5 εκατ. ευρώ, το 2010 κατέβαλε 23,4 εκατ. ευρώ και το 2011 το ενοίκιο ανέβηκε στα 26,6 εκατ.

Όσο ανεβαίνουν οι δουλειές της Cosco, τόσο βελτιώνονται τα έσοδα του Δημοσίου. Σήμερα, ο κύκλος εργασιών στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται η Cosco έχει ξεπεράσει τον υψηλότερο τζίρο ακόμη και στο απόγειο της ανάπτυξης. Η Cosco, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φορτίων, ενέταξε στη λίστα των πελατών του ΣΕΜΠΟ ασιατικές εταιρείες μεγάλου διαμετρήματος, όπως η K-Line, η YML και η Hanjin, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ προχώρησε σε συμφωνίες και με άλλες εταιρείες-κολοσσούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Evergreen, η Maersk κ.ά., προκειμένου να στρέψουν φορτία τους προς το λιμάνι του Πειραιά.

Είναι προφανές ότι ο ένας προβλήτας που διαχειρίζεται η Cosco εμφανίζει υπερδιπλάσιο τζίρο από όλους τους προβλήτες που διαχειρίζεται το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΟΛΠ.  Στους 9 μήνες του 2012, η Cosco έχει διακινήσει από την προβλήτα ΙΙ του Πειραιά περί τα 1,6 εκατ. κοντέινερ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 95,9%! Μόνο τον Σεπτέμβριο διακίνησε 171.000 κοντέινερ, αυξάνοντας κατά 77,4% την κίνηση, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011.

Ο Πειραιάς συνεχίζει να παραμένει το πιο δυναμικό εμπορικό λιμάνι για τους Κινέζους, καθώς στο 9μηνο η διακίνηση φορτίων στο Σουέζ μειώθηκε κατά 9,6%, στη Νάπολη αυξήθηκε 19,1%, ενώ κατά 11,6% μειώθηκε η Αμβέρσα. Τα επόμενα τρία χρόνια ο κινεζικός όμιλος έχει σκοπό να δαπανήσει περί τα 300 εκατ. δολάρια για την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και την κατασκευή του νέου προβλήτα, με σκοπό να υπερδιπλασιαστεί ο όγκος των φορτίων και βασικότερη επιδίωξη την ανάδειξη του ΣΕΠ ως του μεγαλύτερου container terminal στην ανατολική Μεσόγειο.

 

Keywords
Τυχαία Θέματα