Ένας (μειωμένος) μισθός για όλους μέχρι το 2017

Πολιτική

Με μόνιμο μηχανισμό που κατά περιόδους θα μειώνει ή θα "παγώνει" σε πολύ χαμηλά επίπεδα για τα επόμενα χρόνια τον κατώτατο μισθό (586 ευρώ μεικτά σήμερα), προκειμένου η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας να ευθυγραμμιστεί με τα αντίστοιχα επίπεδα των χωρών της Νοτιανατολικής Ευρώπης και να παραμείνει εκεί ακόμα και όταν παρέλθει η ύφεση, θα ελέγχονται στο εξής οι αποδοχές των χαμηλόμισθων, που σήμερα φθάνουν τους 350.000. Ταυτόχρονα, από αύριο Δευτέρα που λήγει η (τρίμηνης διάρκειας) μετενέργεια της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης, περικόπτεται με βάση το Μνημόνιο 3

το επίδομα γάμου, που αντιστοιχεί στο 10% των αποδοχών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, καθώς σύμφωνα με την πρόβλεψη, ο εργοδότης "δύναται" να το καταβάλει. Το Σχέδιο Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για τον κατώτατο μισθό που έχει ήδη παραδοθεί από τον υπουργό Εργασίας στην τρόικα προβλέπει μια σειρά από ρήτρες, οικονομικούς δείκτες και αυστηρά κριτήρια. Και μόνο η παράμετρος της ανεργίας που θα πρέπει να μειωθεί στο 10% είναι απαγορευτική για αύξηση του κατώτατου μισθού μέχρι και το 2027, όπως εκτιμά το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ. Έτσι και με τη λήξη των τελευταίων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ο νέος, χωρίς εγγύηση κατώτατος μισθός, που δεν θα είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης, αλλά κυβερνητικής απόφασης, θα ακολουθείται από τις ακόλουθες δεσμευτικές ρήτρες: α) τη ρήτρα συγκρίσιμης ευθυγράμμισης (ανταγωνιστικής υποτίμησης με τις χώρες της Κεντρικής και Ν.Α. Ευρώπης, ανεξάρτητα από την πορεία της οικονομίας και της βιωσιμότητας του χρέους), β) την πρόβλεψη (από το πρώτο Μνημόνιο) σύμφωνα με την οποία όλες οι ΣΣΕ που θα υπογραφούν μετά τον μηχανισμό μπορούν να αποκλίνουν από τα εκάστοτε όρια της Εθνικής Γενικής ΣΣΕ που στο εξής θα διαμορφώνει η κυβέρνηση και γ) την ευθυγράμμιση σε βάθος τριετίας των μισθών του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ με τους νέους μειωμένους μισθούς του ιδιωτικού τομέα. Με κριτήριο τη φτώχεια και... τη μαύρη εργασία Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού κατώτατου μισθού θα διαδραματίσουν, εκτός από την ανεργία και τη γενικότερη οικονομική συγκυρία, ο αριθμός κάθε φορά αυτών που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό, η σχέση αυτού του μισθού ως καθαρό διαθέσιμο εισόδημα με τον μέσο μισθό, το όριο της φτώχειας, το όριο ελάχιστης διαβίωσης, αλλά και διάφορες κοινωνικές παροχές που δίνονται με βάση εισοδηματικά κριτήρια... Συμπληρωματικά, θα λαμβάνονται υπόψη μια σειρά από παράμετροι, που ευκολότερα θα οδηγούν σε μείωση παρά σε αύξησή του, όπως η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η εισφοροδιαφυγή, οι εικονικοί μισθοί και το μέγεθος των ατομικών συμβάσεων έναντι των συλλογικών, κλαδικών ή και επιχειρηματικών. Προς κατάργηση οι τριετίες Σύμφωνα με πληροφορίες, από το σχέδιο του κατώτατου μισθού η τρόικα θέλει να καταργηθούν οι τριετίες που διεσώθησαν "παγωμένες" στην τελευταία διαπραγμάτευση μέχρι να πέσει η ανεργία στο 10%. Οι τροϊκανοί θεωρούν πως η οριζόντια αύξηση μισθών λόγω προϋπηρεσίας δεν συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα, ενώ επιμένουν στην αξιολόγηση του μηχανισμού για τον κατώτατο μισθό το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, προκειμένου να ξεκινήσει η προσαρμογή (δηλαδή η μείωση) από το 2014, καθώς θεωρείται δύσκολο και πολύ πιεστικό για την κυβέρνηση να γίνει νέα παρέμβαση μέσα στο 2013, ειδικά μετά το δραστικό κούρεμα κατά 22% τον Φεβρουάριο του 2012, αλλά και την ουσιαστική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων με το τρίτο Μνημόνιο. Πετρόπουλος Α.Η ΑΥΓΗ, 31/3/2013Tags: φτώχειαμηχανισμόςμισθόςπάγωμαανταγωνιστικότητααποδοχέςχαμηλόμισθοι
Keywords
Τυχαία Θέματα