Ενεργειακός μετασχηματισμός στο λιμάνι του Πειραιά
Τα τελευταία χρόνια, τα μεγαλύτερα λιμάνια στον κόσμο, πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές τους προκειμένου να μπορούν να εξασφαλίσουν στα πλοία κατά τον ελλιμενισμό τους τη σύνδεσή τους με υποδομές παράκτιας ηλεκτρικής ενέργειας. Σε αυτό το μοτίβο θα κινηθεί το επόμενο διάστημα το λιμάνι του Πειραιά. Αναλυτικότερα, ο ΟΛΠ θα προχωρήσει στην ενεργειακή μετάβαση των υποδομών του, με αρχή από το χώρο της ακτοπλοΐας.
Με τα
Ήδη οι υπηρεσίες του ΟΛΠ εργάζονται αυτή τη στιγμή προκειμένου να υποβάλουν πρόταση χρηματοδότησης κατασκευής των πέντε θέσεων ηλεκτροδότησης της ακτοπλοΐας από τις αρχές του 2024, καθώς ήδη στον συγκεκριμένο χώρο ο λιμένας διαθέτει την απαραίτητη μέση ηλεκτρική ισχύ και, μάλιστα, σε μορφή «πράσινης» ενέργειας για να μπορέσει να λειτουργήσει.
Για τις θέσεις των κρουαζιερόπλοιων η διαδικασία αναμένεται να είναι πιο χρονοβόρα, καθώς ο ΑΔΜΗΕ δεν έχει εξασφαλίσει ακόμα την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ υψηλής τάσης, καθώς για τις υφιστάμενες θέσεις θα απαιτηθούν περίπου 80 μεγαβάτ.
Ο ΟΛΠ έχει ξεκινήσει συνεργασία με τον ΑΔΜΗΕ, τη ΔΕΔΗΕ και τη ΡΑΕ προκειμένου να καταλήξουν σε ένα συγκεκριμένο αίτημα για τη μεταφορά της απαραίτητης ισχύος, καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, κομμάτι του οποίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030.
Με βάση την CLIA, μέχρι το 2028 περισσότερα από 210 κρουαζιερόπλοια έχουν προγραμματιστεί να διαθέτουν συστήματα ηλεκτροδότησης από την ξηρά ή να διαμορφωθούν ώστε να προσθέσουν ηλεκτροδότηση.
Σήμερα, στο σύνολο του στόλου των μελών εταιρειών της CLIA, 120 κρουζιερόπλοια (το 46% του συνόλου) είναι εξοπλισμένα για να συνδεθούν με παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, ενώ μόνο 33 λιμάνια παγκοσμίως διαθέτουν τουλάχιστον ένα κρηπίδωμα εξοπλισμένο με χερσαία ηλεκτρική ενέργεια.
Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, δείχνει ότι η σύνδεση με την παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, επιτρέπει την απενεργοποίηση των μηχανών των πλοίων όταν βρίσκονται στο λιμάνι, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων ρύπων έως και 98%.
Ευρωπαϊκή οδηγία
H τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2021 προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας 2014/94/ΕΕ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων {COM(2021) 103 final} διαπιστώνει περιορισμένη πρόοδο στα λιμάνια της Ευρώπης, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και να περιοριστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον τομέα των μεταφορών.
Η οδηγία αυτή καθορίζει τις ελάχιστες προδιαγραφές για τη δημιουργία υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, περιλαμβανομένων των σημείων επαναφόρτισης των ηλεκτρονικών οχημάτων και των σημείων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (LNG και CNG) και υδρογόνου και των προδιαγραφών τους.
Σχετικά με τις υποδομές στα λιμάνια, στην οδηγία αυτή αναφέρεται πως η ανάγκη των κρατών μελών να διασφαλίσουν παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς θα αξιολογούνταν εντός των εθνικών πλαισίων πολιτικής τους, σύμφωνα με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές.
Οι υποδομές αυτές θα πρέπει να εγκατασταθούν κατά προτεραιότητα σε λιμένες του Κεντρικού Δικτύου (Core Network) του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), και σε άλλους λιμένες, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, εκτός εάν δεν υπάρχει ζήτηση και το κόστος είναι δυσανάλογο προς το σύνολο του οφέλους (οικονομικού, στρατηγικού, περιβαλλοντικού).
Σχετικά με τον εφοδιασμό με φυσικό αέριο στα λιμάνια, ως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίσουν, μέσω των εθνικών τους πλαισίων πολιτικής, ότι υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με LNG προκειμένου να καθίσταται δυνατή η κυκλοφορία πλοίων που κινούνται με LNG σε ολόκληρο το το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ΔΕΔ-Μ.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει στην τελευταία έκθεσή του “Η Συμβολή της Ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Προοπτικές και Προκλήσεις” το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών που επικαλείται τη σχετική οδηγία, τα λιμάνια του Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου περιλαμβάνονται στο Κεντρικό Δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ΔΕΔ-Μ αλλά και επιπλέον 20 λιμάνια της Ελλάδας.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- ΥΠΑΑΤ: Επιτακτική ανάγκη αναβάθμισης του ΟΠΕΚΕΠΕ – Προσπάθεια μείωσης των ποσών που μεταφέρονται στον Πυλώνα ΙΙ
- Εζα: Νέο business plan με στόχο την ανάκαμψη- Βελτιωμένη κερδοφορία το 2023
- Όλα τα ποσά για το επίδομα παιδιού - Ποιοι θα το λάβουν (πίνακας)
- Αργεντινή: «Βουτιά» στο άγνωστο- Το outsider με το αλυσοπρίονο που αναδείχθηκε πρόεδρος της χώρας
- SMEs: Lack of liquidity and high operation cost
- Οι εφημερίδες της Δευτέρας 20 Νοεμβρίου 2023
- Ιαπωνία: «Καταδικάζει σθεναρά» την κατάληψη εμπορικού πλοίου από τους Χούθι
- Μειώθηκαν οι ΑΠΕ, εκτινάχθηκε η τιμή του ρεύματος
- Η Intracom Ventures της οικ. Κόκκαλη μπαίνει στην ABC της ΤΕΜΕΣ
- Πώς θα παίρνουν 40% της σύνταξης όσοι έχουν χρέη στα Ταμεία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Emea.gr
- Τελευταία Νέα Emea.gr
- Ενεργειακός μετασχηματισμός στο λιμάνι του Πειραιά
- Νέος πρόεδρος της Αργεντινής ο Χαβιέρ Μιλέι
- Ισραήλ: Διαψεύδει ότι «έκλεισε» συμφωνία για απελευθέρωση ομήρων και κατάπαυση του πυρός
- Δημήτρης Παπαστεργίου: Μεγάλη ευκαιρία η τεχνητή νοημοσύνη – Έτσι διευκολύνει τους πολίτες το ΑΙ Gov
- Αντιτορπιλικό «Βέλος»: Ρυμουλκήθηκε στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης
- Edith Piaf: Ξανά ζωντανή μέσω της AI στη σκηνή
- DOTSOFT: Η ελληνική καινοτομία στα καλύτερά της – Μεταμορφώνει τις έξυπνες πόλεις
- Βίκτορ Γουεμπανιάμα, το θαύμα της φύσης…
- Επιστροφή του πλεονάσματος της ανάπτυξης στην κοινωνία υπόσχεται ο πρωθυπουργός
- Βασιλική Λαζαράκου: Η πολυπράγμων οραματίστρια δείχνει το δρόμο της επιτυχίας μέσω διαφάνειας, αποφασιστικότητας και προσήλωσης στον στόχο και την καινοτομία
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Ο προϋπολογισμός 2024 στη Βουλή: Οι προβλέψεις και οι παροχές
- Αργεντινή: Nέος πρόεδρος o Χαβιέρ Μιλέι με... αλυσοπρίονο στις δαπάνες
- Η θέση της ΕΕ για την «επόμενη μέρα» στη Γάζα
- «Ρεκόρ» ταξιδιών για την Ημέρα των Ευχαριστιών αναμένουν οι αεροπορικές
- Το χιώτικο μανταρίνι του Κάμπου έκανε εύφορο το Περιβόλι
- Entrepreneurship in Greece: Challenges and prospects
- Κλίμα: Το πλουσιότερο 1% κάνει εκπομπές αερίων ίσες με τα δυο τρίτα των φτωχότερων
- Ηθικές αρχές και στρατηγική
- Οι εφημερίδες της Δευτέρας 20 Νοεμβρίου 2023
- ΚΑΠ ΣΗΜΑΙΝΕΙ προετοιμασία