Επίσημο: Εγκρίθηκε από την Eπιτροπή Ανταγωνισμού το mega deal Attica Group – ΑΝΕΚ
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σκεπτικό: «η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά. Η ανωτέρω απόφαση
Θα πρέπει εξάλλου να σημειωθεί ότι επί της ουσίας δεν σημειώνεται ανατροπή στα δεδομένα που επικρατούν στην ελληνική ακτοπλοΐα, δεδομένης της πολυετούς συνεργασίας των δύο εταιρειών στην Κρήτη και στην Αδριατική. «H ANEK ωφελείται, καθώς διασώζεται από έναν ισχυρό όμιλο» ήταν το χαρακτηριστικό σχόλιο ανθρώπων που γνωρίζουν την αγορά.
Σημειώνεται ότι στο δυναμικό της η χανιώτικη εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από οκτώ πλοία. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα ΚΡΗΤΗ I, το ΚΡΗΤΗ ΙΙ που είναι παροπλισμένο το Πρέβελης, το Έλυρος, το Ελ.Βενιζέλος, το Olympic Champion , το Hellenic Spirit και το Κύδων που είναι ναυλωμένο στο εξωτερικό. Τη δεδομένη χρονική περίοδο δραστηριοποιείται στην Κρήτη και Αδριατική μέσω της κοινοπραξίας που είχε με την Attica.
Τα συγκεκριμένα πλοία είναι ενταγμένα στον στόλο του Ομίλου Attica – ο οποίος σήμερα διαθέτει 36 πλοία, συμβατικά και ταχύπλοα- ενώ πλέον η δύναμή του θα ανέβει στα 44 συνολικά.Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι δύο εταιρείας λειτουργούν ως κοινοπραξία από τον Ιούνιο του 2011. Η συνεργασία ξεκίνησε αρχικά από την Ανκόνα και το Ηράκλειο, ενώ στη συνέχεια επεκτάθηκε και σε Μπάρι-Βενετία και Χανιά.
Ο Όμιλος Attica δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τον Αργοσαρωνικό, το Βόρειο Αιγαίο, τις Σποράδες, στην Αδριατική και στη γραμμή Ισπανία-Μαρόκο. Μέχρι πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασίαΜε τα σημερινά δεδομένα, η διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο. Αναλυτικότερα, σε πρώτο στάδιο θα πραγματοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις των δύο εταιρειών προκειμένου να δώσουν την έγκρισή τους στην απόφαση, κάτι που αναμένεται να συμβεί στα τέλη του προσεχούς Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα μέσα στον Νοέμβριο, υπολογίζεται ότι θα ληφθεί και η έγκριση του ενημερωτικού από την Κεφαλαιαγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν ήταν μια γρήγορη απόφαση. Αντιθέτως, η Ολομέλεια, λαμβάνοντας υπόψιν τη πολυπλοκότητα του ζητήματος, εξήντλησε κάθε περιθώριο και εξέτασε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Στόχος της ήταν από τη μία πλευρά να μην υπάρξουν παρερμηνείες και από την άλλη να μην εκτεθεί η ίδια, την ώρα που υπήρχαν έντονες αντιδράσεις για τη συγκεκριμένη από την Seajets και τις Μινωικές Γραμμές οι οποίες είχαν καταθέσει ενστάσεις και αντιπροτάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι, στη -μη δεσμευτική- εισήγησή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε προτείνει την έγκριση της συγχώνευσης παρά τα πιθανά προβλήματα ανταγωνισμού που θα προκληθούν σε ορισμένα ζεύγη λιμένων στην Κρήτη και στην Αδριατική δημιουργώντας ή ενισχύοντας δεσπόζουσα θέση.
Συγκεκριμένα, οι εισηγητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ΑΝΕΚ ως προβληματική επιχείρηση «θα αναγκαστεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση» και πως «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση» Attica – ANEK.
H Αttica έχει κάνει προσφορά στα 80 εκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες υπό τη μορφή ανάληψης των χρεών της ΑΝΕΚ και ποσοστό της τάξης 11,5% των μετοχών της Attica Group στους μετόχους της ΑΝΕΚ.Πρόταση είχε καταθέσει δύο φορές και ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets ανεβάζοντας το τίμημα στα 83 εκατομμύρια ευρώ ενώ παρέμβαση είχε κάνει και ο Όμιλος Γκριμάλντι.
Ειδικότερα, με επιστολή του προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού ανέφερε ότι σε περίπτωση που «ναυαγούσε» η συγχώνευση της Attica με την ΑΝΕΚ ο ναπολιτανικός Όμιλος δεσμευόταν να δρομολογήσει πλοία του, στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής καλύπτοντας το κενό που θα άφηνε η ΑΝΕΚ η οποία εάν δεν απορροφούνταν θα έκλεινε.
Από την πλευρά της, η Minoan Lines είχε ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι ήταν διατεθειμένη να διαπραγματευτεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμούσε να το πουλήσει ή εάν βρισκόταν στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Καταβλήθηκε η 5η δόση του επιδόματος θέρμανσης
- Cycladic IFLY: Η νέα εταιρεία αερογραμμών που «απογειώνει» την τουριστική εμπειρία
- Πώς θα κάνετε ήρεμες διακοπές σε πολυσύχναστους προορισμούς
- Πραξικόπημα στον Νίγηρα: Η ECOWAS ψάχνει λύση καθώς εκπνέει το τελεσίγραφο για αποκατάσταση συνταγματικής τάξης
- Λάρισα: Σε κρίσιμη κατάσταση η αστυνομικός που ξυλοκοπήθηκε από τον σύζυγό της
- Δανία: Ενισχύονται οι έλεγχοι στα σύνορα μετά τις διαδηλώσεις που περιλάμβαναν κάψιμο του Κορανίου
- Finance Ministry: Debt servicers’ bill to be ready by autumn
- Αναβαθμίζεται ο αστικός εξοπλισμός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ιτέας
- Δεν κατατέθηκαν προσφορές για τις άγονες αεροπορικές γραμμές Ιωάννινα – Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα
- Τσαμάζ: «Κορυφώνεται το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΤΕ»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Emea.gr
- Τσαμάζ: «Κορυφώνεται το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΤΕ»
- ΜΟΝΟΚΕΡΟΣ: Απολαυστικό επεισόδιο με ρομπότ, γυναικεία επιχειρηματικότητα και… κουμπαρά το Σάββατο στις 11.30!
- Επ. Ανταγωνισμού: Πράσινο φως στην εξαγορά της Unison από τη Mytilineos
- Έως την Κυριακή οι αιτήσεις για voucher βιβλίων με 25% αυξημένη αξία
- Κτηματολόγιο: Από 28 Αυγούστου ψηφιακά ο αριθμός προτεραιότητας
- Επίσημο: Εγκρίθηκε από την Eπιτροπή Ανταγωνισμού το mega deal Attica Group – ΑΝΕΚ
- Σαρωτικοί έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας για εργασιακό trafficking
- Τελευταία Νέα Emea.gr
- Επίσημο: Εγκρίθηκε από την Eπιτροπή Ανταγωνισμού το mega deal Attica Group – ΑΝΕΚ
- ΜΟΝΟΚΕΡΟΣ: Απολαυστικό επεισόδιο με ρομπότ, γυναικεία επιχειρηματικότητα και… κουμπαρά το Σάββατο στις 11.30!
- Επ. Ανταγωνισμού: Πράσινο φως στην εξαγορά της Unison από τη Mytilineos
- Τσαμάζ: «Κορυφώνεται το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΤΕ»
- Σαρωτικοί έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας για εργασιακό trafficking
- Κτηματολόγιο: Από 28 Αυγούστου ψηφιακά ο αριθμός προτεραιότητας
- Έως την Κυριακή οι αιτήσεις για voucher βιβλίων με 25% αυξημένη αξία
- Όπου δεν πίπτει γόνιμος λόγος, πίπτει κομματική ράβδος… per se
- Επιστολή ΕΣΑμεΑ στον Κυριάκο Μητσοτάκη
- Yπ. Εργασίας: Ο «κορμός» του νέου νομοσχεδίου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Δυνητική ευρεία αύξηση στην απόκτηση ομολογιών σε γιουάν
- DBRS: Το «κλειδί» για την επενδυτική βαθμίδα
- Στα LNG carriers εισέρχεται η Evalend Shipping
- Επιθεώρηση Εργασίας: Πρόστιμα 1,2 εκατ. ευρώ - Έλεγχοι κατά του εργασιακού trafficking
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Επανέναρξη κάλυψης από Euroxx με τιμή-στόχο 22,60 ευρώ και σύσταση Overweight
- ΟΚ από Επ. Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group
- Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για να χορηγηθεί προκαταβολή από τον ΕΛΓΑ σε αγρότες και κτηνοτρόφους
- Συνάντηση Δημ. Παπαστεργίου με στελέχη της Amazon Web Services
- Το πρόβλημα του χρέους των αναπτυσσόμενων χωρών θα επιλυθεί μέσω της ανάπτυξης