Τα πολλαπλά ρίσκα με τα ηλεκτρικά οχήματα

Αναμφίβολα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συμβάλει στην σταδιακή μεταβολή της κουλτούρας μας περί της κίνησης με περισσότερο περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο.

Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει να αλλάζουν τις ισορροπίες και στην ίδια την αγορά των οχημάτων, επιδρώντας καταλυτικά στην αναθεώρηση των όσων γνωρίζαμε μέχρι πρότινος και στην επιβολή νέων δεδομένων που εκτείνονται κατά μήκος των Stakeholders (λ.χ. οδηγοί, αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, τεχνικοί – μηχανικοί, συνεργεία, σταθμοί φόρτισης κ.ο.κ.) που εμπλέκονται και έχουν λόγο στην υπό διαμόρφωση νέα

συνθήκη.

Δεδομένα, τα οποία διαθέτουν εξειδικευμένη γνώση, η οποία πρέπει να μεταδοθεί τόσο στους οδηγούς – κατόχους, όσο και στους τεχνικούς-μηχανικούς και τα εν γένει συνεργεία οχημάτων, τα οποία αργά ή γρήγορα θα κληθούν να διαχειριστούν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή τα υποβοηθούμενα. Και δη αυτά της υψηλής τάσης και όχι τα υβριδικά.

Για παράδειγμα, γνωρίζετε πως σε περίπτωση διαφυγής ηλεκτρικού ρεύματος από ένα όχημα υψηλής τάσης, το ανθρώπινο σώμα είναι πιθανό να βληθεί με ρεύμα έντασης 10-60 Αμπέρ; Εξαιρετικά υψηλό, το οποίο παράλληλα εντάσσεται στο συνεχές ρεύμα, γεγονός που από μόνο του οδηγεί σε ηλεκτροπληξία και είναι ικανό να οδηγήσει στο θάνατο!

Εάν είστε κάτοχοι ηλεκτρικού αυτοκινήτου και έχετε επιχειρήσει να ανοίξετε το καπό θα έχετε διαπιστώσει ορισμένα πορτοκαλί τμήματα, από τα οποία ουσιαστικά διέρχονται καλώδια μεταφοράς ρεύματος και τα οποία ενέχουν αυξημένο βαθμό επικινδυνότητας για όσους τυχόν έλθουν σε επαφή μαζί τους.

Συνεργεία-χειρουργεία με αυξημένο βαθμό μέτρων ασφαλείας 

Παράλληλα, στις προδιαγραφές των εν λόγω οχημάτων υφίστανται έννοιες όπως λ.χ. διαρροή ηλεκτρολυτών, ρήγμα και έκρηξη, οι οποίες οφείλουν να κάνουν όλους τους εμπλεκόμενους να είναι εξόχως επιφυλακτικοί με την εν γένει διαχείριση του, πόσο μάλλον την μηχανολογική συντήρησή του.

Μιας και ο λόγος στην διαδικασία της επισκευής ή της προγραμματισμένης συντήρησης, γνωρίζετε, πως προκειμένου να εισέλθει σε ένα πιστοποιημένο συνεργείο ηλεκτρικών οχημάτων, θα πρέπει να παραμείνει σε εξωτερικό χώρο για χρονικό διάστημα 24 ωρών; Στην περίπτωση που αναρωτιέστε γιατί, η απάντηση «κρύβεται» στο εάν το όχημα διαθέτει κάποια σημαντική βλάβη, καθώς αυτή δύναται να οδηγήσει σε διαρροή, ανάφλεξη ή ακόμη και έκρηξη.

Επιπροσθέτως, σημαντικό κεφάλαιο για τα ηλεκτρικά οχήματα αναδεικνύονται και τα εξειδικευμένα μηχανολογικά συνεργεία, τα οποία οφείλουν να πληρούν ιδιαίτερα αυστηρούς όρους διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου, προκειμένου να διασφαλίζουν τους εργαζομένους σε αυτά από τυχόν αντίστοιχα με τα προαναφερθέντα προβλήματα και κινδύνους. Συνεργεία, που οφείλουν να προσομοιάζουν (με μια δόση… ελαφράς υπερβολής) σε χειρουργεία, διαθέτοντας από ξεχωριστούς χώρους εισδοχής και επισκευής οχημάτων κατά μόνας μέχρι ειδικά ερμάρια αποθήκευσης συσσωρευτών, εργαλεία που προϋποθέτουν συγκεκριμένες προδιαγραφές, μέσα ατομικής προστασίας και ευρύτερα εξοπλισμό ασφαλείας για τους εργαζομένους, για τα οποία και απαιτούνται επενδύσεις.

Ξεχωριστή σημασία πρέπει να δίνεται στις θερμογραφίες, καθώς ένα ηλεκτρικό όχημα κινδυνεύει από υπερθέρμανση, η οποία μπορεί να μετεξελιχθεί σε φωτιά και έκρηξη, οι οποίες αντιμετωπίζονται με πολύ μεγάλη δυσκολία και χαμηλό βαθμό αποτελεσματικότητας από τις δυνάμεις πυρόσβεσης. 

Βέβαια, υπάρχουν μελέτες σύμφωνα με τις οποίες εκτιμάται πως η πιθανότητα ένα ηλεκτρικό όχημα να αρπάξει φωτιά κινείται στο 10% ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης. Παρόλα αυτά, στην πράξη έχει αποδειχθεί πως οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά οχήματα δύσκολα μπορούν να κατασβεστούν και εξαιτίας του γεγονότος πως διαθέτουν περίκλειστη μπαταρία, με την σύνθεση και το περιεχόμενό της να είναι απόρρητη. 

Η «παγίδα» του υπόγειου πάρκινγκ!

Υπό αυτό το πρίσμα, πόσοι χρήστες τέτοιων οχημάτων, αλλά και πόσες επιχειρήσεις που διαθέτουν εσωτερικούς χώρους στάθμευσης και δη συνήθως σε υπόγειους χώρους, έχουν υπολογίσει τον κίνδυνο στον οποίο υποβάλλονται σε καθημερινή βάση, στην περίπτωση που συμβεί το αναπόφευκτο γεγονός και αναφλεγεί ένα τέτοιο όχημα;

Πως θα καταφέρουν να θέσουν την φωτιά υπό έλεγχο, σε εσωτερικό χώρο, υπόγειο, με εξαιρετικά τοξικά αέρια να εκλύονται στην ατμόσφαιρα;

Με ποιο τρόπο τα πυροσβεστικά οχήματα θα είναι σε θέση να φτάσουν σε έναν υπόγειο χώρο στάθμευσης; 

Έχουν σχεδιαστεί και τεθεί σε εφαρμογή, άραγε, σχέδια διαφυγής του προσωπικού και αντιμετώπισης μιας τέτοιας πιθανότητας; 

Άραγε, γνωρίζουν πως σε περίπτωση πυρκαγιάς σε ένα τέτοιου είδους όχημα, η κοντινότερη απόσταση που πρέπει να έχει καθείς που βρίσκεται εκεί κοντά είναι τα 10 μέτρα;

Τελεί εις γνώση της διοίκησης μιας επιχείρησης ή ακόμη και του οδηγού-κατόχου ενός ηλεκτρικού οχήματος πως απαιτούνται τουλάχιστον 25 κυβικά μέτρα νερού προκειμένου να αντιμετωπιστεί σε πρώτη φάση μια πυρκαγιά που θα προκληθεί από ανάφλεξη ενός τέτοιου οχήματος; 

Στις ΗΠΑ δε, διαθέτουν εξειδικευμένες δεξαμενές που προσομοιάζουν με το συρόμενο μέρος μιας πολλαπλών αξόνων νταλίκας στις οποίες βυθίζονται επί 24ωρο (!) τα ηλεκτρικά οχήματα που έχουν πιάσει φωτιά. Α, σε πλείστες περιπτώσεις δεν αρκεί αυτό το χρονικό διάστημα, καθώς έχει παρατηρηθεί πως συνεχίζουν να καίγονται και μετά την ανάδυσή τους στην επιφάνεια, ως συνέπεια της περίκλειστης μπαταρίας που ενσωματώνουν.

Εξυπακούεται πως κάθε απάντηση δεκτή…

Keywords
Αναζητήσεις
ta-pollapla-riska-me-ta-ilektrika-ochimata.htm
Τυχαία Θέματα