Επιστρέφεις ρούχα και παίρνεις εκπτωτικό κουπόνι 15%

Η H&M, η δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα ρουχισμού στον κόσμο, θέλει να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για το περιβάλλον. Με τίτλο H&M Conscious εγκαινίασε αυτές τις μέρες την πρωτοβουλία συλλογής παλιών και μεταχειρισμένων ρούχων. Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν τα 80 καταστήματα της H&M στη Γερμανία, αλλά και τα 25 στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές μπορούν να παραδίδουν στα καταστήματα ρούχα που δεν χρειάζονται πια. Ως «ανταμοιβή» παίρνουν ένα εκπτωτικό κουπόνι 15% για τις επόμενες αγορές τους.

Τι γίνεται όμως με τα ρούχα που

συλλέγονται; Σύμφωνα με την εταιρεία εκείνα τα ρούχα που μπορούν ακόμα να φορεθούν πωλούνται σε καταστήματα ρουχισμού από δεύτερο χέρι και τα υπόλοιπα καταλήγουν στην ανακύκλωση. Η H&M καθιστά σαφές ότι δεν κερδίζει χρήματα από τις πωλήσεις μεταχειρισμένων ρούχων. Όλα τα έσοδα πηγαίνουν σε κοινωφελή έργα ή ενισχύουν την έρευνα για την ανακύκλωση.

Στόχος το κέρδος ή η προστασία του περιβάλλοντος;

Τα ρούχα που δεν χρειαζόμαστε αποκτούν μια «δεύτερη» ζωή Τα ρούχα που δεν χρειαζόμαστε αποκτούν μια «δεύτερη» ζωή

Επικριτές της πρωτοβουλίας υποστηρίζουν ότι στόχος της αλυσίδας δεν είναι η προστασία του περιβάλλοντος, διότι με το εκπτωτικό κουπόνι δίνεται ένα κίνητρο στους πελάτες να αγοράσουν καινούργια ρούχα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ασκούν κριτική σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με την ανακύκλωση ρούχων. Τις κατηγορούν ότι αποβλέπουν μόνο στο κέρδος. «Ένας τόνος παλιά ρούχα αποδίδει κέρδος περίπου 250 ευρώ . Για το λόγο αυτό ασχολούνται με το εμπόριο μεταχειρισμένων ρούχων όχι μόνο εταιρείες, αλλά συχνά και η τοπική αυτοδιοίκηση», λέει ο Ντίτερ Στις από το Γερμανικό Ερυθρό Σταυρό DRK. Ας σημειωθεί ότι μόνο στη Γερμανία συλλέγονται κάθε χρόνο 1 εκατομμύριο τόνοι παλιών ρούχων!

Ο γερμανικός σύνδεσμος FairWertung (Δίκαιη Αξιοποίηση), ένα δίκτυο κοινωφελών οργανώσεων, ασχολείται εδώ και πολλά χρόνια με το παγκόσμιο εμπόριο παλιών και μεταχειρισμένων ρούχων. Ενδιαφέρεται κυρίως για τις επιπτώσεις της εξαγωγής μεταχειρισμένων ρούχων στις αγορές υπό ανάπτυξη χωρών. «Υπάρχει ένας εξειδικευμένος τομέας της οικονομίας που ασχολείται αποκλειστικά με την ανακύκλωση ρούχων. Εκείνος που τα συλλέγει τα πουλά σε αυτούς που τα χωρίζουν και τα κατηγοριοποιούν. Υπάρχει λοιπόν μια ολόκληρη αλυσίδα διαχείρισης», λέει ο Αντρέας Φόγκετ διευθύνων σύμβουλος του συνδέσμου, ο οποίος εκφράζει αμφιβολίες για το αν η πρωτοβουλία των καταστημάτων H&M βοηθά εν τέλει το περιβάλλον.

«Τα συστήματα επιστροφής ρούχων που εμπνέονται αλυσίδες ρουχισμού έχουν συνήθως σχέση με το μάρκετινγκ. Αποσκοπούν στην πελατεία και έχουν ως στόχο την αύξηση του τζίρου μέσα από τις πωλήσεις νέων ρούχων, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του συνδέσμου FairWertung.

Πηγή: Deutsche Welle

Keywords
Τυχαία Θέματα