Ο Σαμαράς κάνει business

Βαρύ πρόγραμμα έχει ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς καθώς πέραν των μνημονιακών υποχρεώσεων που θα πρέπει να καλυφθούν σε νομοθετικό και πρακτικό επίπεδο, των ανοικτών διεθνών θεμάτων (ΑΟΖ, Σκοπιανό κ.α.) βρίσκεται σε συνεχή επαφή και με επιχειρηματίες με στόχο την προσέλκυση κεφαλαίων στην οικονομία αλλά και την επιτυχή μεταβίβαση των κρατικών επιχειρήσεων σε ιδιώτες, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.

Μετά από τη συνάντηση που είχε την Τρίτη με

τον πλουσιότερο, κατά το Forbes, Έλληνα τον κ. Αριστοτέλη Μυστακίδη, ο κ. Σαμαράς συναντήθηκε χθες και με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας του κινέζικου αεροδρομίου Shenzhen και της επενδυτικής Friedmann Pacific Asset Management. Παράλληλα, στο Μέγαρο Μαξίμου – αν και αποφεύγουν κάθε δημόσια τοποθέτηση – είναι ορατή η αγωνία για την εξέλιξη της ιδιωτικοποίησης του ΟΠΑΠ καθώς στο παρασκήνιο λέγονται πολλά και αφήνονται να εννοηθούν περισσότερα για το ποιοι μπορεί να βρίσκονται πίσω από τα δύο σχήματα που τελικά κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές.

Εθνική

Η εξασφάλιση του 10% της ανακεφαλαιοποίησης μοιάζει να αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης μεταξύ ΕΤΕ και Eurobank. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδεχόμενο συμμετοχής του στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Εθνικής συζήτησε ο Αρ. Μυστακίδης, την Τρίτη, σε συνάντηση που είχε με τον Πρωθυπουργό. Ο Αρ. Μυστακίδης κατέχει 6% των μετοχών της Glencore και περιλαμβάνεται στη λίστα του Forbes με τους πλουσιότερους επιχειρηματίες στον κόσμο. Ο κ. Σαμαράς φέρεται να έχει πραγματοποιήσει και άλλες συναντήσεις με επιχειρηματίες και εφοπλιστές για το ιδιο ζήτημα.

Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος

Στον αντίποδα, η εξαγορά όχι μόνον του μεριδίου που κατέχει το Δημόσιο στο Ελ. Βενιζέλος αλλά και του συνόλου ή σημαντικού τμήματος των μετοχών που διατηρεί η Hochtief ήταν το αντικείμενο της χθεσινής συνάντησης του κ. Σαμαρά με τους εκπροσώπους της κινέζικης κοινοπραξίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι της Shenzhen Airport με τη συνεργασία της επενδυτικής Friedmann Pacific Asset Management ενημέρωσαν τον κ. Σαμαρά, και νωρίτερα τον Γ. Στουρνάρα, για την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό για την πώληση του μεριδίου που διατηρεί το ΤΑΙΠΕΔ στο Ελ. Βενιζέλος καθώς και για τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα βγουν στο… σφυρί το επόμενο διάστημα. Προϋπόθεση, ωστόσο, για την τελική συμμετοχή των Κινέζων στο διαγωνισμό αποτελεί η ύπαρξη συμφωνίας με τη Hochtief για τη διάθεση και του δικού της ποσοστού, κάτι που επί του παρόντος οι Γερμανοί κάνουν τους δύσκολους, τουλάχιστον στο επίπεδο τιμών που σήμερα αξιολογείται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας.

Keywords
Τυχαία Θέματα