Υπερθέαμα υπό το φως των προβολέων

Μετά το Spa και τη Monza – δύο γρήγορες και ιστορικές πίστες στην καρδιά της Ευρώπης – το τσίρκο της F1 ετοιμάζεται για κάτι τελείως διαφορετικό: το υπερσύγχρονο σιρκουί δημόσιων δρόμων της Σιγκαπούρης για το μοναδικό αγώνα του ημερολογίου που διεξάγεται υπό το φως των προβολέων. Για τα ειδικά χαρακτηριστικά της αργής πίστας με τα συνεχή φρεναρίσματα-επιταχύνσεις, η Pirelli επέλεξε P Zero Red

supersoft – το πιο μαλακό ελαστικό της γκάμας – και P Zero White medium.

Πέρα από το γεγονός ότι ο αγώνας διεξάγεται νύχτα και οι ομάδες είναι συνηθισμένες σε ένα Ευρωπαϊκό χρονοδιάγραμμα, υπάρχουν αρκετοί ακόμα παράγοντες που κάνουν το σιρκουί Marina Bay μοναδικό. Ως προς τη διάρκεια, είναι συνήθως ο μεγαλύτερος αγώνας της χρονιάς και συχνά αγγίζει το όριο των δύο ωρών που σημαίνει ότι τα μονοθέσια μεταφέρουν το μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου της σεζόν. Είναι επίσης ένας από τους αγώνες με τον υψηλότερο δείκτη υγρασίας όλης της χρονιάς και στατιστικά υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όλα τα παραπάνω επηρεάζουν τη φθορά και το degradation των ελαστικών όπως και τη στρατηγική των ομάδων.

Σχέση πίστας/ελαστικών:

Η ελκτική πρόσφυση είναι πρωταρχικής σημασίας επειδή η Σιγκαπούρη περιέχει το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό στροφών της χρονιάς (23). Η άσφαλτος είναι σε πολλά σημεία ανώμαλη και ολισθηρή, με την πρόσφυση να υπονομεύεται από τις σημάνσεις των δρόμων και τα καπάκια από τα φρεάτια. Όμως τα μονοθέσια εξακολουθούν να παράγουν 4,3G στο φρενάρισμα παρά την έλλειψη πρόσφυσης.

Τα επίπεδα υγρασίας στη Σιγκαπούρη είναι μεταξύ 75% και 90%, που συχνά οδηγεί σε βροχή. Συνεπώς, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να χρησιμοποιηθούν γόμες Cinturato Green intermediate ή Cinturato Blue full wet.

Η Σιγκαπούρη έχει από τους μεγαλύτερους χρόνους pit stop της χρονιάς, λόγω χαμηλότερου ορίου ταχύτητας διέλευσης από τα pit από τους περισσότερους αγώνες (60χλμ/ώρα) και του pit lane των 404 m, κάτι που έχει επίδραση και στη στρατηγική.

Τεχνικές πληροφορίες:

Παράλληλα με τη μεγάλη διάρκεια του αγώνα, η κατανάλωση καυσίμου ανά χιλιόμετρο είναι από τις υψηλότερες της χρονιάς με τα συνεχή φρεναρίσματα-επιταχύνσεις. Περίπου ο μισός γύρος διανύεται με τέρμα γκάζι, αλλά υπάρχουν και αρκετά σημεία φρεναρίσματος.

Όλοι οι πιλότοι του βάθρου πέρσι χρησιμοποίησαν στρατηγική δύο pit stop. Ο Sebastian Vettel ήταν νικητής εκκινώντας από την τρίτη θέση με ελαστικά P Zero Red supersoft και στη συνέχεια ολοκλήρωσε δύο stint με P Zero Yellow soft. Ο Jenson Button τερμάτισε δεύτερος εφαρμόζοντας ακριβώς την ίδια στρατηγική. Οι 10 πρώτοι στη σειρά εκκίνησης ξεκίνησαν τον αγώνα με supersoft.

Η στρατηγική του αγώνα στη Σιγκαπούρη πρέπει να είναι εξαιρετικά ευέλικτη για να λαμβάνεται υπόψη η μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας (πέρσι υπήρξαν δύο περίοδοι με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα). Όσο το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι στην πίστα, οι οδηγοί μπορούν να κάνουν κάποιο pit stop χωρίς απώλειες χρόνου ενώ παράλληλα επιβραδύνεται η συνολική φθορά και το degradation των ελαστικών καθώς οι χρόνοι γύρου είναι αισθητά πιο αργοί.

Οι προηγούμενοι νικητές:

•2012: S. Vettel (Red Bull)

•2011: S. Vettel (Red Bull)

•2010: F. Alonso (Ferrari)

•2009: L. Hamilton (McLaren)

•2008: F. Alonso (Renault)

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο 21/9

Ελεύθερες δοκιμές: 13:00 – 14:00 (OTE TV)

Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00 (OTE TV)

Κυριακή 22/9

Αγώνας: 15:00 (ΔΤ, OTE TV)

Keywords
Τυχαία Θέματα