Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai i30

Κι όμως, το νέο i30 της Hyundai κοιτά στα ίσα τον ανταγωνισμό, όντας στιβαρό, με αποδεκτή οδική συμπεριφορά και χαμηλή κατανάλωση…

Του Τάκη Πουρναράκη

Υποθέτω πως αρκετοί από εσάς έχετε ένα μούδιασμα στο άκουσμα της λέξης «Hyundai». Αυτό είναι πιθανό εάν δεν είχατε ποτέ αυτοκίνητο της εν λόγω μάρκας αλλά εξαιρετικά απίθανο αν γίνατε πελάτης της τελευταία.
Η Hyundai είναι

σήμερα Νο 1 παγκοσμίως στην αξιοπιστία. Οχι επειδή το άκουσε στο καφενείο ο «ξάδερφος από τον Τάσο, τον ταρίφα, που ξέρει» αλλά στην πραγματικότητα. Σας προτρέπω να πάτε σε μια έκθεση και να μπείτε στο νέο i30. Ξεπερνώντας το πώς… μυρίζει το εσωτερικό -εκεί οι Κορεάτες θέλουν δουλειά ακόμη- δείτε την εργονομία, τη σχεδίαση, την ποιότητα των υλικών και των καθισμάτων. Ολα τους απλά κορυφαία, θέτουν νέα δεδομένα στην κατηγορία. Πέρα από την όραση και την αφή, ο χρήστης αντιλαμβάνεται την αίσθηση ποιότητας και στη λειτουργία.
Το i30 της δοκιμής μας ήταν το βενζινοκίνητο των 1,4 lt, 100 PS. Ο κινητήρας είναι μεν οικονομικός, με την κατανάλωση να μένει κάτω από τα 8 lt/100 km, αλλά οριακός για το αυτοκίνητο. Ο οικογενειάρχης που θα ταξιδέψει φορτωμένος θα έρθει σε δύσκολη θέση προσπαθώντας να διασχίσει το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Το i30 προσφέρεται, όμως, και με πετρελαιοκινητήρες 1,4 lt, απόδοσης 90 PS, 1,6 lt, απόδοσης 110 και 126 PS, οι οποίοι μέσω της μεγαλύτερης ροπής που διαθέτουν προσφέρουν ασφαλές προσπέρασμα.



















Από την άλλη, βέβαια, στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις ο οδηγός δεν θα ενοχληθεί ποτέ από τον κινητήρα που αποδίδει γραμμικά και κινεί αξιοπρεπώς το i30. Αρωγός στην προσπάθειά του το σωστά κλιμακωμένο, άριστο σε αίσθηση 6αρι κιβώτιο. Οι Κορεάτες, στην προσπάθειά τους να λύσουν το πρόβλημα της αίσθησης του τιμονιού, προσφέρουν 3 προγράμματα της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας: το Normal, που αφορά στην οδήγηση στην πόλη, το Sport και το Comfort, για τις μανούβρες και το παρκάρισμα. Μόνιμη επιλογή μας το Sport, όπου η τεχνηέντως σφιχτή αίσθηση της κρεμαγιέρας είναι αποδεκτή και κοντά στην πραγματικότητα, επιτρέποντας στον οδηγό να ανεβάσει ρυθμό.
Στρίβει;
Ολα ξεκινούν από τη στιβαρότητα του πλαισίου, που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από κορυφαίες γερμανικές κατασκευές. Εκμεταλλευόμενοι την ακαμψία του, οι Κορεάτες μηχανικοί έστησαν την ανάρτηση του i30 (εμπρός McPherson, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) με τρόπο που κολακεύει την άνεση χωρίς να ενέχει συμβιβασμούς στη γρήγορη οδήγηση. Με απλά λόγια, το i30 ούτε κοπανάει, ούτε γέρνει. Είναι μάλιστα το πρώτο μοντέλο της Hyundai στη συγκεκριμένη κατηγορία με τέτοια ανάρτηση. Οσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα ο οδηγός αισθάνεται ασφαλής με την πληροφορία από το τιμόνι να επαρκεί. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι αρκετά πάνω από το επιτρεπτό δεν περνούν απαρατήρητοι. Τα όρια πρόσφυσης έρχονται πιο εύκολα από τα ελαστικά, διαστάσε

Keywords
Τυχαία Θέματα