«Θα τρελαθούν κι αφεντικά θα τρελαθούν και δούλοι»

Γράφει ο Αδάμ Αδαμόπουλος, [email protected]

Στην παράσταση «Θα τρελαθούν κι αφεντικά θα τρελαθούν και δούλοι», ο μεγάλος σατιρικός συγγραφέας Γιώργος Σουρής παραμένει επίκαιρος, μιας και οι καταστάσεις που περιγράφει είναι πανομοιότυπες μ’ αυτές που ζούμε σήμερα στην πατρίδα μας. Χρεοκοπία, πτώχευση, φόροι, ρουσφέτια, παραγοντισμοί. Τρία μονόπρακτα τοποθετημένα

σε τρεις διαφορετικές εποχές. Το μονόπρακτο «Ο Αναπαραδιάδης» αναφέρεται στην απελπισία ενός νεαρού δικηγόρου που τον οδηγεί στο να παντρευτεί μια αδέκαρη γεροντοκόρη, ώστε να γλιτώσει τον φόρο επιτηδεύματος για τον οποίο τον κατατρέχει ο ενωμοτάρχης αδελφός της. «Δεν έχει τα προσόντα» είναι ο τίτλος του δεύτερου μονόπρακτου, στο οποίο ένας ανειδίκευτος άντρας επιμένει να διοριστεί στο Δημόσιο, με τη βοήθεια βουλευτή και έχοντας ως τελικό σκοπό τον γάμο με μια όμορφη μοδίστρα και με προίκα. Το τρίτο με τον τίτλο «Η περιφέρεια» αναφέρεται στον παραγοντισμό που κυριαρχεί στην πολιτική ζωή και τον επηρεασμό των ψηφοφόρων από τον κομματάρχη. Η παράσταση πλουτίζεται με κείμενα από τον «ΡΩΜΗΟ», τη σατιρική εφημερίδα του Σουρή. Πρόκειται για μια παράσταση διασκεδαστική, επίκαιρη και ανθρώπινη. Η σύνθεση των κειμένων έγινε από την ηθοποιό-θεατρολόγο Μαρία Μάλλιου, η οποία υπογράφει και τη σκηνοθεσία με την Ελένη Γερασιμίδου. Παίζουν με αλφαβητική σειρά οι ηθοποιοί: Ελένη Γερασιμίδου, Βασίλης Μπατσακούτσας, Αγγελική Ξένου, Αντώνης Ξένος, Σκηνικά-κοστούμια: Κώστας Βελινόπουλος. Μουσική: Δημήτρης Λέκκας, Φίλιππος Περιστέρης. Χορογραφία: Άγγελος Χατζής. Ειδικές κατασκευές: Αλέξανδρος Λόγγος. Επιμέλεια βίντεo: Κώστας Σταματόπουλος.

«La antenna» του Εστεμπάν Σαπίρ, (La antenna, 2007)
Στη μονίμως χιονισμένη «Πόλη χωρίς φωνή», ο σατανικός μεγιστάνας Mr TV έχει στερήσει μεταφορικά και κυριολεκτικά στους κατοίκους της τη δυνατότητα προσωπικής έκφρασης. Τελευταίο βήμα στο σχέδιό του για απόλυτη κυριαρχία είναι η απαγωγή της «Φωνής», μιας τραγουδίστριας και μοναδικού ομιλούντα κατοίκου. Όμως, σύσσωμη η οικογένεια του εφευρέτη της διπλανής πόρτας θα σπεύσει να τη σώσει. Πρόκειται για μια προειδοποίηση σχετικά με τη χειραγώγηση των μαζών από τα μέσα και ταυτόχρονα αποτελεί φόρο τιμής στο βουβό σινεμά. Προσφέρει μια αισθητική πρόταση που ξεφεύγει από τον κανόνα, αποδεικνύοντας ότι το λατινοαμερικανικό σινεμά κρύβει και άλλους άσους στο μανίκι του.

«Αθανάσιος Διάκος, η επιστροφή» της Λένας Κιτσοπούλου, στο Φεστιβάλ Αθηνών
Το Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζει τη Λένα Κιτσοπούλου στην παράσταση «Αθανάσιος Διάκος, η επιστροφή» μέχρι τις 16 Ιουλίου 2012 στην Πειραιώς 260. «Ένιωθα ξένος στην Τουρκιά και πήδηξα αιώνες, ξένος κι εδώ αισθάνομαι, αλλάζω απλώς ξενώνες». Από τους πιο ανδρείους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, ο Αθανάσιος Διάκος μετατρέπεται –στην τολμηρή εκδοχή της ρηξικέλευθης Λένας Κιτσοπούλου– σε σύμβολο της αντιηρωικής ελληνικής πραγματικότητας του 2012. Σώζεται χάρη σ’ έναν από μηχανής θεό, λίγο πριν από τον ανασκολοπισμό, και ταξιδεύει στον χρόνο με τη μνηστή του, Κρουσ

Keywords
Τυχαία Θέματα