Γερμανία & Γαλλία πρωταθλητές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Πού κατατάσσεται η Ελλάδα
Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημειώνει εκθετική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια το 2022.
Συνολικά το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά το 2022, από περίπου 9% το 2021 και λιγότερο από 5% το 2020. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat και της Ελ.ΣΤΑΤ. που επεξεργάστηκε το Pricefox, το 2023 εκτιμάται ότι θα σπάσει νέο ρεκόρ πωλήσεων στα παντός είδους ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ήδη το πρώτο τρίμηνο του έτους σημειώνει σημαντική αύξηση έναντι του περσινού.
Ευρώπη:Στην Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μετά την Κίνα, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2023 κατά 25% φτάνοντας σχεδόν τις 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις.
Ίδιο ρυθμό ανάπτυξης κατέγραψε και η παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (25%). Επί του παρόντος, αναμένουμε να δούμε 14 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το τέλος του 2023, που αντιπροσωπεύουν ετήσια αύξηση 35%, με τις νέες αγορές να επιταχύνονται το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 18% των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων το 2023.
Από τις τρεις κατηγορίες ηλεκτροκίνησης, η πιο δημοφιλής παραμένει η υβριδική στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρατηρείται όμως μια άνοδος της προτίμησης στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι των Plug-In υβριδικών μοντέλων την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2023 σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.
Στις τέσσερις χώρες της Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία και Λίχτενσταϊν) βλέπουμε διαφορετική κατανομή της αγοράς με συντριπτική την προτίμηση για αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Αυτή η διαφορά με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. είναι συνεπής με την τάση για πλήρη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.
Με βάση τις πρόσφατες τάσεις και τους αυστηρότερους στόχους CO2 που δεν θα τεθούν σε ισχύ μέχρι το 2025, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αναμένεται να είναι η χαμηλότερη από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές (Κίνα, Ε.Ε., Η.Π.).
Πρωταθλήτρια η Γαλλία το πρώτο τρίμηνο του 2023Όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ηπείρου σημείωσαν αύξηση το 2023 σε σχέση με το 2022 στην αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων εκτός από την Δανία, τη Φινλανδία και τη Σουηδία.
Η κορυφαία χώρα με το μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν η Γαλλία με 206.433 πωλήσεις η οποία ξεπέρασε οριακά τη Γερμανία (203.077), τον περσινό πρωταθλητή.
Ακολουθεί πολύ κοντά το Ηνωμένο Βασίλειο με 194.402 πωλήσεις και η Ιταλία με 172.366. Στη Βουλγαρία και τη Λετονία σημειώθηκαν οι λιγότερες πωλήσεις, 652 και 1.515 αντιστοίχως.
Η Ελλάδα κατέγραψε 12.543 νέες πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η Δανία κατέγραψε οριακή μείωση πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αν και οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 17%. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη Φινλανδία έπεσε κατά 13% και τη Σουηδία κατά 20%, αλλά σε αυτές τις χώρες παρατηρήθηκε μείωση και των συνολικών πωλήσεων κατά 3,5% και 9,2% αντιστοίχως.
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ετήσια αύξηση κατέγραψαν η Σλοβενία και η Πορτογαλία με 77% και 76% αντίστοιχα και η Βουλγαρία με 72%.
Η Ελλάδα είχε τη δέκατη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στο 43%.
Οι εθνικές πολιτικές και τα κίνητρα ενισχύουν τις πωλήσεις, ενώ η επιστροφή στις εξαιρετικά υψηλές τιμές του πετρελαίου που παρατηρήθηκαν πέρυσι θα μπορούσε να παρακινήσει περαιτέρω τους υποψήφιους αγοραστές να στραφούν σε οχήματα με εναλλακτικές τεχνολογίες ενέργειας.
Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν το υβριδικόΚαι στην Ελλάδα η υβριδική τεχνολογία παραμένει η πιο δημοφιλής μεταξύ των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, γεγονός που πιθανόν οφείλεται στο περιορισμένο δίκτυο επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις στα υβριδικά μοντέλα επέκτειναν το προβάδισμά τους έναντι άλλων τεχνολογιών φτάνοντας τα 9.177 έναντι των 6.187 την ίδια περίοδο του 2022., μία αύξηση 48%.
Ωστόσο, υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, αυξήθηκαν τα επιβατηγά οχήματα με πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα κατά 24% το 2023 έναντι του 2022.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα επωφελήθηκαν από αυτήν την αύξηση των νέων αυτοκινήτων στον ελληνικό στόλο, καθώς αύξησαν το μερίδιο τους στην αγορά κατά 4,7 ποσοστιαίες μονάδες. Γεγονός που υποδηλώνει ότι η χώρα μας δεν διέφυγε της τάσης προς μετακίνηση με οχήματα εναλλακτικής ενεργειακής τεχνολογίας.
Κι επειδή κάθε νέο αυτοκίνητο που προστίθεται στον ελληνικό στόλο χρειάζεται να ασφαλιστεί, στο Pricefox μπορείς να βρεις την πιο φθηνή ασφάλεια αυτοκινήτου. Στη πλατφόρμα μας μπορείς να συγκρίνεις την αγορά και να εξοικονομήσεις στην αγορά ασφάλειας αυτοκινήτου έως και 40% με ετήσια διάρκεια.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Η "δημοσκόπηση των δημοσκοπήσεων": Στις 6,16 ποσοστιαίες μονάδες η διαφορά υπέρ της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ
- Νέος αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος στην ΕΛΤΑ Courier o Γεράσιμος Αγοράνος, προερχόμενος από τη Speedex
- Ενίσχυση νησιωτών κτηνοτρόφων - «Αμάλθεια»: Άνοιξαν οι αιτήσεις
- Ανακαλύπτουμε την Βόρεια Σερβία μέσα από τις πανέμορφες πόλεις Νόβι Σαντ και Σουμπότιτσα
- Tadweer και Polygreen ενώνουν τις δυνάμεις τους για ένα μέλλον μηδενικών αποβλήτων
- Στον ΟΤΕ μεταπτυχιακοί φοιτητές του Harvard
- Public και MediaMarkt συμμετέχουν στο «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή»
- «Σπίτι μου»: 1.500 μέχρι στιγμής οι εγκρίσεις για χαμηλότοκα δάνεια
- Ανακαλύφθηκαν δεινόσαυροι που φορούσαν… κράνος
- Μ. Βαρβιτσιώτης: Κίνηση απελπισίας του ΣΥΡΙΖΑ η πρόταση για κυβέρνηση ειδικού σκοπού
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις BankWars
- Νευρικότητα και ήπιες πιέσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Όμιλος Κοπελούζου: Μνημόνιο συνεργασίας με την Infinity Power για την ανάπτυξη ΑΠΕ στην Αίγυπτο
- Financial Times: Η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας έχει ακόμη δρόμο – Τι πρέπει να κάνει η επόμενη κυβέρνηση
- Γερμανία & Γαλλία πρωταθλητές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Πού κατατάσσεται η Ελλάδα
- Νέες Διεθνείς Διακρίσεις για την Τράπεζα Πειραιώς από την EBRD
- Qatargate: Πιθανή η έκδοση στο Βέλγιο του Ιταλού ευρωβουλευτή Κοτσολίνο
- Γαλλία: «Βραχιολάκι» θα φορά για έναν χρόνο ο Σαρκοζί – Έχασε τη μάχη στο εφετείο
- Υπόθεση Μπελέρη: Στην Αλβανία ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών
- Τελευταία Νέα BankWars
- Γερμανία & Γαλλία πρωταθλητές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Πού κατατάσσεται η Ελλάδα
- Qatargate: Πιθανή η έκδοση στο Βέλγιο του Ιταλού ευρωβουλευτή Κοτσολίνο
- Νέες Διεθνείς Διακρίσεις για την Τράπεζα Πειραιώς από την EBRD
- Υπόθεση Μπελέρη: Στην Αλβανία ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών
- Γαλλία: «Βραχιολάκι» θα φορά για έναν χρόνο ο Σαρκοζί – Έχασε τη μάχη στο εφετείο
- Νευρικότητα και ήπιες πιέσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Financial Times: Η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας έχει ακόμη δρόμο – Τι πρέπει να κάνει η επόμενη κυβέρνηση
- Όμιλος Κοπελούζου: Μνημόνιο συνεργασίας με την Infinity Power για την ανάπτυξη ΑΠΕ στην Αίγυπτο
- Μεικτά πρόσημα στα ασιατικά χρηματιστήρια – Άλμα για τον ιαπωνικό Nikkei
- Ο καλύτερος Απρίλιος όλων των εποχών για τον τουρισμό της Ρόδου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- «Αμάλθεια»: Άνοιξαν οι αιτήσεις
- Στον ΟΤΕ μεταπτυχιακοί φοιτητές του Harvard
- Τράπεζα Πειραιώς: Νέες Διεθνείς Διακρίσεις από την EBRD
- Ομοιογενές πέρασμα και ήπια χαλαρωμένο έδαφος υπόσχεται το Cultimer L της Kuhn
- Έργο του Basquiat από τη συλλογή του Valentino πωλήθηκε $67 εκατ. σε δημοπρασία του Christie’s
- Γαλλία: Χαμηλό 30ετίας στις καλλιεργούμενες εκτάσεις καλαμποκιού
- ΙΟΒΕ: Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα τον Απρίλιο – Πού οφείλεται
- Σταθεροποίηση στο ΧΑ μετά το άλμα – Διεθνείς ανησυχίες
- Με «βραχιολάκι» για έναν χρόνο ο Σαρκοζί – Απορρίφθηκε η έφεση
- Επενδυτική βαθμίδα: «Κλειδί» για φθηνότερη ρευστότητα σε τράπεζες και οικονομία