Το 47% των Ελληνίδων υποστηρίζει πως η βιομηχανία της μόδας προωθεί μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς
Οι γυναίκες θεωρούν περισσότερο ουτοπικά τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς στον χώρο της μόδας, σε σχέση με εκείνα των ανδρών, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα Fashion (Re)search του GLAMI.
Σε τί ποσοστό προβάλλονται υγιή, ρεαλιστικά πρότυπα στη μόδα κατά την άποψη του καταναλωτικού κοινού; Σύμφωνα με το GLAMI, την κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας και τη νέα έρευνα Fashion
* H συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου του 2023.
Τα standards ομορφιάς στις αγορές μόδας
Σε έναν κόσμο που κινείται εξαιρετικά γρήγορα και, διαχρονικά, αρέσκεται στα καλαίσθητα πρότυπα που έχει θεσπίσει ως «κανονικότητα», το ζήτημα του Body Acceptance έχει αναδειχθεί σε ισχυρό παράγοντα που πλέον επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας αλλά και το πώς αλληλεπιδρούμε με τη βιομηχανία της μόδας.Αποτελεί μείζον ζήτημα και μία «τάση» που όλοι προτίθενται να υποστηρίξουν, συμβαίνει όμως αυτό στην πραγματικότητα; Στην ερώτηση «Ποια πρότυπα είναι λιγότερα ρεαλιστικά;» το 32% των γυναικών που συμμετείχαν στο Fashion (Re)search πιστεύει ότι τα πρότυπα είναι περισσότερο ουτoπικά για τις ίδιες. Αντίθετα, το 68% των ανδρών απάντησε ότι τα πρότυπα είναι εξίσου μη ρεαλιστικά για όλα τα φύλα, ποσοστό, 9% υψηλότερο, από αυτό που απάντησαν οι γυναίκες.
Το ποσοστό των γυναικών που θεωρεί πως τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς είναι λιγότερο ρεαλιστικά από εκείνα των ανδρών είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών (32% VS 19%) και τα δύο φύλα όμως συμφωνούν στο εξής: η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών (87%) καθώς και ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών καταναλωτών (68%) συμφωνούν πως η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας οφείλει να συμπεριλάβει την τάση του Body Acceptance στα πρότυπα που προβάλλει και προωθεί.
Πόσο διακριτή είναι η στροφή των brands στη συμπερίληψη;
Μολονότι φαίνεται να έχουν γίνει βήματα προόδου αναφορικά με την απήχηση που έχει το κίνημα του Body Acceptance σε καμπάνιες brands ομορφιάς και μόδας, υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση που πρέπει να διανύσουν ώστε να εντυπωθούν ως «inclusive» στη συνείδηση των καταναλωτών. Σε σχετική ερώτηση του GLAMI, οι καταναλωτές απάντησαν πως έχουν ξεκινήσει να παρατηρούν ποια brands αξιοποιούν μοντέλα διαφορετικών αναλογιών ή ηλικιών στις καμπάνιες τους. Έχει φτάσει όμως αυτό να αποτελεί τον κύριο παράγοντα στις επιλογές των προϊόντων που αγοράζουν; Φαίνεται πως όχι, αφού στην ερώτηση «Έχετε επιλέξει ποτέ κάποιο brand με γνώμονα την προβολή του Body Positivity όταν αγοράζετε προϊόντα μόδας;» η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, σε ποσοστό 57%, απάντησε «Όχι, δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου, αναζητώ απλώς προϊόντα που μου ταιριάζουν».
Ηλικιακός περιορισμός & Fashion Shopping
Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως, σύμφωνα με την έρευνα του Fashion (Re)search, οι μεγαλύτερες ηλικίες δεν προβάλλονται σε ικανοποιητικό βαθμό από την παγκόσμια βιομηχανία μόδας, αποκλείοντας έτσι μεγάλη μερίδα του πληθυσμού ανά τον κόσμο. Το λεγόμενο Silver Wave, η «επέλαση» δηλαδή μεγαλύτερων μοντέλων που μπορεί να διανύουν την 6η, 7η, 8η ή ακόμη και την 9η δεκαετία της ζωής τους, είναι μία τάση που έχει ήδη αρχίσει να καταλαμβάνει τη βιομηχανία της μόδας και περισσότερο της ομορφιάς, είναι όμως ορατή στο ευρύ κοινό; Αισθάνονται οι πιο ηλικιωμένοι καταναλωτές ότι κάποιος τους αντιπροσωπεύει, ειδικά από τη στιγμή που μετά την πανδημία οδηγήθηκαν να χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία online shopping με τα πιο νεανικά ηλικιακά groups; Η απάντηση είναι όχι. Στην ερώτηση του GLAMI «ποια κατηγορία θεωρείτε πως δεν προωθείται αρκετά στις διαφημίσεις μόδας;» η απάντηση «μοντέλα μεγαλύτερης ή μέσης ηλικίας» ήταν εκείνη με τις περισσότερες ψήφους σε 5 από τις 9 χώρες που έλαβαν μέρος στο Fashion (Re)search.
Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι μέρος του Fashion (Re)search, τηςέρευνας μόδας του GLAMI που αποτελεί ένα «εργαλείο-κλειδί» για όλους όσους επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στις πιο εξειδικευμένες και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το online shopping. Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας βασίζονται στην τακτική συλλογή δεδομένων με στόχο να αναδείξουν τα πιο δημοφιλή trends σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές. Μέσα από το www.fashion-research.gr θα ανακαλύψετε μία ολοκληρωμένη καταγραφή της αγοράς της online μόδας, με πλούσιο και αναλυτικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με οτιδήποτε σχετίζεται με το shopping.
Μια ματιά ακόμα:
To super mini ξαναχτυπά: 7 looks που θα θέλεις να αντιγράψεις ASAP
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Lifestyle
- Το όνομά της ήταν Όλγα. Την σκότωσαν «3 χαστούκια»
- Σία Κοσιώνη: Αποχαιρετά το καλοκαίρι με μία no make up φωτογραφία και το πιο πλατύ χαμόγελο
- “Μην αρχίζεις την μουρμούρα”: Αυτή η ηθοποιός παίρνει την θέση της Κλέλιας Ρένεση!
- Σία Κοσιώνη: «Επιστρέφω πιο δυνατή στο πόστο μου»
- Μιχάλης Λεβεντογιάννης: Σπάνια εμφάνιση στον γάμο της Ευγενίας Δημητροπούλου – Οι κοινές φωτογραφίες
- Βάσια Παναγοπούλου: Αποσύρει την υποψηφιότητά της στις εκλογές
- «Η γαλάζια μου λίμνη»: Η Ρούλα Ρέβη φωτογραφίζει την 8χρονη κόρη της και καμαρώνει
- O «περονόσπορος» στους celebrity γάμους και το καταραμένο «17»
- Μιχάλης Λεβεντογιάννης: Αγκαλιά με την Ευγενία Δημητροπούλου στον γάμο της
- Παριζιάνικος αέρας για την Κατερίνα Καινούργιου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Fays Book
- Μιχάλης Λεβεντογιάννης: Σπάνια εμφάνιση στον γάμο της Ευγενίας Δημητροπούλου – Οι κοινές φωτογραφίες
- Βάσια Παναγοπούλου: Αποσύρει την υποψηφιότητά της στις εκλογές
- ΜΕΛΙSSES: Το συγκινητικό μήνυμα για τη sold out συναυλία τους στο Ηρώδειο
- Το 47% των Ελληνίδων υποστηρίζει πως η βιομηχανία της μόδας προωθεί μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς
- Η Florence από τους Florence and the Machine για την επέμβαση που την ανάγκασε να αναβάλει τις συναυλίες της
- Τελευταία Νέα Fays Book
- Το 47% των Ελληνίδων υποστηρίζει πως η βιομηχανία της μόδας προωθεί μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς
- ΜΕΛΙSSES: Το συγκινητικό μήνυμα για τη sold out συναυλία τους στο Ηρώδειο
- Η Florence από τους Florence and the Machine για την επέμβαση που την ανάγκασε να αναβάλει τις συναυλίες της
- Βάσια Παναγοπούλου: Αποσύρει την υποψηφιότητά της στις εκλογές
- Μιχάλης Λεβεντογιάννης: Σπάνια εμφάνιση στον γάμο της Ευγενίας Δημητροπούλου – Οι κοινές φωτογραφίες
- Άννα Βίσση: Η συγκινητική στιγμή που τραγουδάει στη σκηνή με τα εγγόνια της – Βίντεο
- Σία Κοσιώνη: Η πρώτη φωτογραφία από τις διακοπές με τον γιο της – Έτσι αποχαιρέτησε το καλοκαίρι της
- Νίκος Φλωρινιώτης για το θέμα υγείας: «Δεν έχει τελειώσει, έχω μεγάλη πορεία»
- Μαρία Νεφέλη Γαζή: Η πρώην σύντροφος του Άνθιμου Ανανιάδη παντρεύτηκε! Φωτογραφίες
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Lifestyle
- Σία Κοσιώνη: «Επιστρέφω πιο δυνατή στο πόστο μου»
- “Μην αρχίζεις την μουρμούρα”: Αυτή η ηθοποιός παίρνει την θέση της Κλέλιας Ρένεση!
- Σία Κοσιώνη: Αποχαιρετά το καλοκαίρι με μία no make up φωτογραφία και το πιο πλατύ χαμόγελο
- Η γηραιότερη μαραθωνοδρόμος γράφει ιστορία στα 92 της μετά από 11 ώρες τρέξιμο
- Θεσσαλονίκη: Νεκρός νεαρός άνδρας στα ΚΤΕΛ «Μακεδονία»
- Το όνομά της ήταν Όλγα. Την σκότωσαν «3 χαστούκια»
- O «περονόσπορος» στους celebrity γάμους και το καταραμένο «17»
- «Πράσινο φως» για τη λειτουργία της πρώτης απογευματινής λαϊκής αγοράς
- Elton John: Στο νοσοκομείο ο 76χρονος σταρ έπειτα από πτώση στη βίλα του στη νότια Γαλλία