Σπίρτζης για Τέμπη: ««Το όλοι φταίνε δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει»

Ευθύνες στην κυβέρνηση για το σιδηροδρομικό δυστύχημα επέρριψε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χρήστος Σπίρτζης .

Αφού εξέφρασε «την οδύνη μου για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των λουλουδιών που χάθηκαν και τον ελληνικό λαό που πενθεί», ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στον ΣΚΑΪ, υποστήριξε μεταξύ άλλων:

-Τα τρένα

επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασφαλή. Υπήρχε προσωπικό, υπήρχαν μηχανοδηγοί, υπήρχαν κλειδούχοι, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, υπήρχε και δευτεροβάθμιο σύστημα στην Καρόλου το οποίο σταμάτησε το 2019.

-Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν ίσχυε σήμερα στον ΟΣΕ ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019. Αποδομήθηκε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία.

Απάντησε στις αιτιάσεις ότι «κρύβεται» λέγοντας: «Όλες αυτές τις ημέρες, μέσα στο θρήνο, υπάρχει η στοχευμένη προπαγάνδα "που είναι ο Σπίρτζης;". Δεν έχω κρυφτεί ποτέ και δεν έχω λόγο να κρυφτώ. Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι μανάδες και οι πατεράδες, δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις για τηλε-καυγάδες στα κανάλια με τον 'Αδωνι Γεωργιάδη».

Απάντησε στο όλοι φταίνε: «Το "όλοι φταίνε" δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει και υπάρχουν τα στοιχεία που το αποδεικνύουν αυτό.

Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες. Η Δικαιοσύνη θα τα βρει όλα... Εγώ θα παρακαλέσω τον κύριο Μητσοτάκη να μου κάνει τη χάρη να στείλει άλλη μία επιστολή στον κύριο Ντογιάκο και να ερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ».

Για το δυστύχημα ανάφερε: «Είναι δυνατόν να υπάρχει διπλή γραμμή και να γίνεται μετωπική σύγκρουση; Μέχρι το 2018 η γραμμή ήταν μονή και δεν είχε σημειωθεί τέτοιο πρωτοφανές δυστύχημα».

'Αφησε αιχμές κατά του παραιτηθέντος υπουργού Κώστα Καραμανλή: «Όταν είσαι υπουργός και ενημερώνεσαι ότι υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, σταματάς τη συγκοινωνία μέχρι να το αποκαταστήσεις. Εγώ το έκανα αυτό όταν σταμάτησα τη λειτουργία του ΤΡΑΜ επειδή έμαθα ότι ενδέχεται να μην έχει γίνει μελέτη».

Είπε ακόμη ο κ. Σπίρτζης για τις ευθύνες της κυβέρνησης: «Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellenic Train, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση. Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν...Επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν στη Λάρισα 25 σταθμάρχες, τώρα υπάρχουν 10, ένας εκ των οποίων ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος. Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο. Υπάρχει gps σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε. Ήταν έτοιμο το GSMR, η κινητή τηλεφωνία των τρένων. Τελείωσε το 2018, έγιναν εκπαιδεύσεις σε όλο το προσωπικό. Έμενε να γίνει μόνο η πιστοποίηση στο Ικόνιο-Θριάσιο η οποία 4 χρόνια δεν έγινε. Αν λειτουργούσε, θα άκουγαν όλοι τον μηχανοδηγό, οι σταθμάρχες, τα πλησιέστερα τρένα, το τρένο που κατέβαινε. Γιατί δεν λειτούργησε τέσσερα χρόνια;».

«Κοιμόμουν ήσυχος επί θητείας μου. Όταν αισθάνθηκα ότι υπήρχε θέμα με το Τραμ, το έκλεισα», επανέλαβε ο Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας: «Γι' αυτά δεν αισθάνομαι ευθύνη». Και σημείωσε: «Το όλοι φταίνε δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει».

Το όλοι φταίνε, δεν ισχύει. Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει. Ούτε εγώ προσωπικά. Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν ίσχυε μέχρι το 2019 και το 2020 στον ΟΣΕ. Δεν θα γινόταν αυτό.

Κατ’αρχάς είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε σύγκρουση. Πότε στην Ελλάδα έχει γίνει αυτό; Μέχρι το 2018 είχαμε μονή και δεν είχε γίνει σύγκρουση. Είχαν γίνει άλλα δυστυχήματα αλλά είναι δυνατόν σε διπλή να γίνει μετωπική;

Αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα μέσα στα 4 χρόνια. Κατέρρευσε γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στην στελέχωση του ΟΣΕ.

Στον ΟΣΕ και στο Μεταφορών όταν σου λέει κάποιος έχω πρόβλημα ασφάλειας εκεί, σταματάς αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις τους όρους ασφαλούς λειτουργίας. Εμείς σταματήσαμε το ΤΡΑΜ.

Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε. Αυτό είναι βελτίωση της ασφάλειας γιατί υπήρχαν σταθμάρχες, κλειδούχοι και δευτεροβάθμιο που σταμάτησε το 2019 στην Καρόλου.

Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellinic Train. Και να κάνω και μια αποκάλυψη σε αυτό: Αυτό που λένε όλα τα παιδιά ότι βλέπουμε που έρχεται το delivery, αυτό στα τρένα υπήρχε και υπάρχει.

Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο.

Τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε, αλλά υπάρχει gps σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Δεν έβλεπαν σε ποια γραμμή, αλλά χάραζαν. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε.

Τώρα ο ΟΣΕ στο δευτεροβάθμιο κέντρο επειδή δεν νοιάστηκε κανείς το 2020 που έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να έχουν ένα τερματικό. Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellinic, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση.

Στη Λάρισα που αναφέρθηκε ο κ. Γεραπετρίτης, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτό ήταν τοπικό όμως. Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς.

Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν. Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, να γίνονται συντηρήσεις» Μάλιστα, τόνισε ότι «η Alstom δεν υπέγραφε τις μελέτες».

#ΣΠΙΡΤΖΗΣ #ΤΕΜΠΗ #ΕΥΘΥΝΕΣ #ΤΡΑΓΩΔΙΑ #ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ_ΤΡΕΝΩΝ
Keywords
Τυχαία Θέματα