«Πράσινα» καύσιμα και μεταφορές: Η «εξομολόγηση» ενός Διευθύνοντος Συμβούλου

Ποιο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης; Η ηλεκτροκίνηση; Το υδρογόνο; Θα παράγονται και σε ποια έκταση / κόστος, τα συνθετικά καύσιμα;

Στα ανωτέρω τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης της ελίν, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος), Γιάννης Αληγιζάκης, του οποίου οι επισημάνσεις έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.

Ακολουθεί το σχετικό τμήμα της ομιλίας του: «Μας απασχολεί πολύ η ενεργειακή μετεξέλιξη. Έγκαιρα έχουμε βάλει στον στρατηγικό σχεδιασμό, το ζήτημα αυτό.

Γνωρίζουμε ότι, το 2035, η αγορά δεν θα θυμίζει σε τίποτα την σημερινή αγορά.

O δ.σ. της ελίν και πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αληγιζάκης

Οι εξελίξεις τρέχουν και εμείς πρέπει να είμαστε παρόντες. Προχωρήσαμε έγκαιρα στην συνεργασία με την ΔΕΗ για δημιουργία 100 σημείων φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.

Τρέχουμε γρήγορα. Όμως, ενώ και το κράτος πιστεύει και προωθεί την ηλεκτροκίνηση, η γραφειοκρατία μας υποχρεώνει να μείνουμε πίσω, αφού χρειάζεται τουλάχιστον 6 μήνες για να τοποθετήσουμε έναν φορτιστή.

Υπάρχουν όλοι οι προβληματισμοί με το φυσικό αέριο, την υπερξάρτηση της Ε.Ε. από την Ρωσία.

Ξεκινάμε με την Blue Grid, που έχει μεγάλη τεχνογνωσία, μέτοχος της είναι η MORGAS ENERGY HOLDING, ο μεγαλύτερος Όμιλος προμήθειας LNG στην Ευρώπη, που ελέγχει το 10% των πρατηρίων LNG στην Ευρώπη. Μαζί φτιάχνουμε τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού LNG-CNG στο Θριάσιο. Ξεκινήσαμε τα φωτοβολταϊκά πάρκα στον Ασπρόπυργο και τον Βόλο.

Παρακολουθούμε όλες τις νέες τεχνολογίες.

Συνεργαζόμαστε με τον ΔΕΣΦΑ για το υδρογόνο. Το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει πως θα εξελιχθεί η αγορά, ποιες νέες τεχνολογίες θα επικρατήσουν.

Πέρυσι, η Ε.Ε. αποφάσισε για τα νέα αυτοκίνητα, το 2035, την ηλεκτροκίνηση. Τον Μάρτιο, με την πίεση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμφώνησε να διατηρηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και να χρησιμοποιούν e-fuels.

Σήμερα, η Ελεγκτική Επιτροπή της Ε.Ε., σε πρόσφατη έκθεση της τον Μάϊο, αμφισβητεί την προοπτική της ηλεκτροκίνησης, λόγω έλλειψης υποδομών.

Αρκετοί προβληματίζονται ότι, στο μέλλον, θα υπάρχουν αρκετά βιοκαύσιμα για τα e-fuels.

Το πράσινο υδρογόνο θα είναι φθηνό; Πόσο σύντομα θα μειωθούν τα ορυκτά;

Απαντήσεις σήμερα δεν υπάρχουν.

Ξεκινήσαμε κάποιες επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες αλλά δεν πρέπει να βιασθούμε.

Διότι, σήμερα δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως το νέο τοπίο της ενεργειακής αγοράς και είναι βέβαιο ότι θα κάνουμε στρατηγικά λάθη, εάν σήμερα πάρουμε τις αποφάσεις. Αποφάσεις που θα μας στοιχίσουν ακριβά».

Γενικότερα, στο σύνολο των μεταφορών (οδικές, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες, αεροπορικές) επικρατεί… σύγχυση, όχι για την αναγκαιότητα της πράσινης μετάβασης, αλλά για τον τρόπο που αυτή θα επιτευχθεί.

Το άρθρο «Πράσινα» καύσιμα και μεταφορές: Η «εξομολόγηση» ενός Διευθύνοντος Συμβούλου εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.

Keywords
Τυχαία Θέματα