Υδάτινες ροές στον καμβά της Χρ. Βέργη

Υδάτινες ροές στον καμβά της Χρ. Βέργη22.04.2019Τέχνες

Η εικαστικός επανέρχεται έπειτα από 14 χρόνια και παρουσιάζει στην Αθήνα τη νέα ατομική της έκθεση με τοπία

Από τη
Γιώτα Βαζούρα

Το ποτάμι της ζωής». Δηλαδή «Fluman vitae». Αυτός είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης της Χρύσας Βέργη στην γκαλερί Ευριπίδης, στην οποία η διακεκριμένη εικαστικός παρουσιάζει μια σειρά έργων της που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δυόμισι

χρόνια. Μάλιστα, η ατομική έκθεσή της στην Αθήνα είναι η πρώτη που γίνεται έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια.

«Σε αυτά τα έργα έχω εστιάσει στο νερό» εξηγεί στη «δημοκρατία» η διαπρεπής εικαστικός. «Γενικά είναι μεγάλη πρόκληση να μπορείς να απεικονίσεις στον καμβά ορμητικά νερά. Εχει πολλαπλές δυσκολίες και για μένα είναι σαν ένα μαθηματικό πρόβλημα. Γι' αυτό και με ιντριγκάρει πολύ. Το άπιαστό του είναι εκείνο που με προκαλεί. Τα ρέοντα νερά που δείχνω εδώ έχουν μια επιπλέον δυσκολία, να προσπαθήσω δηλαδή να ερμηνεύσω την κίνησή τους».

Οπως εξηγεί, ο λόγος που αποφάσισε στη νέα σειρά έργων της να ασχοληθεί με τα ρέοντα νερά είναι γιατί με έναν τρόπο μεταφορικό θέλει να «μιλήσει» για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα. «Ηθελα να δείξω με ποιον τρόπο εμείς στεκόμαστε απέναντι στα πράγματα» σχολιάζει και συνεχίζει: «Μέσα σε αυτή την ενότητα υπάρχουν και κάποια σταθερά στοιχεία, τα οποία είναι ο κορμός ενός δέντρου, αλλά και μια ελιά. Πρόκειται για τα σταθερά στοιχεία μέσα σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο».
Χαρακτηριστικό είναι πως τα έργα είναι εμπνευσμένα από τα τοπία της Ηπείρου και τις πηγές του Λούρου ποταμού, μια πανέμορφη τοποθεσία που λειτουργεί στον θεατή σχεδόν εξαγνιστικά.

«Ταξιδεύω πολύ»

«Τη δεκαετία του '90 συνήθιζα να στήνω το καβαλέτο μου και το πρωτόλειο ατελιέ μου στη φύση. Τώρα πλέον δεν το κάνω. Ταξιδεύω πολύ και πηγαίνω σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και βγάζω φωτογραφίες. Τα έργα μου δεν είναι απεικονίσεις των φωτογραφιών, αφού λειτουργούν ως μπούσουλας».

Αναφερόμενη στα νέα έργα της Χρύσας Βέργη, η δρ ιστορικός της τέχνης και τεχνοκριτικός, Οfficier des Arts et Lettres, Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, υπογραμμίζει στον κατάλογο της έκθεσης: «Πιστή στο εικαστικό της ιδανικό, η Χρύσα κατορθώνει, πάντοτε, να ανανεώνει εκ των ένδον την έμπνευσή της, δίχως ποτέ να προδίδει τις αρχές της ή και να παρασύρεται από τις απατηλές σειρήνες των, εκάστοτε, πρόσκαιρων συρμών.

Η υπέρμετρη ευαισθησία της στο χρώμα και στο φως –κατεξοχήν συμπρωταγωνιστές στην εικαστική της πορεία– αποτελεί την υπέρτατη εγγυήτρια δύναμη για την ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα προσωπική σε ύφος εικαστική της γραφή. Γραφή αλώβητη από κάθε επιτηδευμένο και, γι’ αυτό, παρασιτικό στοιχείο».

Info: Στην γκαλερί Ευριπίδης (Ηρακλείτου 10 και Σκουφά, Κολωνάκι). Η έκθεση έχει παραταθεί έως τις 11 Μαΐου.

Keywords
Τυχαία Θέματα