Ακρίβεια: Τρεις παρεμβάσεις στο «ράφι»- Τι αλλάζει στην «τσέπη»

Το ΥΠΑΝ προωθεί τρία μέτρα με ισχύ έως και την 31η Μαΐου 2024, για να τιθασεύσει την ακρίβεια και να βάλει “τάξη” στην αγορά.

Με τροπολογία που κατέθεσε χθες (26/9) βράδυ στη Βουλή το υπουργείο Ανάπτυξης επιβάλλει συγκεκριμένα την υποχρέωση ανακοίνωσης των ανατιμήσεων προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ, καθώς και τη δημοσιοποίηση

των τιμών φρούτων και λαχανικών.

Επίσης, στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής», στα ράφια θα υπάρχουν προϊόντα με δέσμευση μείωσης τιμής για ένα εξάμηνο και θα πρέπει να έχουν ειδική ένδειξη.

Συγκεκριμένα η τροπολογία προβλέπει ότι τα σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρω υποχρεούνται να ανακοινώνουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης οποιαδήποτε αύξηση τιμής από προμηθευτή καταναλωτικών προϊόντων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή εκείνων που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση. Στην περιπτωση μη συμμορφωσης το πρόστιμο θα είναι 50.000 ευρώ για κάθε αποκρυψη στοιχείων.

Επίσης τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να ενημερώνουν για τις ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων και το Υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώνει τις ενδεικτικές τιμές στους καταναλωτές, μέσω των ιστοτόπων του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, καθώς και του «e-katanalotis». Για τους παραβάτες το πρόστιμο θα είναι 20.000 ευρώ, εκτός αν η παράλειψη της ανακοίνωσης τιμών οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας ή αντικειμενικούς λόγους τεχνικής αδυναμίας.

Τελος θεσμοθετείται η σήμανση προϊόντων με δέσμευση μείωσης τιμής . Στην περιπτωση αυτη οι επιχειρήσεις βιομηχανίες και οι χονδρεμποροι καταναλωτικών προϊόντων θα μπορουν να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» εφόσον μέχρι την 30ή Νοεμβρίου 2023, στείλουν έγγραφη δέσμευση προς το Υπουργείο Ανάπτυξης για μειωση τιμων τουλαχιστον 5% ,εξαιρουμένων των προωθητικών ενεργειών, για τους επόμενους έξι μήνες.

Η δεσμευση θα περιλαμβάνει: τον μοναδικό κωδικό («barcode»), την επωνυμία, το είδος και το περιεχόμενο του προϊόντος, ανα μονάδα μέτρησης, την αντισυμβαλλόμενη επιχείρηση, και και τη δέσμευση για τη μείωση της τιμής πώλησης . Τα προϊόντα θα φέρουν ετικέτα με ευκρινές ειδικό σήμα στο ράφι των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής». Οι επιχειρήσεις σουπερ μαρκετ θα ειναι υποχρεωμένες να μεταφέρουν πλήρως τις μειωμένες τιμές πώλησης των προμηθευτών τους στον τελικό καταναλωτή.

Σε περίπτωση μη τήρησης της έγγραφης δέσμευσης το πρόστιμο θα ανερχεται στις 50.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Η χρήση του ειδικού σήματος, από σούπερ μάρκετ σε προϊόντα που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «θα τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος.

Γιώργος Αλεξάκης
ακρίβειαΒουλήΚυβέρνησημέτραΤιμές
Keywords
Αναζητήσεις
akriveia-treis-paremvaseis-sto-rafi--ti-allazei-stin-tsepi.htm
Τυχαία Θέματα
Ακρίβεια, Τρεις,akriveia, treis