ΕΛΤΑ: Άμεσο το payback των επενδύσεων- Έμφαση στο διευρυμένο ωράριο
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από τον περασμένο Ιούλιο το νέο επιχειρησιακό πλάνο των Ελληνικών Ταχυδρομείων, το οποίο «ξεδιπλώνεται» σταδιακά σε βάθος 18 μηνών σε όλο το εύρος των λειτουργιών του οργανισμού, με τα πρώτα αποτελέσματα να δείχνουν ήδη τη μεγάλη δυναμική των ΕΛΤΑ. Για αποφασιστικά «άλματα» με στόχο τον δομικό μετασχηματισμό έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του ΔΣ των ΕΛΤΑ, κ. Γρηγόρης Σκλήκας, στο πλαίσιο
Εκσυγχρονίζοντας παραγωγικές λειτουργίες και δομές που έχουν σχεδιαστεί 30 χρόνια πριν και δεν έχουν επικαιροποιηθεί έκτοτε, η διοίκηση μετατρέπει σταδιακά τα ΕΛΤΑ από ένα δυσκίνητο και κοστοβόρο οργανισμό σε μια σύγχρονη, εξωστρεφή και πλήρως ανταγωνιστική δύναμη ταχυδρομικών υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και το «παράδειγμα» της αγοράς. «Από τον Ιούλιο παράγουμε μηνιαία reports για τις επιδόσεις μας. Σε επίπεδο λειτουργίας είμαστε καλύτερα. Οικονομικά είμαστε στους στόχους μας, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί η απαίτηση σε εξωτερικούς εργαζόμενους-συνεργάτες κατά τουλάχιστον 200 άτομα», ανέφερε ο κ. Σκλήκας.
Κάνοντας έναν μίνι απολογισμό των όσων έχουν επιτευχθεί το τελευταίο διάστημα, ο CEO των ΕΛΤΑ δήλωσε: «Ενισχύσαμε τους ταχυδρόμους της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό. Να φέρνουν, με λίγα λόγια, μία σειρά από σύγχρονες υπηρεσίες στην πόρτα των πελατών, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους».
Το επιχειρησιακό πλάνο των ΕΛΤΑ βασίζεται σε τρεις πυλώνες, οι οποίοι έχουν ως εξής:
1) Ανανέωση του στόλου - Απόσυρση οχημάτων ηλικίας άνω των 10 ετών και αντικατάστασή τους με νέα
2) Payback των επενδύσεων σε λιγότερο από 12 μήνες, καθώς πρόκειται για πρωτόλειες κινήσεις οι οποίες δίνουν τεράστιο περιθώριο βελτίωσης (σ.σ. ο κ. Σκλήκας μίλησε για πραγματιστικές επενδύσεις που δεν είναι τεράστια νούμερα - 2 εκατ. ευρώ φέτος και 2,5 εκατ. ευρώ το 2024)
3) Απολογισμός των δομών ενδιάμεσων κόμβων διαλογής-διανομής, μεγαλύτερη ταχύτητα εξυπηρέτησης και μικρότερο κόστος
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ δίνει επίσης προτεραιότητα στο διευρυμένο ωράριο, με τη λογική ότι οι εργαζόμενοι πελάτες προτιμούν να επισκέπτονται τα ταχυδρομεία κυρίως τις απογευματινές ώρες. Σε αυτό το πλαίσιο, αναβαθμίστηκε η λειτουργία έξι κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου και την κάλυψη κενών στη στελέχωση, ενώ μέσα στο Νοέμβριο σχεδιάζεται η ενίσχυση άλλων 8 καταστημάτων στην περιφέρεια και συγκεκριμένα σε Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα.
Το παράδοξο με την στελέχωση - Τα επόμενα «βήματα»
Εντύπωση προκάλεσε ο χαρακτηρισμός του κ. Σκλήκα για τα ΕΛΤΑ, κάνοντας λόγο για έναν πολυπληθή οργανισμό, τον οποίο «μετατρέπουμε από μειονέκτημα σε πλεονέκτημα» και η ταυτόχρονη διαπίστωση ότι τα ΕΛΤΑ είναι… πολύ χαμηλά στελεχωμένα. Ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού διευκρίνισε πως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν μεγάλη βάση, αλλά υπολείπονται υψηλόβαθμων στελεχών. Πρόκειται για μία «τηγανίτα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σκλήκας. Συνεχίζοντας την αλληγορία του, εξήγησε πως στόχος είναι να φτιαχτεί μία «πυραμίδα» η οποία θα αξιοποιήσει σωστά την «τηγανίτα», θέτοντας δηλαδή σε προτεραιότητα την ορθότερη στελέχωση.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του και αναφερόμενος στην αναδιοργάνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ σε 143 σημεία σε όλη τη χώρα, έκανε λόγο για ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων, μείωση του λειτουργικού κόστους, καλύτερη στελέχωση καταστημάτων και καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ. «Έκλεισαν καταστήματα με ελάχιστα έσοδα ανά έτος και ταυτόχρονα τεράστιο κόστος», τόνισε.
Σε επόμενη φάση, εντός του 2024, στόχος της διοίκησης είναι να επεκτείνει την παρουσία των ΕΛΤΑ πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ PostBox».
Μεταξύ των καινοτομιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του οργανισμού, συγκαταλέγεται η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής των ΕΛΤΑ, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη μεταφερθεί η διαλογή Κρήτης και άλλων νησιών από το Διαμετακομιστικό Κέντρο Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής της Αττικής, όπου ενισχύθηκε σημαντικά η επένδυση σε ρομποτικά συστήματα διαλογής.
Με αφορμή την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκαν τα ΕΛΤΑ τον Μάρτιο του 2022, ο κ. Σκλήκας μίλησε για την ενίσχυση των ψηφιακών συστημάτων και υπηρεσιών. «Έχουμε λάβει μέτρα προστασίας για τη διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου κυβερνοασφάλειας και τη θωράκιση των υποδομών μας, με αυξημένο το αίσθημα ευθύνης που απαιτεί η εποχή μας», είπε.
Μπαίνουν τα drones στο «παιχνίδι» των μεταφορών
Ο κ. Σκλήκας αναφέρθηκε και στη στρατηγική συμμαχία των ΕΛΤΑ με την πρώτη αεροπορική εταιρεία cargo drone παγκοσμίως, την Dronamics, με την οποία εξετάζουν από κοινού τη δυνατότητα αξιοποίησης cargo drone (απομακρυσμένα χειριζόμενων μικρών αεροπλάνων) για μεταφορά αλληλογραφίας και δεμάτων, σε περιοχές απομακρυσμένες και μη επαρκώς εξυπηρετούμενες από συμβατικές αεροπορικές μεταφορές.
Η Dronamics σχεδιάζει, αναπτύσσει και χειρίζεται cargo drones, που θα παρέχουν middle mile delivery στα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Ξεκινώντας με υπηρεσίες εσωτερικής ναυσιπλοΐας που θα συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά, οι δύο εταιρείες διερευνούν επίσης την πιθανότητα διεθνούς συνεργασίας για να προσφέρουν υπηρεσίες παράδοσης με cargo drone από την Αθήνα σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Η Ελλάδα αποτελεί την αγορά έναρξης των εμπορικών δραστηριοτήτων της Dronamics, που αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους. Η Dronamics στοχεύει να δημιουργήσει αυθημερόν δρομολόγια που θα συνδέουν την Αθήνα με το βορρά καθώς και με τα νησιά στο νότο. Ο γενικός αντιπρόσωπος πωλήσεων και υπηρεσιών της Dronamics για την Ελλάδα είναι η Golden Cargo, πάροχος premium υπηρεσιών logistics, διακίνησης και αποθήκευσης.
Η Dronamics προσφέρει 80% ταχύτερες αποστολές, 50% χαμηλότερο κόστος και 60% λιγότερες εκπομπές CO2 από τις συμβατικές υπηρεσίες, καθιστώντας την ιδανική για χρονικά απαιτητικές παραδόσεις, όπως η αλληλογραφία και τα δέματα. Το τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος της, Black Swan, που χρειάζεται επιφάνεια προσγείωσης και απογείωσης μόλις 400 μέτρων, αποτελεί μια βιώσιμη λύση για την πρόσβαση σε απομακρυσμένες και μη επαρκώς εξυπηρετούμενες περιοχές, όπου διαπιστώνεται έλλειψη ή ανεπάρκεια συμβατικών υποδομών αερομεταφορών. Στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότερα από 300 κατοικημένα νησιά, που θα μπορούσαν να ωφεληθούν από μια πιο γρήγορη, οικονομική και οικολογική υπηρεσία αεροπορικών μεταφορών.
Αριστοτέλης Παππάς
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΚΛΗΚΑΣεπιχειρησιακό πλάνοΕπενδύσειςδιευρυμένο ωράριοστελεχωσηlast mileDRONAMICS- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Τρία χρόνια από την «σπουδαία ημέρα για την ανθρωπότητα»: Για την Pfizer η πανδημία δεν συνέβη ποτέ
- Καύσιμα: Αυξάνεται η κατανάλωση βενζίνης, βουτιά στο πετρέλαιο θέρμανσης
- International Humanitarian Conference for Gaza’s Civilian Population in Paris; Mitsotakis to reiterate Greece’s positions
- Οι ΗΠΑ πλήττουν εγκατάσταση συνδεόμενη με το Ιράν στη Συρία
- Intrakat-Aktor: The next steps for the giant company of 370 projects and 3,000 employees
- Σκρέκας: «Μόνιμη μείωση τιμών» για 650 προϊόντα
- Τρόφιμα: Περνάει στη Vivartia το 100% της Δωδώνη
- Η χαμηλότερη ζήτηση βόειου κρέατος στην Ε.Ε. επιβαρύνει τις τιμές του
- Καρκίνος πνεύμονα: Πώς ο προσυμπτωματικός έλεγχος βελτιώνει σημαντικά το ποσοστό επιβίωσης
- Moody’s: Στην VW το 26% των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη – Παραμένει μεγάλη η εξάρτηση από την Κίνα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Reporter
- Τραπεζικές κάρτες: Πού στήνονται «παγίδες» απάτης
- Στη Διάσκεψη για ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα ο Μητσοτάκης
- ΕΛΤΑ: Άμεσο το payback των επενδύσεων- Έμφαση στο διευρυμένο ωράριο
- Σε κρίση η παγκόσμια αγορά ρυζιού- Ελλείψεις και αυξημένες τιμές
- Υouth Pass: Άνοιξε η πλατφόρμα- Πληρωμή 150 ευρώ τον Δεκέμβριο
- Το Ethereum γίνεται αποπληθωριστικό και μπορεί να φτάσει τα $3.000
- Genco Shipping: Ζημιές στο τρίμηνο, αλλά διατηρεί υψηλό μέρισμα
- Τελευταία Νέα Reporter
- ΕΛΤΑ: Άμεσο το payback των επενδύσεων- Έμφαση στο διευρυμένο ωράριο
- Υouth Pass: Άνοιξε η πλατφόρμα- Πληρωμή 150 ευρώ τον Δεκέμβριο
- Στη Διάσκεψη για ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα ο Μητσοτάκης
- Τραπεζικές κάρτες: Πού στήνονται «παγίδες» απάτης
- Σε κρίση η παγκόσμια αγορά ρυζιού- Ελλείψεις και αυξημένες τιμές
- Το Ethereum γίνεται αποπληθωριστικό και μπορεί να φτάσει τα $3.000
- Genco Shipping: Ζημιές στο τρίμηνο, αλλά διατηρεί υψηλό μέρισμα
- Σε χαμηλό τριμήνου το πετρέλαιο-Αυξάνονται οι ανησυχίες για τη ζήτηση
- Δεύτερη σερί πτώση στο Χρηματιστήριο- Αδύναμος ο τζίρος
- Έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός Κάτια Νικολαΐδου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Ο απόλυτος βιολογικός προορισμός οίνου παγκοσμίως στο Penedès της Ισπανίας
- Βορίδης: Υπάρχουν σκέψεις αλλαγής του νόμου για όσους τελούν επανειλημμένως πλημμεληματικές πράξεις
- Διήμερη επίσκεψη Ν. Δένδια στη Σαουδική Αραβία
- ΤτΕ: Υψηλό το κόστος στέγασης στην Ελλάδα
- “Βουτιά” 10,6 δισ. ευρώ στα κέρδη 9μήνου του 2023 της Hapag-Lloyd
- "Ανθρωπιστική διάσκεψη" για τη Γάζα διοργανώνεται σήμερα στο Παρίσι
- Λωρίδα της Γάζας: Σφοδροί βομβαρδισμοί στη διάρκεια της νύχτας – Επιχειρήσεις στη Δυτική Όχθη
- Στις 15 Νοεμβρίου αναμένεται η συνάντηση Μπάιντεν – Σι Τζινπίνγκ, στο Σαν Φρανσίσκο
- Πίνακας του Πικάσο πωλήθηκε έναντι 139,9 εκατ. δολαρίων