Ερυθρά Θάλασσα: Ο Πειραιάς δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα
Τις τελευταίες εβδομάδες οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι έχουν εντείνει τις επιθέσεις τους στα εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, τα οποία βάλλουν με πυραύλους ή μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
«Με αυτόν τον τρόπο εκδηλώνουν την αλληλεγγύη τους προς τους Παλαιστινίους και υποστηρίζουν τη Χαμάς», γράφει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt. «Οι επιθέσεις όμως έχουν σοβαρό αντίκτυπο στη ναυσιπλοΐα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης».
Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχεται μάλιστα ο Πειραιάς,
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα όμως έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα, σύμφωνα με την DW. «Τα πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια από την Άπω Ανατολή φτάνουν με καθυστέρηση εβδομάδων ή δεν έρχονται καθόλου στον Πειραιά, διότι ακολουθούν τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας και ξεφορτώνουν τα φορτία τους σε λιμάνια της Βορείου Θάλασσας».
Προ της κρίσης «το 30% της διεθνούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων περνούσε από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ. Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (IMO) 18 ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν πλέον τη συγκεκριμένη διαδρομή – μεταξύ αυτών και η Hapag-Lloyd, η μεγαλύτερη γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία. Η γαλλική CMA CGM, η κινέζικη Cosco Container Lines, η Evergreen Line από την Ταϊβάν και η OOCL από το Χονγκ Κονγκ έχουν διαγράψει τον Πειραιά ως ενδιάμεσο σταθμό στα περισσότερα από τα εβδομαδιαία δρομολόγιά τους από την Ασία προς την Ευρώπη, επιλέγοντας και αυτές τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας προς τη Βόρειο Ευρώπη».
Φορτηγά πλοία άλλων εταιρειών προσεγγίζουν τον Πειραιά «ως τελευταίο λιμάνι, προτού επιστρέψουν ξανά γύρω από την Αφρική πίσω στην Άπω Ανατολή. Στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Μεσογείου υπάρχουν ήδη καθυστερήσεις στις παραδόσεις ρούχων, υποδημάτων, οικιακών και ηλεκτρονικών συσκευών και αυτοκινήτων από την Ασία».
Το δίλημμα της Κίνας
Οι εξελίξεις αυτές θέτουν υπό πίεση και την Κίνα, η οποία «από τη μία πλευρά δεν θέλει να σταθεί στο πλευρό της Δύσης όσον αφορά τη σύγκρουση στη Γάζα. Από την άλλη όμως το Πεκίνο, που είναι ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα του Πειραιά και ο προμηθευτής πολλών εκ των αγαθών που διακινούνται εκεί, έχει συμφέρον να επανέλθει κατά το δυνατόν συντομότερα στην κανονικότητα η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα». Γι’ αυτοί και δυτικοί διπλωμάτες εκτιμούν πως «το Πεκίνο προσπαθεί στο παρασκήνιο να θέσει τέλος στις επιθέσεις των ανταρτών».
Πάντως υπάρχουν και κάποιοι που επωφελούνται από τα νέα δεδομένα. Όπως εξηγεί η Handelsblatt, «οι μεγαλύτεροι χρόνοι που απαιτούνται για τις διαδρομές συνεπάγονται μικρότερη διαθέσιμη χωρητικότητα και ως εκ τούτου αυξημένα ναύλα. […] Και οι ναυτιλιακές εταιρείες επωφελούνται από αυτό. Από τα μέσα Δεκεμβρίου η μετοχή της AP Moller-Maersk έχει ανέβει κατά 30%, ενώ της Hapag-Lloyd ακόμη και κατά 51%. Από την κρίση επωφελούνται ακόμη και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι ελέγχουν το 1/5 της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt)».
#Deutsche_Welle #Χούθι #εμπορικά_πλοία #Κίνα #Handelsblatt #Σουέζ- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Υψηλές θερμοκρασίες ρεκόρ αναμένονται και το 2024
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Σε υψηλά 10 ετών η αγορά
- Έρχονται νέες αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος – Πόσα εισπράττουν οι διαχειριστές δικτύου μέσω των λογαριασμών
- ΔΕΔΔΗΕ: Παραμένουν στα ίδια επίπεδα οι Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου
- Πιο δεξιά η νέα γαλλική κυβέρνηση
- Ινδία: Λύθηκε το μυστήριο με το χαμένο εδώ και 8 χρόνια αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας
- Θεσσαλονίκη: Καταδίκες για τα διπλώματα οδήγησης χωρίς γραπτές εξετάσεις
- Κ. Πιερρακάκης: Πρώτο βήμα το ν/σ για την αναβάθμιση της επαγγελματική εκπαίδευσης και κατάρτισης
- Δέκα ερωτήσεις – απαντήσεις για το νέο πλαίσιο που βάζει τάξη στις παραλίες και τον αιγιαλό
- Η Samsung Electronics κατασκευάζει τα νέα προϊόντα με τα οφέλη της ενισχυμένης AI
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Reporter
- Ποιος είναι ο νέος αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Δημήτρης Χούπης
- ΟΠΑΠ: Συνδυάζοντας την επιχειρηματική εξέλιξη με τις ισχυρές επιδόσεις
- Σαράντης: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Stella Pack
- Ερυθρά Θάλασσα: Ο Πειραιάς δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα
- Buch: Ο ελληνικός τραπεζικός τομέας έχει σημειώσει πρόοδο
- DPort: Υπέρ της ένταξης των εργαζομένων σε προβλήτες στα βαρέα-ανθυγιεινά
- Εξαγοράστηκε το 51% της Attica Concierge από τον Μιχάλη Σπυριδάκο
- «Εκτοξεύεται» σχεδόν 4% ελέω Ερυθράς Θάλασσας το πετρέλαιο-Ανεβαίνει το αέριο
- «Ηρεμεί» στα $46.000 το Bitcoin- Τα ETF… αναστάτωσαν τα κρυπτονομίσματα
- Μέχρι 15 Ιανουαρίου οι αιτήσεις για το Επίδομα Παιδιού 2023
- Τελευταία Νέα Reporter
- Ερυθρά Θάλασσα: Ο Πειραιάς δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα
- Αμερικανικές τράπεζες: Με εκπλήξεις η «πρεμιέρα» των αποτελεσμάτων
- «Ηρεμεί» στα $46.000 το Bitcoin- Τα ETF… αναστάτωσαν τα κρυπτονομίσματα
- Boost-άρισμα από τις τιμές χονδρικής στη Wall Street
- Με... άρωμα Σαρκοζί η νέα γαλλική κυβέρνηση
- «Εκτοξεύεται» σχεδόν 4% ελέω Ερυθράς Θάλασσας το πετρέλαιο-Ανεβαίνει το αέριο
- Βρετανία και Ουκρανία υπέγραψαν συμφωνία για την ασφάλεια
- Ryanair: Επενδύει στην Ισπανία επιπλέον €5 δισ. μέχρι το 2030
- ΕΔΑΔ: Δικάζει την Ελλάδα, για πυροβολισμούς κατά μεταναστών
- Νέος αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στη θέση του Φλώρου, ο Δημήτρης Χούπης
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Σαμαράς εναντίον Μητσοτάκη για την... προτροπή για αποχή
- ΕΛΑΣ: Συνελήφθη μέλος κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών- Kατασχέθηκαν 45 κιλά κοκαΐνης
- Στη δημοσιότητα το σχέδιο προγραμματικών θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ
- ΔΕΗ - Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης: Αύξηση 150% στους ενοποιημένους δείκτες
- Δένδιας: Αυτή είναι η νέα προσέγγιση για την εθνική ασφάλεια
- Alpha Bank: Έκτακτη ενίσχυση έως €1.200 στο προσωπικό
- Σαράντης: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Stella Pack
- ΟΠΑΠ: Συνδυάζοντας την επιχειρηματική εξέλιξη με τις ισχυρές επιδόσεις
- Παπαστεργίου: Μέσω wallet η αλλαγή τιμολογίου ρεύματος από τον Φεβρουάριο
- Παρασημοφορήθηκαν τα δύο αδέλφια που σκοτώθηκαν στη Λιβύη