Οι ανατιμήσεις έφεραν €646 εκατ. στο ταμείο των σούπερ μάρκετ

«Μποναμά» στα σούπερ μάρκετ έφερε η ακρίβεια, εκτινάσσοντας κατά 9,5%, στο 10μηνο του 2023 τον τζίρο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα market view της εταιρείας αναλύσεων Circana, φτάνοντας στα €7,467 δισεκ. ευρώ. Αυτό μεταφράζεται σε €646 εκατ. περισσότερα έσοδα για τα σούπερ μάρκετ, το φετινό 10μηνο. Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί το κόστος λειτουργίας, λόγω ενέργειας και μισθοδοσίας.

Όπως έχει, ειδικότερα, αναφέρει ο κ. Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της νεοϊδρυθείσας

Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), το καθαρό περιθώριο κέρδους των δέκα μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη διάρκεια του 2022 μειώθηκε στο 1,5% έναντι 2,2% το 2021, ενώ παράλληλα ο όγκος των πωλήσεων κινείται σταθερά περί το 2% κι απ’ ότι φαίνεται σ’ αυτό το επίπεδο θα κλείσει φέτος.

Σε βασικά προϊόντα οι αυξήσεις σε επίπεδο 9μήνου ήταν 7,6% στα τρόφιμα 7,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής 9,6% στα προϊόντα για το σπίτι.

Υπενθυμίζεται ότι ο ρυθμός αύξησης των τιμών, από τον περασμένο Μάρτιο, «φρενάρει», φτάνοντας τον Οκτώβριο στο 3,1%, από 4,3% τον Σεπτέμβριο, 5,5% τον Αύγουστο, 6,4% τον Ιούλιο και 7,8% τον Ιούνιο και ενώ οι πρώτοι μήνες του έτους είχαν ξεκινήσει με μέσες ανατιμήσεις άνω του 11%, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.

Η ιδιωτική ετικέτα

Η ακρίβεια, πάντως, έσπρωξε «τζίρο» στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ολοκλήρωσαν το 10μηνο του 2023 με ανάπτυξη 11,9%, έναντι 8,7% των επωνύμων, που πάντως τους τελευταίους μήνες «τρέχουν» με υψηλότερες ταχύτητες, διατηρώντας το μερίδιό τους στο 26,2%.

Η ΕΛΣΤΑΤ

Σημειώνεται ότι με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, μείωση 3,3% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, με την εικόνα του τζίρου να είναι μεικτή στα επιμέρους καταστήματα.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε: Έπιπλα- Ηλεκτρικά είδη-Οικιακό εξοπλισμό (13,2%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (6,7%), Βιβλία- Χαρτικά- Λοιπά είδη (6,5%) και Φαρμακευτικά-Καλλυντικά (5,5%). Αντίθετα, αυξήθηκαν σε: Τρόφιμα- Ποτά- Καπνό (5,3%), Ένδυση- Υπόδηση (3,3%), Πολυκαταστήματα (2,2%) και Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (1.9%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 3,3% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023 σημείωσε μείωση 7,3%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,8% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023.

Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε αύξηση 3,3% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023 σημείωσε μείωση 2,9%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,1% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023.

#ακρίβεια #δεκαμηνο #CIRCANA #κόστος_λειτουργίας #Απόστολος_Πεταλάς #ιδιωτική_ετικέτα #ΕΛΣΤΑΤ
Keywords
Τυχαία Θέματα