Dakar stage 11: Η Audi είναι θωρακισμένη από τoν Carlos Sainz

Το στάδιο 11 φτάνει με προβάδισμα 13 λεπτών για τον Ισπανό. Θα κάνουν «ό,τι είναι δυνατό για να τον υποστηρίξουν», αλλά αμφισβητούν τη διαδρομή: «Δεν έχει να κάνει με αγώνα».

Dakar stage 11: Από όλα τα στάδια που σημειώθηκαν με κόκκινο χρώμα στο ημερολόγιο αυτού του Ντακάρ, έχει απομείνει μόνο ένα από αυτά και μπορεί να είναι το πιο τρομακτικό από όλα. Υπάρχουν λόγοι για αυτό. Μάλιστα, ήταν το σενάριο που μόλις πριν από ένα χρόνο καταδίκασαν το συλλαλητήριο

της δεύτερης ημέρας του αγώνα και τώρα, σκοπεύουν να έχει την ίδια αποστολή αλλά με μία ημέρα να απομένει. Το στοίχημα ήταν ριψοκίνδυνο, αλλά βγήκε καλά αφού ο αγώνας για τους Τουαρέγκ είναι πιο ζωντανός από ποτέ χάρη στους Carlos Sainz και Sebastien Loeb. Δεκατρία λεπτά υπέρ του Ισπανού είναι η απόσταση που σημειώνεται από τη γενική κατάταξη και εκείνη τη φορά, χρειάζεται μόνο δύο τρυπήματα ανάμεσα στις επίφοβες πέτρες για να εξουδετερωθεί και να αφήσει το κοντέρ στο μηδέν. Για το λόγο αυτό από την Audi θα οπλιστούν για να φτάσουν στην τελευταία μέρα με πιθανότητα νίκης που θα έκλεινε έναν ιστορικό κύκλο.

Στο έδαφος θα βρεθούν, από την αρχή, με 60 χιλιόμετρα λιγότερα για να παλέψουν ενάντια στο ρολόι. Το ειδικό πηγαίνει από τα 480 στα 420 χιλιόμετρα (θα έπρεπε να είχαν εξαλείψει το πιο περίπλοκο κομμάτι) και σε έναν Loeb «που είναι πολύ γρήγορος αυτή τη στιγμή». Ο Sven Quandt, επικεφαλής της Q-Motorsport, επισημαίνει τα χαρακτηριστικά ενός αντιπάλου «που έχει πολύ καλή ταχύτητα». Αλλά σε έναν αγώνα όπου «η διαφορά με τα κορυφαία αυτοκίνητα δεν είναι μεγάλη», του λείπει το πιο σημαντικό πράγμα: ένας συνεργάτης στον οποίο θα στηριχθεί σε περίπτωση που υποστεί περισσότερα από δύο τρυπήματα κατά τη διάρκεια της ειδικής. Ο Nasser δεν είναι εκεί και αυτό είναι ένα σημείο εναντίον του Γάλλου από το BRX γιατί, όπως θυμάται η Audi, «ποτέ δεν ξέρεις τι πρόκειται να συμβεί εκεί έξω. «Κάθε διάτρηση μετράει».

Η στρατηγική είναι καλά καθορισμένη στην έδρα των τεσσάρων κρίκων: «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να στηρίξουμε (Σάιντζ, σε αυτήν την περίπτωση με τον Πέτερχανσελ λόγω των αρχικών θέσεων). «Όλα θα εξαρτηθούν από το ποιος έχει την καλύτερη υποστήριξη, επειδή το μονοθέσιο που κέρδισε πέρυσι (Al Attiyah) είχε μεγάλη υποστήριξη». Ο Quandt μιλά για μια «σούπερ κάλυψη» σε μια ειδική που είναι «καθαρή τύχη». Το επαλήθευσαν από πρώτο χέρι με μια αναγνώριση σε μια έκταση 20 χλμ που επαναλάμβαναν έως και 10 φορές… και είχαν τρυπήσει σε οκτώ. «Έχω ένα μικρό κουτί με πέτρες στο σπίτι στο γραφείο μου για να μου θυμίζει να μην ξεχάσω αυτή τη μέρα», παραδέχεται ο Γερμανός.

Χρειάστηκαν μόνο τρία χιλιόμετρα για να υποστεί το πρώτο τρύπημα και παρόλο που τα ελαστικά θα έπρεπε να αντέχουν καλύτερα στο έδαφος, η πραγματικότητα είναι ότι «είναι καλύτερα μόνο στα πλευρικά τοιχώματα αλλά όχι στο πέλμα». Τι σημαίνει αυτό? Ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων η παρακέντηση θα είναι αργή και θα μπορείτε να «πηγαίνετε λίγο παραπέρα, αλλά όχι πολύ». Έτσι το τερέν θα μπορεί να παίξει και «κόντρα και υπέρ» του Σάιντζ.

22th Motor Festival The Real Game 23-25 Μαρτίου 2024 στο εκθεσιακό κέντρο MEC ΠαιανίαςO Superman Φάνης Λαμπρόπουλος θα παρουσιάσει τους εκθέτες του 22ου Motor FestivalΆνοιξαν οι συμμετοχές για το 22nd Motor Festival στο MEC Παιανίας – ΚάτοψηMotor Festival: Το μεγαλύτερο πάρκο αδρεναλίνης ζωντανεύει στις 23-25 Μαρτίου στο MEC ΠαιανίαςDakar stage 11: «Αν πας 50 km/h δεν αγωνίζεσαι πλέον»

«Οι πιθανότητες είναι 80% να πάθεις διάτρηση», εκτιμούν στην Audi, και παρόλο που υπάρχουν εκείνοι που συσχετίζουν την αλλαγή των πιθανοτήτων με τη μείωση της ταχύτητας, ο Quandt απορρίπτει τους λογαριασμούς: «Αν πάω 50 km/h έτσι, Δεν αγωνίζομαι πλέον.» Πρέπει να ξέρεις ότι είναι οι μπροστινοί τροχοί που πιάνουν την πέτρα, τη σηκώνουν και μετά μπαίνουν (στο πίσω μέρος) με μια αιχμηρή άκρη που δεν είχα ξαναδεί. Είναι απίστευτο . Και τι μπορείτε να κάνετε; Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα, είναι πραγματικά τύχη».

Η Audi δεν άρεσε το γεγονός ότι είναι ακριβώς αυτός ο παράγοντας που αποφασίζει τον αγώνα: «Είπα στον διοργανωτή γιατί το έκανα. «Αυτό δεν έχει να κάνει με αγώνες » . Αλλά ναι, όλη η δουλειά που πηγαίνει σε ένα έργο όπου «η δουλειά γίνεται σαν τρελή τους τελευταίους μήνες. Χωρίς όλη αυτή τη δουλειά δεν θα ήμασταν εδώ με αυτόν τον τρόπο και έχουμε μια φανταστική ομάδα», η οποία έχει ξεπεράσει κατά πολύ την εκτίμηση των τριών ημερών που αποτελεί πλέον παρελθόν. Γιατί το μέλλον μπορεί να είναι νίκη.

Ο Σάινζ καταδικάζει το Ντακάρ

Μετά από τόσες φορές που η τύχη έμοιαζε με την αντίθετη πλευρά, τώρα είναι απλώς θέμα να κρατηθούμε για ένα ακόμη στάδιο. Η υπέρβαση της καθημερινότητας ήταν η φιλοσοφία που συνόδευσε τον Carlos Sainz και τον Lucas Cruz σε αυτό το Dakar και αφού πέτυχαν αυτούς τους μικρούς στόχους, μπορούν τώρα να πετύχουν τον μεγαλύτερο από όλους: τον τέταρτο Touareg τους. Ο Ισπανός έχει σχεδόν μιάμιση ώρα υπέρ του και ως εκ τούτου, το οριστικό έπαθλο στα χέρια του. Από την Audi θωρακίστηκαν για να συμβεί αυτό στο τέλος της ειδικής και παρόλο που ήταν μια μέρα που κάθε τρύπημα μετρούσε λόγω βραχώδους εδάφους που πριν από ένα χρόνο αποφάσισε τον αγώνα τη δεύτερη μέρα, με την ευκαιρία αυτή εκπλήρωσε την ίδια αποστολή, αλλά έμεινε εκτός στο παιχνίδι με τον μεγαλύτερο αντίπαλο του οδηγού της Μαδρίτης στον αγώνα για τη νίκη.

Η νέα εφαρμογή ταξί που τα σπάει… Taxi.gr με τρία κλικ, έχεις ταξί! Γιατί η υδροβολή πλοίων αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο στη συντήρηση; Ποιοι οι κίνδυνοι στο περιβάλλον;Motor Festival : Έκθεση αυτοκινήτου και Test Drive στο MEC ΠαιανίαςMotor Festival: Έκθεση μοτοσυκλέτας και Test Ride στο MEC Παιανίας

Dakar stage 11: Οι πιθανότητες να βγει αλώβητος σε ένα ειδικό που μείωσε την απόσταση του κατά 60 χιλιόμετρα λόγω των απαιτήσεών του (η μάχη με το ρολόι ορίστηκε στα 420 χλμ.), ήταν 20% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Audi. Και παρόλο που η επιλογή δεν ήταν τόσο σκανδαλώδης όσο θα περίμενε κανείς, η ατυχία συνάντησε τον Loeb που μόλις πριν από ένα χρόνο έχασε τον αγώνα στο ίδιο σενάριο. Στη συνέχεια, ήταν τα τρυπήματα που τον ανάγκασαν να περιμένει το φορτηγό βοήθειας και σε αυτήν την περίπτωση, ένα διάλειμμα στο δεξί μπροστινό πιρούνι μετά από μια σκληρή προσγείωση όπου ο αγώνας του δεν τελείωσε, αλλά οι ελπίδες του στο Ντακάρ τελείωσαν.

Ο αιφνιδιασμός σημειώθηκε στο χλμ. 132, μετά από δύο πρώτα σημεία ελέγχου στα οποία κυριαρχούσε ο Sainz. Η οργάνωση ανέφερε ότι ο Γάλλος σταμάτησε σε ένα φαράγγι με αμμώδη βυθό λόγω ενός προβλήματος που φαινόταν ανεπανόρθωτο και παρόλο που αρχικά το σχέδιο ήταν να περιμένει βοήθεια, η ιστορία άλλαξε καθώς πήγαινε. Η εγκατάλειψη θα ήταν ένας πολύ σκληρός τρόπος για να τερματιστεί αυτή η μονομαχία και παρόλο που το δεύτερο θέρετρο του πιλότου του BRX ήταν να ζητήσει ένα pickup για να βγει από τη σκηνή, το πλήρωμα της YunXiang China φάνηκε να βοηθά τον Γάλλο. Το έργο που ο Al Attiyah δεν μπόρεσε ποτέ να εκτελέσει και ήταν τόσο απαραίτητο μια μέρα σαν τη σημερινή, πραγματοποιήθηκε από μια κινεζική κατασκευή που κατάφερε να επισκευάσει το σπασμένο κομμάτι ενάντια σε όλες τις πιθανότητες και ως εκ τούτου, ο Γάλλος συνέχισε στον αγώνα σε μια μέρα που η ήττα δεν ήταν παραδεκτή.

Η Audi άλλαξε στρατηγική

Dakar stage 11: Σε ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για τον Sainz, όπου ο Ισπανός προσπερνούσε τους αντιπάλους, ο Seb πέρασε περισσότερο από μια ώρα και ένα τέταρτο με τον Carlos (αν και διατηρεί ζωντανές τις ελπίδες του για το βάθρο), είδε πώς τον πρόλαβε και ο Ισπανός και μακριά από το να ζητήσει έλεος, Ανέφερε ότι ήταν καλά και υποστήριξε μια χειρονομία αθλητικού πνεύματος με την οποία προειδοποίησε τον αντίπαλό του να βαδίσει προσεκτικά. Το έδαφος δεν ήταν αστείο και από εκείνη τη στιγμή, η Audi αναδιοργάνωσε ολόκληρη τη στρατηγική της για να προστατεύσει περαιτέρω έναν οδηγό που κατάφερε μόνο να συνεχίσει να οδηγεί και μόνο να επιβραδύνει, όταν είδε ότι δεν ήταν πλέον απαραίτητο να πάρει κάποιο ρίσκο.

Αποτελέσματα Dakar stage 11:

Ο Peterhansel άρχισε να εγκαταλείπει σιγά σιγά τον Sainz, ο οποίος είχε ήδη τον Ekstrom να καλύψει την πλάτη του. Με το νέο σενάριο που έθεσε ο αγώνας, προτεραιότητα ήταν να παιχτεί πιο ασφαλής από ποτέ και μετά τον ανεφοδιασμό, ο Γάλλος άφησε πίσω του και τον Ισπανό οδηγό ώστε, αν είχε πρόβλημα παρόμοιο με αυτό του Loeb, να ενεργήσουν γρήγορα. Απλώς έγινε ένα μικρό τρύπημα στην τελική ευθεία που πιθανότατα έφταιγε για την απομάκρυνση της νίκης. Αλλά σε μια από εκείνες τις μέρες που όλα πάνε καλά, ο Sainz ήταν απλώς ικανοποιημένος να εγκαταλείψει μια νίκη που πήγε στον Chicherit, περιμένοντας να γράψει το όνομά του στο πιο σημαντικό από όλα.

Γενική κατάταξη Dakar stage 11:

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Ημερολόγιο MotoGP 2024AMA Supercross 2024 οσα πρέπει να ξέρεις γιατί ξεκινάμεMotor Festival: Το μεγαλύτερο πάρκο αδρεναλίνης ζωντανεύει στις 23-25 Μαρτίου στο MEC ΠαιανίαςF1 2024: Σας παρουσιάζουμε οδηγούς και ομάδες για το 2024

Μιχάλης Κοντιζάς για το sportime.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα