Lexus RX: κουκλί, τετρακίνητο, 372 ίππους και σούπερ οικονομικό

Το αρχικό μοντέλο κυκλοφόρησε το 1998 και σημείωσε τεράστια επιτυχία κι αυτή η τάση συνεχίστηκε για τέσσερις γενιές. Η ιαπωνική εταιρία θέλει να αξιοποιήσει αυτή τη δυναμική με το επανασχεδιασμένο 2023 RX, το οποίο διαθέτει ιδιαίτερη σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία κι ένα νέο plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το μοντέλο κινείται με τροχούς 19 ιντσών σε ανθρακί φινίρισμα, αλλά οι πελάτες θα μπορούν να αναβαθμιστούν σε 21 ίντσες με μια ποικιλία σχεδίων.

Το μοντέλο ακολουθεί τα βήματα του 2022 NX και διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και ολοκαίνουργιο σύστημα interface

της Lexus , το οποίο είναι έτη φωτός μπροστά από τον προκάτοχό του. Θα προσφέρει πλοήγηση που βασίζεται σε cloud, έναν έξυπνο βοηθό κι ενημερώσεις over-the-air. Ενώ η οθόνη 14 ιντσών θα είναι προαιρετική, μπορούμε να περιμένουμε ότι τα βασικά μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με μικρότερη οθόνη 9.8 ιντσών όπως στο NX.

Οι πλήρεις λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν πιο κοντά στην κυκλοφορία, αλλά το 2023 RX θα προσφέρεται σε έξι διαφορετικές εκδόσεις γνωστές ως Standard, Premium, Premium+, Luxury, F Sport Handling και F Sport Performance. Στον εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται πανοραμική γυάλινη οροφή και head-up display.

Ένα ολοκαίνουριο μοντέλο χρειάζεται μια νέα πλατφόρμα, την GA-K, η οποία είναι κοινή με τις ES και NX. Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει αυξημένη ακαμψία κι εξοικονόμηση βάρους έως και 89.8 κιλά. Η Lexus δεν αναφέρθηκε σε πολλές λεπτομέρειες, αλλά σημείωσε ότι το crossover έχει μια ολοκαίνουριας σχεδίασης πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Παρά το γεγονός ότι διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 60 χιλιοστά, το 2023 RX παραμένει στο ίδιο μήκος (4.890 χιλιοστά) καθώς έχει μειωθεί ο πίσω πρόβολος. 

Ο V6 3.5 λίτρων του RX 350 αντικαταστάθηκε από έναν νέο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 2.4 λίτρων . Παράγει 279 ίππους και 429 Nm ροπής, δηλαδή σημειώνεται μείωση 20 ίππων κι αύξηση 68 Nm σε σύγκριση στο απερχόμενο μοντέλο. Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το οποίο μπορεί να συνδυαστεί είτε με κίνηση στους εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς. Η Lexus λέει ότι η τελευταία έκδοση θα μπορεί να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 7.2″, ήτοι 0.7″ γρηγορότερα από τον προκάτοχό της.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι οι πελάτες δεν πρέπει να περιμένουν να δουν τεράστια κέρδη στην οικονομία καυσίμου. Η Lexus εκτιμά ότι το RX 350 θα έχει μικτή κατανάλωση 9.8 λίτρα/100 χλμ, όχι και πολύ καλύτερα από το παλιό μοντέλο με κινητήρα V6 (10.2).

Με τις τιμές των καυσίμων στα ύψη, πολλοί πελάτες πιθανότατα θα επιλέξουν το 2023 RX 350h που αντικαθιστά το προηγούμενο 450h. Διαθέτει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων που συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς και τετρακίνηση. Η απόδοση ισχύος δέχεται μεγάλη μείωση καθώς το 2023 RX 350h έχει 249 ίππους και 316 Nm ροπής, ωχριά δηλαδή σε σύγκριση με τους 312 ίππους και τα 335 Nm ροπής στο παλιό RX 450h. Ωστόσο, η Lexus ανακοινώνει μειωμένη επιτάχυνση 0-100 (7.4″ αντί για 7.9¨). Φυσικά, τα υβριδικά αφορούν κυρίως την οικονομία καυσίμου και εδώ είναι που υπερέχει το RX 350h. Η Lexus πιστεύει ότι το μοντέλο θα προσφέρει μικτή κατανάλωση 7.1 λίτρα/100 χλμ, αντί για 7.8.

Οι αγοραστές μπορούν επίσης να επιλέξουν ένα ολοκαίνουργιο RX 450h+ plug-in hybrid. Η Lexus δεν προέβη σε επίσημη ανακοίνωση, αλλά το νέο μοντέλο πιθανότατα θα μοιράζεται το σύστημα μετάδοσης κίνησης με το NX 450h+. Επομένως, θα διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων, τρεις ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία ιόντων λιθίου 18.1 kWh. Αυτή η ρύθμιση δίνει στο plug-in υβριδικό NX 306 ίππους κι ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων.

Η έκδοση όμως που προκαλεί την περισσότερη σιελόρροια είναι η νέα RX 500h F Sport Performance. Είναι ένα υβριδικό προσανατολισμένο στις επιδόσεις και διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2.4 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και πίσω eAxle με «ηλεκτρικό κινητήρα υψηλής απόδοσης» που υπόσχεται να προσφέρει «βελτιωμένη απόδοση και γρήγορη επιτάχυνση».

Αυτή η ρύθμιση επιτρέπει στο τετρακίνητο crossover να παράγει 372 ίππους και 550 Nm ροπής, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 5.9″ κι έχει συνδυασμένη κατανάλωση 9 λίτρα/100 χλμ. Εκτός από το ισχυρό υβριδικό σύστημα, το RX 500h F Sport Performance έχει πιο σπορ παρουσιαστικό με μοναδικούς προφυλακτήρες, κυψελωτή μάσκα και πιο επιθετικές εισαγωγές αέρα. Συνδυάζονται με μαύρους τόνους, πρόσθετα εξαρτήματα χρώματος αμαξώματος και εξαπίστονες δαγκάνες φρένων.

Το σπορ στιλ συνεχίζεται στην καμπίνα με ένα διάτρητο δερμάτινο τιμόνι που διαθέτει paddles shift. Οι οδηγοί θα βρουν επίσης πεντάλ αλουμινίου, πάνελ θυρών με επένδυση από σουέτ. 

Όταν το 2023 RX φτάσει στις αντιπροσωπείες στα τέλη του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του επόμενου, θα συνοδεύεται από τη σουίτα συστημάτων υποστήριξης οδηγού Lexus Safety System+ 3.0. Περιλαμβάνει All-Speed ​​Dynamic Radar Cruise Control με νέα λειτουργία Curve Speed ​​Management καθώς και βελτιωμένο σύστημα Pre-Collision με ανίχνευση πεζών, υποστήριξη διασταύρωσης και νέα ανίχνευση μοτοσυκλετών.

Οι αγοραστές θα βρουν επίσης ένα σύστημα διακοπής οδήγησης έκτακτης ανάγκης κι ειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης.

The post Lexus RX: κουκλί, τετρακίνητο, 372 ίππους και σούπερ οικονομικό appeared first on CarTalk.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα