O «κόνδoρας» του Sergio Aguzzoli
Οι δύο ικανότατοι μηχανικοί αποφάσισαν να ακολουθήσουν το ρεύμα των καιρών και να τοποθετήσουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου που είχαν αναλάβει στο κέντρο του αμαξώματος, τάση που μόλις είχε εμφανιστεί και έμελλε να επικρατήσει κατά κράτος. Για την περίσταση, χρέη μηχανικού συνόλου επιτέλεσε ο 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας της Alfa Romeo Giulietta SZ, των 1.290 κυβικών εκατοστών, που στην αρχική του μορφή απέδιδε 97 ίππους στις 6.500 στροφές ανά λεπτό. Την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς εξυπηρετούσε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen, ενώ το πλαίσιο του αυτοκινήτου ήταν σωληνωτό.
Η διαμόρφωση του αμαξώματος πραγματοποιήθηκε από τον Piero Drogo, γνωστό μας και από τη μετέπειτα επιτυχημένη συνεργασία του με τους δύο μηχανικούς. Αργότερα κτίστηκε και ένα δεύτερο αγωνιστικό, στο οποίο τοποθετήθηκε ο μεγαλύτερος κινητήρας των 1.570 κυβικών εκατοστών της Alfa Romeo Giulia Coupe TZ, ισχύος 113 ίππων, που συνδυάστηκε με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Hewland. Το κατασκευασμένο από fiberglass αμάξωμά του σχεδιάστηκε από τον Franco Reggiani.
Το Aguzzoli Condor των 1.290 κυβικών εκατοστών έκανε τις πρώτες του δοκιμές στο αυτοκινητοδρόμιο της Modena, με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Στον πρώτο αγώνα που έδωσε το παρών, στο Coppa FISA του 1963, δεν μπόρεσε τελικά να λάβει μέρος επειδή ο πιλότος που είχε δηλωθεί να το οδηγήσει άλλαξε την τελευταία στιγμή. Η ομάδα δεν αιφνιδιάστηκε ξανά και στη δημοφιλή ανάβαση Trento-Bondone το 1964 παρουσιάστηκε και με τα δύο της αυτοκίνητα. Ο απολογισμός τους δεν ήταν σπουδαίος, ωστόσο κρίθηκε θετικός για αρχή: O Luigi Bertocco τερμάτισε έβδομος με το αγωνιστικό των 1.3 λίτρων στην κατηγορία των Πρωτοτύπων, ενώ ο Umberto Masetti με την ισχυρότερη έκδοση των 1.6 λίτρων κατατάχθηκε στην έκτη θέση.
Στη συνέχεια οι δύο «Κόνδορες» έλαβαν μέρος στην ανάβαση Cesana-Sestriere, όπου ο Masetti ήταν και πάλι έκτος, με τον Bertocco να εγκαταλείπει. Tα πράγματα άλλαξαν σημαντικά για τον δεύτερο στο εξωπρωταθληματικό Coppa FISA τον Δεκέμβριο του 1964, καθώς ολοκλήρωσε δωδέκατος στη γενική κατάταξη, κατακτώντας παράλληλα τη δεύτερη θέση στην κλάση των 1.3 λίτρων. Για το αυτοκίνητο των 1.6 λίτρων με τον ανερχόμενο Ιταλό αστέρα Ernesto Brambilla στο τιμόνι, ο αγώνας εξελίχθηκε ακόμη καλύτερα, αφού είδε την καρό σημαία στην πέμπτη θέση, νικώντας συνάμα και την κατηγορία του.
Αισιόδοξοι για ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, οι άνθρωποι της ομάδας έστειλαν τα δύο Aguzzoli στα 1.000 χιλιόμετρα της Monza του 1965, όμως αμφότερα εγκατέλειψαν χωρίς να διακριθούν. Η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική στην ανάβαση Castione Baratti-Neviano Arduini, όπου ο «Κόνδορας» εντυπωσίασε το κοινό κερδίζοντας το Abarth, που ήταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί της κατηγορίας. Όμως, παρά το γεγονός ότι από αγωνιστικής πλευράς ο δρόμος του φαινόταν να ανοίγει, το τέλος ήταν απρόσμενα κοντά. Οικονομικά προβλήματα ανέκοψαν την προσπάθεια, αφού οι δυνατότητες των Aguzzoli δε μπορούσαν να συγκριθούν με εκείνες των εργοστασιακών συμμετοχών, ενώ η Alfa Romeo δεν έδειξε ενδιαφέρον για τον κοντινό συγγενή της (είναι χαρακτηριστικό ότι στις λίστες με τις συμμετοχές και τα αποτελέσματα της εποχής το αυτοκίνητο αναφέρεται συχνά ως δικό της). Μετά την εξέλιξη αυτή, το Condor κατέληξε για λίγο καιρό στα χέρια ιδιωτών αγωνιζομένων, ώσπου να χαθεί οριστικά από το προσκήνιο. Ακόμη και έτσι όμως πρόσθεσε στο palmares του δύο νίκες, τις τελευταίες του, στις αναβάσεις του Colle Sant' Eusebio και του Caprino–Spiazzi.
]]>
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις 4 Τροχοί
- Τελευταία Νέα 4 Τροχοί
- O «κόνδoρας» του Sergio Aguzzoli
- Καύσιμα - στο 1,599 € η αμόλυβδη
- WRC: Πρώτη δοκιμή ενόψει 2022 από την M-Sport – δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για το αυτοκίνητο
- Ελληνικοί αγώνες: Ιστορίες με άποψη...
- WEC: Η λίστα των συμμετοχών για την πρεμιέρα στο Σπα
- «Raid of the Two Capes»
- OAΣΑ – πειράματα με «έξυπνα» δρομολόγια
- Opel Corsa – 300.000 μονάδες για την έκτη γενιά
- Με τέσσερις αγώνες το IAME Series Greece 2021
- Η Ford προσφέρει προστασία από κλοπές
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Ιαπωνικά μαθήματα… drift με το Toyota GR Yaris (video)
- Seat: Συμβουλές για τη διαδρομή από το μαιευτήριο στο σπίτι (video)
- Γιατί το επόμενο Peugeot 308 δεν θα έχει GTi εκδόσεις;
- Ελλάδα: Γιατί έριξαν πρόστιμο 15.000 σε αυτοκίνητο 1000 ευρώ;
- Το Μετρό οδεύει προς Φιλοθέη, Χαλάνδρι, ΟΑΚΑ και Πεύκη!
- Διαλύθηκε ο κινητήρας ενός Jeep Wrangler αφού στρόφαρε με 50.000 σ.α.λ
- Volta με μπαταρίες Proterra
- Η Rivian θα εγκαταστήσει 13.500 φορτιστές σε ΗΠΑ και Καναδά
- Η Geely ιδρύει νέα εταιρία για την πώληση premium ηλεκτρικών
- MG Marvel R. Ηλεκτρικό SUV με 288 άλογα και αυτονομία 400 χλμ