PUSS! – Review

Soft kitty, warm kitty.

Η ιστορία του παρόντος review έμελλε να είναι πολύ διαφορετική από αυτή που θα διαβάσετε παρακάτω, αν ο αγαπητός Οδυσσέας Γιαννιώτης δεν αποφάσιζε να ανοίξει το stream του το βράδυ της περασμένης Κυριακής με το PUSS!, την indie δημιουργία της TeamCoil που αρχικά του ανατέθηκε για review και για την οποία με πολύ βαριά καρδιά σκόπευε να αφιερώσει μερικές γραμμές κειμένου (πιθανότατα κατακεραυνώνοντάς το), τις οποίες και θα διαβάζατε παρακάτω υπό κανονικές συνθήκες.

Παρόλα αυτά, μερικά λεπτά επίδειξης του τίτλου ήταν αρκετά για τον γράφοντα ώστε να χτυπηθεί

από κεραυνό εν αιθρία στην όψη του παιχνιδιού αυτού. Μερικά λεπτά αργότερα, το παιχνίδι ήταν ήδη στην download list του Switch και η επικοινωνία με τον Οδυσσέα για την ανάθεση/μετάθεση του review είχε ολοκληρωθεί.

Ο λόγος που η παραπάνω ιστορία αναφέρεται ως εισαγωγή στο review είναι γιατί, σε μεγάλο βαθμό, αντικατοπτρίζει όλη την ιδιοσυγκρασία του PUSS! · ένας “hit or miss” τίτλος, που είτε θα βγει από (ψηφιακό) disc tray στο πεντάλεπτο είτε θα «κολλήσει» σε αυτό ως εθιστικό cult διαμαντάκι.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το PUSS! αποτελεί το παρθενικό πόνημα της indie ομάδας Teamcoil , το οποίο μετά από έναν σχετικό θόρυβο γύρω από το όνομά του και την «ιδιόρρυθμη» φύση του, μεταπηδά από την ψηφιακή πλατφόρμα του Steam στις οικιακές κονσόλες Xbox One, PS4 και Nintendo Switch. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που αυτοπροσδιορίζεται ως “action-adventure”, αλλά στην ουσία αποτελεί ένα τεράστιο puzzle mini-game αντανακλαστικών και αποφυγής.

Σκοπός σας είναι να οδηγήσετε με τα joysticks σας το “pixel-ωτο” avatar της γάτας σας (puss!-y) στις εξόδους των (περισσότερων από) 150 random-spawn αυτόνομων levels, μέσα από διαφόρων ειδών λαβυρίνθους, από τους οποίους η απόκλιση οδηγεί στον θάνατο και το restart.

Τα επίπεδα είναι διαχωρισμένα σε πέντε κόσμους, με το τέλος καθενός από αυτούς να σηματοδοτείται από την ύπαρξη τελικών bosses, κινούμενων στην ίδια gaming φιλοσοφία με τα υπόλοιπα επίπεδα. Η abstract φιλοσοφία που συνοδεύει το παιχνίδι σε όλους τους τομείς του εφαρμόζεται και στη δυσκολία των επιπέδων, με τους λαβυρίνθους να αυξομειώνουν την πρόκληση ασυνάρτητα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Το επίπεδο δυσκολίας, ωστόσο, είναι εξαρχής υψηλό και για την ολοκλήρωση και του πιο απλού level απαιτείται νοητική ψυχραιμία, σβέλτη ανταπόκριση, αιλουροειδής (puns, puns, puns) δεξιοτεχνία στους χειρισμούς, και χειρουργική σταθερότητα. Η τακτική του trial& error συνδυάζεται εξαιρετικά με τη μικρή διάρκεια της κάθε πίστας και τις καινοτόμες διαφορετικές ιδέες που αξιοποιούνται στον σχεδιασμό τους.

Οι λαβύρινθοι χαρακτηρίζονται από ποικιλομορφία και διαφορετικούς μηχανισμούς λειτουργίας, ενώ συχνά απαιτείται και η meta σκέψη για την εύρεση τρόπου προσπέλασής τους. Παράλληλα, η σχεδόν πλήρης απουσία κάθε είδους save ή checkpoint κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης κάθε κόσμου, και η εξοικονόμηση των περιορισμένων ζωών μέχρι το τελικό boss, χαρίζει στον τίτλο μια παράξενη διασκέδαση τεντωμένων νεύρων, φόβου και αδρεναλίνης.

Όλα τα παραπάνω προφανώς και δεν αποτελούν κάποια ιστορικής σημασίας καινοτομία στα videogames. Αντιθέτως, συγκαταλέγονται στις πλέον «φορεμένες» gameplay συνταγές λόγω του απλοϊκού χαρακτήρα και της casual φύση τους. Και το PUSS!, αν έμενε σε αυτό του το στοιχείο του ως μοναδικό προτέρημα, δεν θα ήταν άξιο αναφοράς. Ευτυχώς γι’ αυτό όμως, χαρακτηρίζεται από ακόμα ένα στοιχείο, το οποίο είναι η αισθητική του.

Το εικαστικό του παιχνιδιού, που σκοπίμως δεν αναφέρθηκε μέχρι τώρα, είναι, κατά την άποψη του γράφοντα, και το σημαντικότερο selling point του, καθώς αποτελεί μια ωδή στο abstract και την παράνοια. Από τον σχεδιασμό του τίτλου και τα γραφικά του μέχρι τη χρωματική του παλέτα και τα aesthetics των διαφόρων χαρακτήρων/εμποδίων που παρελαύνουν στην οθόνη, το PUSS! μοιάζει με το καθαρό απόσταγμα που θα είχαμε αν σε ένα blender βάζαμε το internet explorer, τα Windows 97 και μερικές καρτέλες των πιο ψυχοτρόπων ναρκωτικών που θα έβρισκε κανείς σε rave party των 90s.

Ο τίτλος είναι καθαρή παράνοια. Έντονα χρώματα, ανομοιογενής φωτεινότητα, αλλόκοτος σχεδιασμός και εκτυφλωτικές λάμψεις συνθέτουν μια καινούργια ξεχωριστή οπτική εμπειρία σε κάθε επίπεδο, αποπροσανατολιστική από το στόχο και «κουτί» για όσους θέλουν να φλερτάρουν με τα όρια της οπτικής αντοχής τους.

Προφανώς, ελάχιστοι κανόνες λογικής τηρούνται από το παιχνίδι, χάριν της ψυχεδελικής νοοτροπίας του, με παραδείγματα όπως την απόκρυψη της πίστας από ένα γιγάντιο μωβ δελφίνι (!) που περνάει από την οθόνη, να αποτελούν συνηθισμένες περιπτώσεις.

Οι αναφορές και οι καλλιτεχνικές επιρροές του τίτλου είναι δύσκολο να ιχνηλατηθούν. Σουρεαλισμός, glitch art, web-punk (ναι, υπάρχει, αναζητήστε το) και vaporwave είναι σίγουρα μερικά από τα ρεύματα και τις τεχνοτροπίες που συνθέτουν το ψυχεδελικό κάδρο του PUSS!, χαρίζοντάς του την πρωτόγνωρη niche όψη του, που θα προσελκύσει κατά κύριο λόγο κοινό που βρίσκει ήδη τις παραπάνω καλλιτεχνικές τάσεις ελκυστικές.

Στον γενικότερο οπτικό παροξυσμό η ηχητική επένδυση έρχεται να συνδράμει στο οξύμωρο της όλης υπόθεσης, με ήρεμες μελωδίες και παράξενα ηχητικά εφέ (εννοείται με τα νιαουρίσματα σε πρώτη μοίρα), επενδύοντας επιπλέον στη σουρεαλιστική περιρέουσα τάση. Ενδεχομένως η χαοτική αίσθηση και το vibe παραλογισμού που αποπνέει ο τίτλος μπορεί για ορισμένους να καταλήγουν αποπνικτικά, αλλά παράλληλα για άλλους μπορεί να γίνουν και τα σημαντικότερα assets του.

Συνεπώς, το PUSS!, χωρίς να κάνει πολλά, καταφέρνει να βρει μια υπόσταση. Καταφέρνει να «πουλήσει» έναν ιδιαίτερο, εκκεντρικό χαρακτήρα, περιτυλιγμένο γύρω από μια βασική, πλην καλοδουλεμένη, gameplay ιδέα, ικανή σε περιπτώσεις να καταλήξει εθιστική.

Δεν είναι συναίσθημα που «πιάνει» τον παίκτη από την αρχή. Θέλει ένα συγκεκριμένο commitment ως ένα σημείο καμπής, μετά από το οποίο αγκιστρώνεται για τα καλά. Σημείο το οποίο ενδεχομένως πολλοί μπορεί να μην αντέξουν να φτάσουν να δουν ποτέ, ειδικά αν δεν χωνεύουν την σφύζουσα εκκεντρική αισθητική του.

Είναι κατανοητό, σεβαστό και αναμενόμενο. Η ανταμοιβή, ωστόσο, για όσους μείνουν, είναι ορισμένες εξόχως διασκεδαστικές ώρες παιχνιδιού.

Το PUSS! κυκλοφορεί για PC από το 2018 ενώ για PS4, Switch και Xbox One έγινε διαθέσιμο στις 19/2/21. To review βασίστηκε στην έκδοσή του για το Switch με review code που λάβαμε από τον εκδότη του.

The post PUSS! – Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα